עמקן כתב:אצל עדה"ח יש שיטה שלא ליתן הכשר לפסח למוצרים שאינם הכרחיים ממש. כל שנה נתרחב הגדר של "הכרחי", אבל מסתמא עדיין יש דברים שהם אינם מכשירים לפסח בלי קשר לכשרותו לפסח.
פלגינן כתב:עמקן כתב:אצל עדה"ח יש שיטה שלא ליתן הכשר לפסח למוצרים שאינם הכרחיים ממש. כל שנה נתרחב הגדר של "הכרחי", אבל מסתמא עדיין יש דברים שהם אינם מכשירים לפסח בלי קשר לכשרותו לפסח.
דומה שה"שיטה" הקדושה הזו פסה מן העולם. או שמא הכרח כלכלי גם הוא הכרח.
עמקן כתב:בנוסף יש מוצרים שבאמת אינם כ"כ פשוט להכשיר לפסח, והכשירים עם סטנדרט נמוך יכולים להכשיר לפסח, למרות שזה אינו לפי סטנדרט הגבוה יותר של המכשיר לכל השנה.
דרומי כתב:תופעה מוזרה בעיניי שמסקרן אותי להבינה ויש בה כמובן גם נפק"מ למעשה.
יש מאכלים ומשקאות שבכל השנה נמצאים בהשגחה הנחשבת בעיני הציבור כמהודרת (בדוגמת העדה"ח או הרב לנדא שליט"א - שלדוגמא, רוב המשקאות הקלים הנצרכים בציבור החרדי נמצאים תחת השגחתם), אך אלו מסייגים שהשגחתם היא 'לא לפסח', וכאן באים גופי כשרות פחות ידועים ומעניקים הכשר למוצר זה. מה זה אמור להביע? אם באמת מוצר זה כשר לפסח למהדרין, למה הגוף הרגיל אינו מעניק את כשרותו ומשאיר חלל ריק לאותם גופים שבכל השנה פחות שומעים את שמעם?
טברייני כתב:עמקן כתב:בנוסף יש מוצרים שבאמת אינם כ"כ פשוט להכשיר לפסח, והכשירים עם סטנדרט נמוך יכולים להכשיר לפסח, למרות שזה אינו לפי סטנדרט הגבוה יותר של המכשיר לכל השנה.
אתה לגמרי מאמין במה שכתבת?!?!
עמקן כתב:טברייני כתב:עמקן כתב:בנוסף יש מוצרים שבאמת אינם כ"כ פשוט להכשיר לפסח, והכשירים עם סטנדרט נמוך יכולים להכשיר לפסח, למרות שזה אינו לפי סטנדרט הגבוה יותר של המכשיר לכל השנה.
אתה לגמרי מאמין במה שכתבת?!?!
אני כותב מידיעה, לא מאמונה.
חיימשה כתב:שמעתי על הכשר נפוץ מאד שקשה ממש להיתקל במשגיח מטעמו
קראקובער כתב:חיימשה כתב:שמעתי על הכשר נפוץ מאד שקשה ממש להיתקל במשגיח מטעמו
שמעתי מפי בעל חנות שהמשגיח מגיע רק פעם בחודש על הכסף לשים באמתחתו אשר הובאה בית יוסף...
טברייני כתב:אתה יודע שהסטנדרטים של .... פחותים מהסטנדרטים של ....
כנראה אתה עובד בשני ההכשרים, או שאתה עובד על עצמך.
עבד הזמן כתב:זה באמת מידע חשוב לציבור לא רק לפסח אלא גם ובעיקר לערב פסח
האם אפשר לסמוך על הכשרים שכשרים לפסח ולא סומכים עליהם כל השנה כדי שיהיה אפשר לאכול מהם בערבי פסחים.
שמעתי פעם סברא מרב א' שליט"א שאמר שכל הכשר מעלה את הרמה שלו לפסח וממילא מה שכשר לפסח בהשגחת ... אתה יכול לאכול ממנו בשאר השנה אף שבדרך כלל אינך סומך על הכשר זהץ
האם כך הדברים אצל העוסקים בזה?
