קראקובער כתב:כבר עדיף לנדב אוצר החכמה.
מסתבר שהכוונה שידע דוקא את מה שלמדו בש"ס זה שתרם, ואם לא למדו בכל הדפים לא ידע אלא מה שלמדו. ולפי זה במנדב אוצה"ח לא ידע אלא את מה שלמדו בו. ועל הרוב, כבר עדיף ש"ס...
קראקובער כתב:כבר עדיף לנדב אוצר החכמה.
משה שריפי כתב:איפה נמצא המדרש שחשדו בדוד המלך שהוא ממזר?
קאצ'קלה כתב:משה שריפי כתב:איפה נמצא המדרש שחשדו בדוד המלך שהוא ממזר?
מקורות רבים תמצא ב'אלפא ביתא קדמיתא דשמואל זעירא' עמ' 245-239.
לייטנר כתב:ילקוט המכירי תהילים קיח כב
קאצ'קלה כתב:ישי ושפחתו, ראה כאן
משה שריפי כתב:קאצ'קלה כתב:ישי ושפחתו, ראה כאן
תודה, אני רואה שכבר העירו שם על כך שהמדרש לא נמצא במקור קדום יותר.
אגב, ילקוט המכירי נכתב ע"י ר' מכיר ב"ר אבא מרי בשנת ה"א ק- קנ, זה ממש סוף תקופת הראשונים.
השבילי אמונה זה של ר' מאיר אלדבי נכדו של הרא"ש, קצת לפניו.
אגב שמעתי שזה הטעם שכופלים בהלל את הפסוקים שאומרים בסוף "אודך כי עניתני" "אבן מאסו הבונים" וכו', בגלל שאלו הפסוקים אמרום דוד ומשפחתו כשהתברר יחוסו, ומעודי תמהתי מה הקשר?
ידידיה כתב:משה שריפי כתב:קאצ'קלה כתב:ישי ושפחתו, ראה כאן
תודה, אני רואה שכבר העירו שם על כך שהמדרש לא נמצא במקור קדום יותר.
אגב, ילקוט המכירי נכתב ע"י ר' מכיר ב"ר אבא מרי בשנת ה"א ק- קנ, זה ממש סוף תקופת הראשונים.
השבילי אמונה זה של ר' מאיר אלדבי נכדו של הרא"ש, קצת לפניו.
אגב שמעתי שזה הטעם שכופלים בהלל את הפסוקים שאומרים בסוף "אודך כי עניתני" "אבן מאסו הבונים" וכו', בגלל שאלו הפסוקים אמרום דוד ומשפחתו כשהתברר יחוסו, ומעודי תמהתי מה הקשר?
רשבם פסחים קיט ב
ולי נראה משום כבוד ישי ושמואל ודוד ואחיו שאמרוהו מאודך ולמטה
עושה חדשות כתב:זכורני שמבואר ב'רבינו מנוח' באיזהו מקומן, שלפי גירסתו יש גמרא מפורשת בעד הנחת תפילין בחוה"מ.
אולי מוכר לכם, או שמא מוזכר בספר החדש.
עינא דשפיר חזי כתב:האם יש מקור להטות את הראש לצד ימין ולצד שמאל באמירת "בחייכון וביומיכון" בקדיש?
עושה חדשות כתב:ראיתי פעם בתש' הרשב"א, בסידרה הזאת, משהו על ענין אכילת חמץ מיד לאחר הפסח.
אולי תכירו.
ועוד ענינים אחרים נאסרו באותה התורה ונתנה תורה בסיני ונתחדשה לנו הלכה, וכל זה איננו חלוף ואין א' טועה בזה לשום אותו מהחלק החלופי. וזה מפני שלא אמר הוא ית' בנתינת אותה התורה שתמשך לכל העולם לא תשתנה, והרי זה בימי החול והשבת וימות השנה וחג הסכות וחג הפסח, שבימי החול ראוי להתעסק בישובו של עולם ונאות אצלו ית' והבטלה נתאבה, ובשבת נאסרה המלאכה והבטלה (והמלאכה) רצויה. וכן אכילת המצות בפסח, ואחר הפסח אסור להוסיף וראוי לאכול את החמץ. וכן הענין בסוכה וישיבת הבתים, ורבים זולת זה
יהודה בן יעקב כתב:אשמח לקבל מקור על דברי המדרש בענין חטא אדה"ר, ודברי הצפנת פענח [איני יודע למי הכוונה]
מה שנכון נכון כתב:יהודה בן יעקב כתב:אשמח לקבל מקור על דברי המדרש בענין חטא אדה"ר, ודברי הצפנת פענח [איני יודע למי הכוונה]
צפנת פענח. ואי"ז מדרש אלא מפרשים כיע"ש.
יהודה בן יעקב כתב:אשמח לקבל מקור על דברי המדרש בענין חטא אדה"ר, ודברי הצפנת פענח
כתוב בספרי ר' חיים ויטאל תלמידו של האר"י הקדוש, כי החסד הכי חשוב שאדם יכול לעשות בעולם הינו חסד עם האשה".
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 81 אורחים