ושא_נס כתב:זכורני שיש בפורום אשכול על דברי ר"א הכהן מאזמיר זצ"ל בענין המן שביום המחלוקת של קרח ועדתו על משה רבינו, לא ירד מן מן השמים.
אודה מאד למי שיתן לינק
יישר כוח
מחולת המחנים כתב:ראיתי מציינים לדברי התשב"ץ שחתן וכלה לא יגורו בעיר אחת אם יש עד החופה ג' חודשים.
איה הם דברי התשב"ץ, או שמא נמצא בדברי פוסק אחר.
בתודה לעונים.
קאצ'קלה כתב:מחולת המחנים כתב:ראיתי מציינים לדברי התשב"ץ שחתן וכלה לא יגורו בעיר אחת אם יש עד החופה ג' חודשים.
איה הם דברי התשב"ץ, או שמא נמצא בדברי פוסק אחר.
בתודה לעונים.
מי מציין?
בתשב"ץ קטן נמצא כך:
אישצפת כתב:ושא_נס כתב:זכורני שיש בפורום אשכול על דברי ר"א הכהן מאזמיר זצ"ל בענין המן שביום המחלוקת של קרח ועדתו על משה רבינו, לא ירד מן מן השמים.
אודה מאד למי שיתן לינק
יישר כוח
אולי כוונת כת"ר לזה
viewtopic.php?f=7&t=10397&hilit#p96986
כי ידוע, שהארץ היא עמוד העולם, והיא נקודה לא זזה ממקומה, "בל תמוט עולם ועד" (תהלים קד ה), וכן הוא בהכרח. ובא על זה מופת, כי המתנועע תנועת הקפה, שהוא הגוף חמישי, צריך שיתנועע סביב לשוקט, שלא יתנועע כל עיקר, שאם לא כן יהיו תנועות הקפות ילכו לאין תכלית, ר'צוני ל'ומר, אין מספר לגופים הנושאים התנועות ההם, וזהו מן השוא למי שהבין בזו החכמה.
ידוע הוא בחכמת הטבע, כי יסוד האש נחלק לשנים חלקים: החלק העליון הוא חם ויבש בתכלית החום והיובש יותר מהחלק השני, וזה להדבקו בגלגל במהירות התנועה המחממת אותו.
"וכן אמר מהר"ם, מאחר שגמר אדם בדעו למסור את נפשו על קידוש השם, מכאן ואילך כל מיתה שעושים לו אינו מרגיש כלל, וראי' מן המסורה וכו'.
ותדע שכך הוא, שאין לך אדם בעולם שאם היה נוגע באש באבר קטן שלא היה צועק אפי' אם יעלה בדעתו לעכב עצמו מלצעוק, אינו יכול לעשות ואנו רואים קדושים שאינם צועקים כלום".
הבוחר בעלום כתב:עיין אגרת הפמ"ג (אות ו', מובא קודם הפתיחה הכוללת לאו"ח) ז"ל "נעשה בר מצוה קודם שבת או בשבוע שאחריו רק עושין לו בר מצוה בשבת כנהוג".
אולם כבר כתב בנימוקי או"ח (רפ"ב) שמנהג בורות הוא, אלו העולים לתורה קודם הבר מצוה ולא עולים בשבוע שלאחמ"כ ג"כ.
אגב, יעיין מר מה שהובא שם עוד גבי א' עם ב' מעלות, חתן ובר מצוה.
אמנם לטעמא דר"א במדרש לברכת ב"ש, דצריך אדם "לטפל" בבנו כל י"ג שנים, אין נראה שאבי החתן יאמר ברוך שפטרני בשבת האופרוף, הוא מתחיל לטפל רק אז [הגם דמיירי בבן ולא בבת]...
חיימקה כתב:משנה ברורה סימן שא ס"ק פד
ולפ"ז בזמנינו שאין דרך להיות הפאציילע"ט תפור בהבגד לא בטיל הוא לגבי בגד ואסור וכ"כ בספר זכרו תורת משה ובספר מטה אשר.
זהו המקום היחיד במ"ב שבו מוזכר ספר 'מטה אשר' [נזכר שם שוב בשעה"צ ס"ק קז].
היכן המקור בספר מטה אשר - גם במ"ב 'עוז והדר' לא ציינו.
כי ז' ימים הוא השנה, כי הכל חוזר חלילה בז' ימים.
קאצ'קלה כתב:חיימקה כתב:משנה ברורה סימן שא ס"ק פד
ולפ"ז בזמנינו שאין דרך להיות הפאציילע"ט תפור בהבגד לא בטיל הוא לגבי בגד ואסור וכ"כ בספר זכרו תורת משה ובספר מטה אשר.
זהו המקום היחיד במ"ב שבו מוזכר ספר 'מטה אשר' [נזכר שם שוב בשעה"צ ס"ק קז].
היכן המקור בספר מטה אשר - גם במ"ב 'עוז והדר' לא ציינו.
אם מותר להגיה הגהה מועטת, הייתי מציע לתקן במשנ"ב (כל עוד שאינו מתברר אחרת) "מעדני אשר". שכן שם מובא בדף לב ע"א:
רבינו הקדוש... ובספר לבנת הספיר ובזוהר שנקרא קדוש שקדשו אביו במילה בשעת השמד.
קאצ'קלה כתב:בספר יוחסין מובא:רבינו הקדוש... ובספר לבנת הספיר ובזוהר שנקרא קדוש שקדשו אביו במילה בשעת השמד.
איפה בזוהר ואיפה בלבנת הספיר?
הנאמן בפקדונו כתב:האם אי מי יכול לסייע בידי היכן המקור הקדום של המילים "גוף נגוף מלא אספסוף"?
יישר כח
בקרו טלה כתב:ברכות דף סג ע"א
דרש בר קפרא זלת קבוץ קנה מינה
רש"י
הכי גרסינן זלת קבוץ קנה מינה - אם ראית פרקמטיא בזול קבוץ וקנה מינה ואסוף, שסופה להתיקר:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 147 אורחים