גימפעל כתב:
ייש"כ. אשמור לאחר השבת...
גימפעל כתב:
מלאעולם כתב:שמעתי שר' משה יהושע לנדא תלמיד החזו"א כתב שיר על "המתמיד" (כעין השיר המפורסם..) וכוונתו היתה לר' שמואל בצעירותו. מישהו יודע על מה מדובר?
תמיד ידעו בישיבה, שרבינו זצוק"ל נתן את הדירה בגשר החיים לצדקה, בלי לדעת את הפרטים. הסיפור שסופר בהספדים רבים, ואומת מכמה כיוונים, שאותה אלמנה באה בעת הגיע עת דודים לחתן ילד אצל האדמו"ר ממחנובקא שליט"א, וכששאל מה עשתה בילד הקודם, שחה לו את דבר המעשה, כאלמנה לא מוכרת באה לרבינו לאחר שהמליצו לה לעשות כן, רבינו בירר, ונתן ללא דין ודברים. המחנובקער מוסיף, שכבר שמע מעשיות על גדולי הרביי'ם שלא השאירו ברשותם פרוטה, אבל לתת את הארבעאמות שלו למישהו לא מוכר, זה עוד לא שמע...עובדיה חן כתב:היום התפרסם מעשה שהגיע אלמנה ואמ לו שאין לה כסף לחתן ילדים ,באותו זמן הוא היה אחרי מכירת הדירה בגשר החיים, מיד לקח את כל הכסף ונתן לה הוצאת חתונה וקניית דירה!
עובדיה חן כתב:היום התפרסם מעשה שהגיע אלמנה ואמ לו שאין לה כסף לחתן ילדים ,באותו זמן הוא היה אחרי מכירת הדירה בגשר החיים,מיד לקח את כל הכסף ונתן לה הוצאת חתונה וקניית דירה!
נוטר הכרמים כתב:תמיד ידעו בישיבה, שרבינו זצוק"ל נתן את הדירה בגשר החיים לצדקה, בלי לדעת את הפרטים. הסיפור שסופר בהספדים רבים, ואומת מכמה כיוונים, שאותה אלמנה באה בעת הגיע עת דודים לחתן ילד אצל האדמו"ר ממחנובקא שליט"א, וכששאל מה עשתה בילד הקודם, שחה לו את דבר המעשה, כאלמנה לא מוכרת באה לרבינו לאחר שהמליצו לה לעשות כן, רבינו בירר, ונתן ללא דין ודברים. המחנובקער מוסיף, שכבר שמע מעשיות על גדולי הרביי'ם שלא השאירו ברשותם פרוטה, אבל לתת את הארבעאמות שלו למישהו לא מוכר, זה עוד לא שמע...עובדיה חן כתב:היום התפרסם מעשה שהגיע אלמנה ואמ לו שאין לה כסף לחתן ילדים ,באותו זמן הוא היה אחרי מכירת הדירה בגשר החיים, מיד לקח את כל הכסף ונתן לה הוצאת חתונה וקניית דירה!
ידוע לנו על עשרות מקרים של יתומים שרבינו דאג לנישואיהם בסכומים אדירים, רבים מהם לא הכיר לפני כן, ולדאבונינו גם לא לאחר מכן.
אלמנות ויתומים אל רבינו בכינה. אין לזה אח ורע בכל העולם כולו. אבי יתומים ודיין אלמנות כפשוטו. יכלה הזמן והסיפורים לא יכלו.
אאמו"ר שליט"א בהספדו בישיבת מעלות התורה ובעוד מקומות סיפר את העובדה הנ"ל, והוסיף ש'לגבי משה מילתא זוטרתא הוא', הרי רבינו הקדיש את כל חייו, זמנו היקר מפז, ואת כל כולו בשביל הזולת, ואין הכסף נחשב למאומה כנגד אלו.
ידידיה כתב:שמא יש למר הקלטה או תמלול של ההספדים בישיבת מעלות התורה מהערב הראשון שלאחר הלוי'
(משום מה אין בקול הלשון למי יכולת החיפוש שלי)
גם זו לטובה כתב:הגר"ש גלבר האריך היום בגדלותו בתורה עבודה גמ"ח, איש האשכולת שהכל בו.
