קו ירוק כתב:ציטוט המאמר דלעיל: טיפ טיפה תובנות נכונות, רוב רובו פסולת בורותית ומקוממת, לענ"ד יפה היה לו שלא הועלה פה מאשר הועלה.
וגם הפרשנות סביבו סרת טעם, ומצומצמת/מסתגרת אל בורותו של כותב המאמר העיתונאי ההוא
בתוך הגולה כתב:ריש"ז (שהיום יום פקודתו) סבר עד יומו האחרון (הכינוי המצוטט לעיל על ריא"ו מקורו בהקלטה מימיו האחרונים) שספר קול התור הוא אמת לאמיתה (ולדבריו כן דעת חכמי ירושלים כמו רשז"א וריש"א). ולכן כתבתי שהוא בר פלוגתיה של ריא"ו לא (רק) בגלל יחס לחסידות וז"פ וידוע לכל.
לגבי גאולה בדרך הטבע. הנושא כמובן סבוך ואין המקום מתאים ואין אני כדאי לעסוק בזה. אבל בקצרה ודאי שהתנגד להרצל ולשאר רשעים. פשיטא. אלא שמ"מ סבר שיש בזה משום גאולת ישראל הבאה קימעא קימעא וכו' וכו'. ואין בדברים אפי' מר"מ והרוצה להרחיב יפנה לאשכולות אחרים העוסקים בדבר. מן הסתם ימצא שם כמה מלומדי בית מדרשו.
דודי צח כתב:מאמר שנתפרסם -
אלי ביתאן
אותו מקורב, דמות מפתח בפוליטיקה החרדית, מוסיף: "אפשר לראות את ההבדלים גם באופן הניסוח שלו. כשהם דיברו על 'הציונים הרשעים', הוא דיבר על כך ש'התורה היא זכות הקיום של המדינה'. בעולם החרדי אלה אינם הבדלים סמנטיים. הוא היה קרוב הרבה יותר לאגף החרד"לי. אביו, ר' שלמה זלמן, הזמין את הרב קוק הציוני להיות הכוהן בפדיון הבן של בנו בכורו. במשך השנים היו שמועות על כך שהרב אוירבך פדה את עצמו שוב, והתנער מהקשר הזה. אבל למעשה ההפך הוא הנכון, הוא שאב משם המון. מאידך, וגם את זה אסור לשכוח, לצד היותו תלמיד של אביו הוא למד את הפוליטיקה החרדית התקיפה מרבו המובהק, הרב שך. בסוכתו היו תלויות תמונותיהם של השניים, ומבחינתו אלה היו שני עמודי ההוראה - מאבא למה איך לחשוב, מהרב שך כיצד להילחם".
אחרון התלמידים כתב:שמעתי אתמול בקול הלשון הספד. מרבי אהרון אויערבאך (לא שמעתי את שמו עד הלום) בכולל ישועות ארי.
(קול הלשון 036171001-1-7-5-3-23 לאחר הקדמה שם), שיעור מוסר נפלא, נופת צופים. שומעים את פעימות לבו הטהור של המדבר. מאוד מענין אותי לדעת מי האיש ומה שיגו ושיחו.
פרנקל תאומים כתב:בתוך הגולה כתב:ריש"ז (שהיום יום פקודתו) סבר עד יומו האחרון (הכינוי המצוטט לעיל על ריא"ו מקורו בהקלטה מימיו האחרונים) שספר קול התור הוא אמת לאמיתה (ולדבריו כן דעת חכמי ירושלים כמו רשז"א וריש"א). ולכן כתבתי שהוא בר פלוגתיה של ריא"ו לא (רק) בגלל יחס לחסידות וז"פ וידוע לכל.
לגבי גאולה בדרך הטבע. הנושא כמובן סבוך ואין המקום מתאים ואין אני כדאי לעסוק בזה. אבל בקצרה ודאי שהתנגד להרצל ולשאר רשעים. פשיטא. אלא שמ"מ סבר שיש בזה משום גאולת ישראל הבאה קימעא קימעא וכו' וכו'. ואין בדברים אפי' מר"מ והרוצה להרחיב יפנה לאשכולות אחרים העוסקים בדבר. מן הסתם ימצא שם כמה מלומדי בית מדרשו.
על דרך מה שמבואר ברמב"ם שאפי' הנצרות (אמונה בשיתוף) והאיסלאם (שכבר הגיעו לאמונת היחוד) מיישרים את הדרך לגאולה ול"ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד". (ואי"ז סותר לכך שכמובן עדיין צריך להתרחק מהם בכל מיני ריחוק. וה"ה מן המינים והאפיקורסים).
גן הירק כתב:אך לא כתב שהאיסלם והנצרות הם מתחילי הגאולה בפועל...
קו ירוק כתב:הגר"א נבוגרוצקי תלמידו, ר"מ בישיבת אור ישראל, יתמנה לראש הישיבה. כך לפי שמועה קרובה.
