אפרקסתא דעניא כתב:מה שייך ביחיד קריאה שמופנית לציבור? האם גם יחיד בביתו יאמר ברוך ה' המבורך כו' לפני ברכות יוצר?!
בעל קורא כתב:אפרקסתא דעניא כתב:מה שייך ביחיד קריאה שמופנית לציבור? האם גם יחיד בביתו יאמר ברוך ה' המבורך כו' לפני ברכות יוצר?!
יש שם ציבור ולכן האמירה מופנית לציבור ונענית ע"י הציבור, ועושים כן לצורך היחידים שעדיין לא קראו ק"ש וברכותיה כדי שיקראוה כסדר אחר ברכו, ויחיד אינו יכול לאומרה כיון שהיא דבר שבקדושה שצריך עשרה.
ראה עוד בשו"ת ריב"ש סימן של"ד (מובא בבית יוסף סוף סימן קל"ג).
אליהו חיים כתב:כשיש שני חיובים במנין שמתפללים, למי עדיפות לברכו בתרא, האם להש"ץ שאמר ברכו קמא והתפלל לפני העמוד או דוקא להשני שלא התפלל, [והאם יש עדיפות למי שאומר הקדיש בתרא לזכות גם בברכו או לא (במקומות שנוהגין שאחד לבד אומר קדיש)],
התעורר השאלה אצלי למעשה היום ואני צריך לדעת בתקופה הקרובה איך לנהוג ומן השמים שמישהו כתב היום באשכול הזה, אולי יש ידיעות לת"ח בזה.
עזריאל ברגר כתב:אליהו חיים כתב:כשיש שני חיובים במנין שמתפללים, למי עדיפות לברכו בתרא, האם להש"ץ שאמר ברכו קמא והתפלל לפני העמוד או דוקא להשני שלא התפלל, [והאם יש עדיפות למי שאומר הקדיש בתרא לזכות גם בברכו או לא (במקומות שנוהגין שאחד לבד אומר קדיש)],
התעורר השאלה אצלי למעשה היום ואני צריך לדעת בתקופה הקרובה איך לנהוג ומן השמים שמישהו כתב היום באשכול הזה, אולי יש ידיעות לת"ח בזה.
מה שראיתי:
מנהג הספרדים - כל אומרי הקדיש אומרים ברכו ביחד.
מנהג האשכנזים - אחד מאומרי הקדיש אומר את ה"ברכו", בעדיפות למי שלא היה ש"ץ.
(ומנהגנו - חב"ד - שלא אומרים בכלל ברכו בסוף התפילה, חוץ מבליל ש"ק, ושם הוא שייך לחזן)
אפרקסתא דעניא כתב:מה שייך ביחיד קריאה שמופנית לציבור? האם גם יחיד בביתו יאמר ברוך ה' המבורך כו' לפני ברכות יוצר?!
אפרקסתא דעניא כתב:אתה מחזק את הקושיה: ברכו זה פניה לציבור - מה היא שייכת בכלל ביחיד? ברכו זו פניה לפני ברכות - מה היא שייכת אחרי הברכות?
שומע ומשמיע כתב:מי שבא לבית הכנסת כשהציבור הולך לסיים תפילת ערבית, יש עניין שיסמיך את הברכו שלאחר התפילה לתחילת התפילה שלו, ויהיה זה אצלו כאמצע הפרק [לשיטת המשנ"ב דלא כמעשה מהפשווערסקער וכו'] או שכיון שאצל הציבור זה לא נאמר כפתיחה לברכות אין לזה חשיבות?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 313 אורחים