כלומר כתב:ישנו כתב:המקובל לבאר הטעם שהולכים אחר רוב חנויות, משום שאין הנידון בתערובת הבשר שפרשה, אלא הנידון בגורמי ההיתר של הפרישה, שע"י החנות פורש יותר בשר כשר או טרף, ולפ"ז פשוט שנחשב ככמה חנויות.
בסופו של דבר הכל שאלה של הגדרות
גם אפשר להגדיר כל מדף במקרר כסיבה נפרדת וכו'
ואולי רק סיבה להבאת הבשר היא הגדר ואז תלוי לפי חניות
אך לפי"ז אם לחנות יש שתי בעלים שכ"א מהם מביא בשר לבדו א"כ ידונו כשני חניות
או דילמא הכל תלוי בשם החנות שהוא סיבה ללוקח לבא לקנות ואז יש לדון וכו'
כת"ר יבאר מפני מה החליט שהגדר כש"כ
צודק שהגדר מאוד לא ברור, ומעולם תמהתי בזה - שהרי סיבת הפרישה לרה"ר היא הלוקח שהוציא את הבשר מהחנות, וממילא רוב החנויות ורוב בשר הם דבר אחד, ואם הולכים אחרי הסיבה שגורמת לבשר להיות כשר או טרף הרי צריך ללכת אחרי היבואן והחנות תמיד נחשבת כאחר פרישה [ולא מסתבר לומר שמיירי כאשר שוחטים בחנות].
וכנראה תלוי במה שהחנות עומדת כמקום לעצמו המוציא בשר כשר או טרף ואף שגם לשם פרש הבשר מ"מ מהחנות נוצרת סיבת פרישה חדשה.
והגדרת החנות תלויה בבשר שהיא מוכרת, אם מוכרת כשר וטרף ביחד הרי שאין לחנות הגדרה עצמית לעניין כשרות הבשר ונחשב שמוכרת שניהם יחד.
וכאן זה חוזר אולי לרש"ש של משולשים ומרובעים, כי אחר שפשוט שמשולש ומרובע אינו נחשב כספק אחד, מ"מ בוודאי שלא צריך לעניין רוב שיהיה שווה ממש, ואם יש על הבשר איזה נקודה קטנה וכיוצ"ב לא יוציא אותו מכלל הספק, ובסוף תלוי כפי המסתפק אם הכל נכלל אצלו בספק או לא, ובוודאי שאפשר להבחין בין תינוקות ומ"מ תינוק שנמצא הוא בספק מכל תינוקות העיר כי סו"ס אין מבחינים ביניהם.
ומסתבר שגם לעניין חנויות תלוי בזה, כל מה שמוגדר אצל בנ"א כנמצא ביחד בתערובת, אינו מחלק את שמם לעניין חנויות. וצודק כת"ר שאין גדר ברור בזה ואין דבריי דלעיל מחוורים כה"צ.