הרע במיעוטו כתב:בגליון האחרון של מוריה יש תשובה על כעי"ז מהגר"מ הלברשטאם קחנו מבתי הכנסיות
אנא עבדא כתב:זה עורר סערה בעיקר בחו"ל שם מכרו את המצות האלו בגדול ולא גילו את אוזן הקונים שזה נעשה גם על ידי מכונה
הצעיר באלפי כתב:מהו הסיפור עם המצות שעשוים ע"י עבודת יד אך בייחד עם כל מיני גלגלים למיניהם, וכן התנור עומד ע"י סרט נע וכו' וכו', שמעתי שהם בהכשר הגאון רבי מרדכי גרוס שליט"א בתור מצות יד, האם נכתב על כך מכבר ??
שבטיישראל כתב:הצעיר באלפי כתב:מהו הסיפור עם המצות שעשוים ע"י עבודת יד אך בייחד עם כל מיני גלגלים למיניהם, וכן התנור עומד ע"י סרט נע וכו' וכו', שמעתי שהם בהכשר הגאון רבי מרדכי גרוס שליט"א בתור מצות יד, האם נכתב על כך מכבר ??
אלה מצות מכונה לכל דבר.
דווקא מכונה כעין זו (ששימש רק לגלגול) נאסרה בשעתו.
עתניאל בן קנז כתב:האם מישהו מכיר על חומר בכתובים אודות פולמוס זה?
הצעיר באלפי כתב:מהו הסיפור עם המצות שעשוים ע"י עבודת יד אך בייחד עם כל מיני גלגלים למיניהם, וכן התנור עומד ע"י סרט נע וכו' וכו', שמעתי שהם בהכשר הגאון רבי מרדכי גרוס שליט"א בתור מצות יד, האם נכתב על כך מכבר ??
עתניאל בן קנז כתב:
המכונה הראשונה שמשה לרידוד את כל עיסת הבצק לשטיח דק וארוך, וממנו קרצו מצות עגולת בתבנית, והשיריים רדדו שוב.
המכונה החדשה, מרדדת כל מצה עגולה בנפרד...
אמנם יש לדון האם חילוק זה אכן ראוי לחלק, ולהתירו אף לדעת האוסרים, אבל בהחלט יש צדדים שונים להקל יותר!
פרי יהושע כתב:הצעיר באלפי כתב:מהו הסיפור עם המצות שעשוים ע"י עבודת יד אך בייחד עם כל מיני גלגלים למיניהם, וכן התנור עומד ע"י סרט נע וכו' וכו', שמעתי שהם בהכשר הגאון רבי מרדכי גרוס שליט"א בתור מצות יד, האם נכתב על כך מכבר ??
זה אין במאמר במוריה הנ"ל.
הצעיר באלפי כתב:למעשה מה הסיפור למעשה במצות אלו ?!?!?
ראיתי שהגר"מ ברנסדורפר כותב להתיר, ומאידך הגר"א ווייס אוסר !
האם יש יותר מידע על מצות אלו ?
הצעיר באלפי כתב:למעשה מה הסיפור למעשה במצות אלו ?!?!?
ראיתי שהגר"מ ברנסדורפר כותב להתיר, ומאידך הגר"א ווייס אוסר !
האם יש יותר מידע על מצות אלו ?
גימפעל כתב:
גימפעל כתב:מרן הגרי"ש אלישיב זי"ע הורה שבוודאי נקרא עבודת יד למהדרין מעדות חתנו הגר"ע אויערבך שליט"א
הצעיר באלפי כתב:בירור של רבי אשר ווייס שליט"א בכללות הענין ובפרטיות על מכונות אלו.
הצעיר באלפי כתב:גימפעל כתב:מרן הגרי"ש אלישיב זי"ע הורה שבוודאי נקרא עבודת יד למהדרין מעדות חתנו הגר"ע אויערבך שליט"א
לענ"ד הכלל הוא דמי שאוכל המאשין מצות הרגילות, קשה לסמוך ע"ד לומר שזה אינן בגדר מאשין, שהרי סוף סוף דעתו דגם אי הם כן מאשין מצות מ"מ הם כשרים, ודבר זה ידוע בכמה מקומות בהלכה.
קראקובער כתב:נו נו, מחלוקת בין רב כהניסט/משיחיסט ושליח צעיר לרב אלישיב, אפשר לישון טוב בלילה..
קראקובער כתב:נו נו, מחלוקת בין רב כהניסט/משיחיסט ושליח צעיר לרב אלישיב, אפשר לישון טוב בלילה..
קראקובער כתב:בדברי חיים כתוב שמצות מכונה הם חמץ גמור הלכה למשה מסיני ובזמן מתן תורה לא היה חשמל וכנראה שהכוונה למצות הרב גרוס..
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 9 אורחים