מעשה לסתור?דעת_האברך כתב:עבד הזמן כתב:זה באמת מידע חשוב לציבור לא רק לפסח אלא גם ובעיקר לערב פסח
האם אפשר לסמוך על הכשרים שכשרים לפסח ולא סומכים עליהם כל השנה כדי שיהיה אפשר לאכול מהם בערבי פסחים.
שמעתי פעם סברא מרב א' שליט"א שאמר שכל הכשר מעלה את הרמה שלו לפסח וממילא מה שכשר לפסח בהשגחת ... אתה יכול לאכול ממנו בשאר השנה אף שבדרך כלל אינך סומך על הכשר זהץ
האם כך הדברים אצל העוסקים בזה?
סברת אותו רב שליט"א נכונה בהחלט. לפני כשנתיים או שלוש קראתי בקפידה את החוברת שאחד ההכשרים פרסמו, ולא האמנתי למראה עיני כשקראתי איך הם עצמם מודים בפה מלא שבמשך ימות השנה הם סומכים במפעלים ובמקומות שתחת השגחתם על סברת יוצא ונכנס ובאים פעם בכמה שבועות ובעיקר מסתמכים על ההשגחה של הרבנות. רק לגבי פסח פירטו שם את צורת ההשגחה שלהם שהיא אכן השגחה טובה וצמודה. [עד אז היה לי כל הזמן צד שההכשר שלהם מהודר ורק יש כאלה שמוציאים דיבתם רעה מטעמי אינטרסים או נקמה].
מאז אני רואה את ההכשר שלהם כרבנות בעלמא והפסקתי כמעט לגמרי להסתמך על הכשרות שלהם אפילו בשביל ילדי הקטנים ורק מה שכשר לפסח בהשגחתם אני מוכן להשתמש בשביל ימות השנה [ועבור הקטנים גם לפסח].
סגי נהור כתב:טברייני כתב:אתה יודע שהסטנדרטים של .... פחותים מהסטנדרטים של ....
כנראה אתה עובד בשני ההכשרים, או שאתה עובד על עצמך.
בחו"ל, בפרט במקומות נידחים, יש משגיחים שאכן עובדים עבור כמה הכשרים במקביל, ומהם תוכל לשמוע על ההבדלים ברמת הדרישות והפיקוח.
"הכל כסף" זה תירוץ טוב כדי לאכול מכל הבא ליד.
טברייני כתב:סגי נהור כתב:"הכל כסף" זה תירוץ טוב כדי לאכול מכל הבא ליד.
מעולם לא טענתי 'הכל כסף',
טענתי 'הכל פרסום'...
ברוך00 כתב:פילה מושט העדה חרדית כל השנה ובית יוסף לפסח. מדוע הבד"צ לא נותנים הכשר לפסח?
אור עולם כתב:הייתי היום במאפיית מצות מכונה בהכשר בד"ץ העדה"ח באפיית מצות חבורה, ולא היה שם משגיח כלל,
מה הפשט?
גימפעל כתב:לא היו שם אנשים כלל ?
בעל התפארת כתב:אולי בגלל "יוצא ונכנס", וכי בכל המפעלים יש משגיח כל הזמן?
ואם הכוונה למצות חבורה של חבורה פרטית, אולי סמכו והדריכו את ראשי החבורה
יהודי רגיל כתב:ברוך00 כתב:פילה מושט העדה חרדית כל השנה ובית יוסף לפסח. מדוע הבד"צ לא נותנים הכשר לפסח?
כי העדה לפסח לא נותנים הכשר אא"כ משגיח הכשרות היה נוכח בכל שלבי היצור מתחילה ועד סוף
משא"כ לכל השנה.
כך שמעתי בשנה שעברה מהרח"י כהן שליט"א מרבני ועד הכשרות של העה"ח
והוסיף שלכן בשעה"ד ודאי שאפשר להשתמש בזה כי זה רק גדר שגדרו ולא חומרא מעיקר הדין
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 55 אורחים