גם בתורה היה איש אשכולות עיון ובקיאות לומדת ופשטות נגלה ונסתר.
ובסוף ההספד דיבר בכאב ע"כ שלא השאיר אחריו כדוגמתו, ואם למשל הגרש"א היה מספר עשר אין לנו תשע שמונה וכו'
מענה איש כתב:אגב נראה שהיה להגר''ש קשר מיוחד עם הגרש''מ עמר
למישהו ידוע פרטים בזה?
ספרים וועלט כתב:רואים הגרשז"א ז"ל עומד - ככה"נ - בהתרת נדרים, ואחד המתירים הוא בנו.
מעניין.
ספרים וועלט כתב:רואים הגרשז"א ז"ל עומד - ככה"נ - בהתרת נדרים, ואחד המתירים הוא בנו.
מעניין.
איש הגבעה כתב:על הקשר בין רי"ש זילברמן למרן ראש הישיבה זצ"ל, שמעתי מחתנו של ר' יצחק שלמה, שהם למדו בחברותא חמש עשרה שנה מידי לילה [כנראה זוהר וקבלה], ודרכם היה שרבי שמואל היה מלוה את רי"ש עד שערי חסד מביתו בגשר החיים, ואז שוב היה חוזר רי"ש ומלוהו לרבי שמואל עד ביתו בגשר החיים, מרוב שהיה קשה להם להתנתק אחד מהשני לאחר החברותא.
חבר פורום אוצר החכמה כתב:א
אהרון 37 כתב:
אבל אצל הגר"ש זצ"ל כל ימי פריחתו מלווים ביסורים, ואעפ"כ זכה להגיע למה שהגיע.
מענה איש כתב:אגב נראה שהיה להגר''ש קשר מיוחד עם הגרש''מ עמר
למישהו ידוע פרטים בזה?
בן ירושלים כתב:כשלמדו סוכה בישיבה שאלנו רבינו הגר"ש האם עץ גבוה מעל 20 אמה שנמצא מעל סוכה פוסל את הסוכה. זכורני שהדברים לא מפורשים אבל בתוס' בסוכה (דומני ט, ב)מוכח שזה פסול. גם בחוה"מ שאל פעם או פעמיים את השאלה. הוא סיפר סיפור מדהים על אחד מגדולי ישראל ופעם אחרת ללא כל הסיפור כולו סיפר על הגריש"א.
ומעשה שהיה : יהודי הגיע לגרי"ש ובפיו שאלה יש לו בחצר עץ גבוה מאד - האם אפשר להקים מתחתיו סוכה. הגרי"ש השיב שכן, אבל שאל את השואל היכן הוא גר. השואל השיב שבאיזור גשר החיים, הגרי"ש אמר לו שא"כ יגש לר' שמואל שיבדוק שאכן העץ למעלה מ20 אמה. כשהגיע האדם לר' שמואל הוא אמר לו שהסוכה פסולה מתחת לעץ גם כשגבוה 20 אמה . לאחר זמן כשנפגשו העיר הגרש לגרי"ש מהתוס' והגרי"ש תפס את עצמו שאכן מוכח מהתוס כדברי הגר"ש.
הגר"ש ראה בזה מופת של הגרי"ש שהרי אף פעם הוא לא שואל את השואלים שום פרטים ובודאי לא שלח לבדוק את גובה העץ, וכאן שלא כהרגלו שאל...
כנראה חסר משהו בסיפור, הרי הנידון של הראש' בד"ט הוא על סכך כשר כשהוא למעלה מכ' דל"ח כ"כ פסול לפסול את שתחתיו, אבל בסכך פסול ממש לא ס"ד, ואינו נראה כלל שהגרי"ש יטעה בזה.בן ירושלים כתב:כדרכם של דברים זוכרים הסיפור, לא את הלימוד עצמו, אוי לנו...
נוטר הכרמים כתב:ישנם מכתבים כאלה למאות, קול גדול ולא יסף!
פרנקל תאומים כתב:הגר"ש אמר לו: חיוב הפרנסה הוא עליך, אתה חייב לדאוג לזה, אם אין פרנסה מסודרת אסור לך לעבור (אפי' שישנן בעיות במקום בו אתה מתגורר עכשיו).
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 157 אורחים