ליטוואק פון בודאפעסט כתב:כמו"כ אומרים על הרב שמואל זצוק"ל שהיה אומר שהפגיעה ברבנות הראשית, פגיעה היא בהרב קוק זצוק"ל.
גם תלה תמונה של הרב קוק זצוק"ל בסוכה שלו.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:עכשיו בעיצומו של ימי אבל על מרן הגאון ר' שמואל אויערבאך זצוק"ל, הפנו את תשומת לבי לדברים שכתב בהסכמה לספר '[url]אחרית כראשית[https://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?142531&/url]'. הספר נכתבה ע"י הרב אריה שפירא, אחיינו של הרב משה שמואל זצ"ל, שגם הוא יצא בהסכמה אבל כנראה לא עיין בהדברים בפנים.
כנראה תוכנו של הספר הוא להראות את אמינותו של הספר 'קול התור', שכבר יש ע"ז כמה אשכולות בפורום, והם מביאים ציטוטים מכתבי הגר"א המפוזרים להראות שהדברים שנכתבו בספר קול התור אכן יצאו מפי תלמידי הגר"א בשם רבן. הרב שמואל אויערבאך יצא בהסכמה נלהבת.
ע"ז יצא לאור הספר 'התקופה בסערת אליהו', עם מאמר מאת הגרי"א וויינטרויב זצוק"ל, הבאה להפריך את הדברים ולהראות בברירות שלא כן היתה דעתו של הגר"א. ע"ז יצא לאור קונטרס 'והאמת נעדרת', נגד 'התקופה בסערת אליהו', שהוא אכן נזהר הרבה בכבודו של הגרי"א, כראוי וכיאות, אמנם דעתו להפריך את דבריו בכל מכל, בצטטו מאת הגריש"א זצוק"ל 'כי מעולם לא שמענו ערעור ופקפוק על ספר קול התור'.
כמו"כ אומרים על הרב שמואל זצוק"ל שהיה אומר שהפגיעה ברבנות הראשית, פגיעה היא בהרב קוק זצוק"ל, וזה היתה בלתי נסבל אצלו. בזמן ההתנתקות, בניגוד להרבה חרדים בני הישיבות, אחז שזה מסוכן ודבר רע מאד, והתריע נגד זה. גם תלה תמונה של הרב קוק זצוק"ל בסוכה שלו.
כנראה שדעתו על הציונות היתה מורכבת, ובדיוק כמו שאחז שהישוב בא"י והממשלה הבאה ביחד אתו הם דברים חיוביים, כמו"כ יש ללחום נגד הדברים השליליים בעוז ובחזקה, ולא היה שום סתירה בין עמדתו על הצבא לבין עמדתו על המדינה בכללות.
ושמעתי עוד דברים על הנושא, והייתי נהנה לשמוע מאחרים האם יש להם מידע על השיטות המורכבות בענין המדינה והציונות של גדול החכמים וראש המעמיקים שבדורינו, שזה עתה עזב את כולנו לאנחות.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אתה שואל למה השמיטו את זה במהדורא השניה? האם השמיטו גם את ההסכמה של הגרמש"ש זצ"ל?
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:מכל הנושא הזה האם יש עוד ידיעות? שמעתי שהיה סיפור עם העלייה להר הבית ג"כ, האם חתם פעם שאסור לעלות לשם בזה"ז? חבל שלא להשאיר שם להדעות המורכבות שלו. למה להשאיר השטח פנוי לאלו שאין מבינים בדקות לעוות את התמונה?
סעדיה כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:כמו"כ אומרים על הרב שמואל זצוק"ל שהיה אומר שהפגיעה ברבנות הראשית, פגיעה היא בהרב קוק זצוק"ל.
גם תלה תמונה של הרב קוק זצוק"ל בסוכה שלו.
אכן משנכנס אדר וכו' אבל לא בליצנות עד כדי כך.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:הגרש"א שינה את דעתו על הענין? או שהיה סבה אחרת? מישהו יודע מזה?