אחרון התלמידים כתב:ב"ה
שמעתי אתמול בקול הלשון הספד. מרבי אהרון אועירבך (לא שמעתי את שמו עד הלום) בכולל ישועות ארי.
(קול הלשון 036171001-1-7-5-3-23 לאחר הקדמה שם), שיעור מוסר נפלא, נופת צופים. שומעים את פעימות לבו הטהור של המדבר. מאוד מענין אותי לדעת מי האיש ומה שיגו ושיחו. אודה מאוד למוסר פרטים באישי.
[/quote]ש.י. רובין כתב:יש בנותן טעם לציין שהנפטר הגדול היה מצאצאי בעל התולדות.
ישראל אליהו כתב:יש"כ עצום להרה"ג הנוטר שטרח והעלה את התרשמותו מכמה וכמה היבטים.
ישנו מישהו שמוריד את הקובץ הרבה פעמים, כנראה שרוצה לעשות כבוד לנפטר בדרכו שלו...
פרנקל תאומים כתב:אגב, מה יהיה כעת עם ישיבתו? כמדומה שמלבדו זצ"ל אין בה עוד אנשי צוות. א"כ, כיצד היא תמשיך הלאה? האם מי מתלמידיו יתמנה תחתיו לעמוד בראשה?
אפרקסתא דעניא כתב:"כל עולם הישיבות שנבנה על ידי החזו"א, הרב מבריסק והרב שך (!), נהרס בשנתיים האחרונות"...
איפה בדיוק אתם חיים?!
נוטר הכרמים כתב:רשימות שרשמתי אתמול והיום, אשמח לביקורת עניינית, הערות והוספות.
איש הגבעה כתב:אחרון התלמידים כתב:ב"ה
שמעתי אתמול בקול הלשון הספד. מרבי אהרון אועירבך (לא שמעתי את שמו עד הלום) בכולל ישועות ארי.
(קול הלשון 036171001-1-7-5-3-23 לאחר הקדמה שם), שיעור מוסר נפלא, נופת צופים. שומעים את פעימות לבו הטהור של המדבר. מאוד מענין אותי לדעת מי האיש ומה שיגו ושיחו. אודה מאוד למוסר פרטים באישי.
הוא בנו של גאב"ד טבריה הגאון רבי אברהם דב אוירבך שליט"א בעל מח"ס בחצרות קדשי וביום קדשי ועוד
אחרון התלמידים כתב:ב"ה
שמעתי אתמול בקול הלשון הספד. מרבי אהרון אועירבך (לא שמעתי את שמו עד הלום) בכולל ישועות ארי.
(קול הלשון 036171001-1-7-5-3-23 לאחר הקדמה שם), שיעור מוסר נפלא, נופת צופים. שומעים את פעימות לבו הטהור של המדבר. מאוד מענין אותי לדעת מי האיש ומה שיגו ושיחו. אודה מאוד למוסר פרטים באישי.
מלאעולם כתב:
מבקש דעת כתב:יראה- שלם כתב:גם איש הח"ק הרב משה אייזנבאך הי"ו, בעת המעמד לפני יציאת המיטה התייפח בבכי ממש שלא כהרגלו עד שלא יכול היה להמשיך בפסוקים.
הגאון ר' מאיר שמחה ציין שגם בלווית אביו הגרש"ז נשנק הח"ק באומרו את הפסוקים.
כל יהודי הוא לא העתק הדבק. כ"א עולם בפני עצמו, ק"ו לגדולי ישראל שגבהו מעל הקרקע.זו היא דוגמא נוספת לאישיותו המיוחדת רבת האנפין של הגרש"א זצ"ל. מי שמנסה להכניס את הגרש"א לתוך איזו תבנית מצומצמת או לעשות 'העתק הדבק' לדמותו מדמויותיהם של גדולים אחרים מן העבר. חוטא לדמותו.
נשר כתב:על גדלותו בתורת הנסתר אין צריך ראיה מאף אחד, אך בכל זאת אזכיר סיפור מת"ח שכתב חיבור על פירוש הגר"א על ספד"צ ובא לקבל הסכמה מהגר"מ שפירא זצ"ל, הגר"מ לא הסכים לתת לו הסכמה ואמר לו שבקבלת הגר"א רק ר' שמואל יכול לכתוב הסכמה.
נשר כתב:ואם כבר הוזכר הגר"מ שפירא, אביא עוד מעשה מכלי ראשון שמאד נהניתי ממנו,
כשניחם הגר"ש את בני הגרמ"ש, ביציאתו פנה אל הרבנית שתחי' ואמר לה "הכל בזכותך"!! הרבנית לא הסכימה לקבל, למרות ששמעה זאת מאנשים רבים ואמרה "לא נכון, לא אמרתי לו מה ללמוד וכמה ללמוד, הכל הוא עשה על דעת עצמו"', ענה לה הגר"ש: "נכון, אבל את לא הפרעת לו! וזה הדבר הכי גדול שיש"
"הוא היחיד שניחם אותי באמת", אמרה הרבנית.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 537 אורחים