נוטר הכרמים כתב:1) מה שאמר שמהרח"ו כתב ספר חזיונות כיון שהיה מושפע מהתרבות המקומית הפנאטית, אבל לאנשים נאורים... "לא מתאים" להחזיק כזה ספר.
2) שה"גדולים וטובים" של הרמב"ם חוו את הקב"ה ב"צורה נכונה וחיה יותר" כי הם ייחסו לו גוף ח"ו
3) שבשיעורי משניות היה מתפלא על הרע"ב שפירש את המשנה כפי שהגמרא מפרשת אותה (ב'פירוש דַרְשָנִי' שאינו פשטות לשון המשנה) ואומר: "זה הפשט? הרי כתוב פה אחרת", ומיד היה חוסם את עצמו ו'מסכים' לדברי הגמרא, שהרי "כל דבריהם כגחלי אש"...
5) שאמר ש"הפשטות היא לא כמו 'התקופה בסערת אליהו'" (והכוונה ממילא מובנת, שיש לקבל את 'קול התור' לחלוטין, על כל הסטיות החמורות שהשתרבבו לתוכו במהלך השנים ותוצאותיהן ניכרות היטב בקבוצת 'קדושת ציון', שיחיאל מאיר מראשי הוגי דעותיה הגלויים והידועים שאינם מסתתרים תחת שמות ספרותיים שונים).
6) שבניסן תשע"ד, תוך כדי המלחמה בגזירת הגיוס, בירך 'בחמימות גדולה' מפקד צה"ל דתי שסיפר לו את תפקידו המדויק בצבא.
כידוע שכמעט כל אמירה, הניגון שבה היא נאמרת והקשר הדברים משנה אותה מן הקצה אל הקצה. אני לא מכיר את הכותב, אבל נוח לי יותר לחשוב שהוא מביא את הדברים בצורה לא נכונה מאשר להחליט שהוא בודה מליבו. והנה כמה הרהורי דברים תוך כדי קריאת ההודעה.
1. ההסתייגות מספר זה היא נחלת כל לומדי תורת האר"י ביד הרח"ו. הנוסח פחות חשוב. המסקנא היא העיקר. מאידך, ברור שאי אפשר מחד לבטל את הרח"ו משום זה, ולאידך לדבוק בתורת האר"י שחלקה העיקרי בא לנו ממנו.
2. המילה "נכונה" בהקשר הזה, אינה בהכרח הסכמה להגשמה ח"ו, אלא המכוון שאותם מגשימים שלא סלקו מהקב"ה, רחמים ורוגז, אהבה ושנאה, הם עבדו את הקב"ה ביתר התרגשות והתקרבות מאותם שזיקקוהו מכל תכונה, וזו הרי טענה ידועה ועתיקה.
3. דוגמא קלאסית של דבר שניתן להידרש לשני קצוות. יהיו כאלה שידגישו ויוסיפו נפך בחלק התמיהה מהפירוש שאינו פשט, ואחרים ידגישו ויבליטו את השכרון והערבות מיינה של תורה, דברי סופרים.
5. הסתייגות מעמדה קיצונית אחת אינה בהכרח אימוץ דעה קיצונית אחרת. ורוב הציבור בתווך יוכיח.
6. אני לא מוצא סיבה להתנער מסיפור זה כלל. קצין דתי המשרת בתפקידי הגנה ועושה עבודתו לשם שמים, אין לו שום שייכות למגמת גיוס בני ישיבה, למה לא יהיה ראוי לברכה חמימה. כמובן שאם הדברים יתפרשו באופן לא נכון, יש לוותר על הברכה... אכן לכשעצמו, אם במקום לעשות לביתו בהייטק הוא עושה למען אחרים, למה לא ישובח?
וכן ע"ז הדרך...