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:מכל הנושא הזה האם יש עוד ידיעות? שמעתי שהיה סיפור עם העלייה להר הבית ג"כ, האם חתם פעם שאסור לעלות לשם בזה"ז? חבל שלא להשאיר שם להדעות המורכבות שלו. למה להשאיר השטח פנוי לאלו שאין מבינים בדקות לעוות את התמונה?
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:עכשיו בעיצומו של ימי אבל על מרן הגאון ר' שמואל אויערבאך זצוק"ל, הפנו את תשומת לבי לדברים שכתב בהסכמה לספר אחרית כראשית. הספר נכתבה ע"י הרב אריה שפירא, אחיינו של הרב משה שמואל זצ"ל, שגם הוא יצא בהסכמה אבל כנראה לא עיין בהדברים בפנים.
כנראה תוכנו של הספר הוא להראות את אמינותו של הספר 'קול התור', שכבר יש ע"ז כמה אשכולות בפורום, והם מביאים ציטוטים מכתבי הגר"א המפוזרים להראות שהדברים שנכתבו בספר קול התור אכן יצאו מפי תלמידי הגר"א בשם רבן. הרב שמואל אויערבאך יצא בהסכמה נלהבת.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:עכשיו בעיצומו של ימי אבל על מרן הגאון ר' שמואל אויערבאך זצוק"ל, הפנו את תשומת לבי לדברים שכתב בהסכמה לספר אחרית כראשית. הספר נכתבה ע"י הרב אריה שפירא, אחיינו של הרב משה שמואל זצ"ל, שגם הוא יצא בהסכמה אבל כנראה לא עיין בהדברים בפנים.
כנראה תוכנו של הספר הוא להראות את אמינותו של הספר 'קול התור', שכבר יש ע"ז כמה אשכולות בפורום, והם מביאים ציטוטים מכתבי הגר"א המפוזרים להראות שהדברים שנכתבו בספר קול התור אכן יצאו מפי תלמידי הגר"א בשם רבן. הרב שמואל אויערבאך יצא בהסכמה נלהבת.
ע"ז יצא לאור הספר 'התקופה בסערת אליהו', עם מאמר מאת הגרי"א וויינטרויב זצוק"ל, הבאה להפריך את הדברים ולהראות בברירות שלא כן היתה דעתו של הגר"א. ע"ז יצא לאור קונטרס 'והאמת נעדרת', נגד 'התקופה בסערת אליהו', שהוא אכן נזהר הרבה בכבודו של הגרי"א, כראוי וכיאות, אמנם דעתו להפריך את דבריו בכל מכל, בצטטו מאת הגריש"א זצוק"ל 'כי מעולם לא שמענו ערעור ופקפוק על ספר קול התור'.
דורשי יחודך כתב:ידוע שרבותינו הגאון רבי שלמה זלמן זצ"ל והגרי"ש אלישיב זצ"ל מאד מאד העריכו את ראי"ה קוק זצ"ל כל ימיהם,
אצל ר' שמואל היחס היה שונה,
הייתי בסוכתו זצ"ל הרבה פעמים ולא ראיתי שום תמונה של הרב קוק, ובכלל הענין מופרך לגמרי למי שהכיר אותו. זה פשוט דבר שלא היה עולה על הדעת.
אגב התמונות בסוכה (עכ"פ בזמני) היו בעיקר ככה:
מאחוריו תמונה (גדולה...) של החזו"א, מצד ימין (היינו משמאלו של ראש הישיבה) תמונת הח"ח, ומצד שמאל של מרן הגרי"ז.
שמעתי משמו הסבר למיקום המדוייק, ורציתי לשמוע מפיו בישירות, שאלתי אותו בסוכה,
ראש הישיבה הצביע לשמאלו, לימינו, ולאחוריו, על כל אחת מהתמונות, "חסד, גבורה, תפארת".
חזון-איש'ניק כתב:סעדיה כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:כמו"כ אומרים על הרב שמואל זצוק"ל שהיה אומר שהפגיעה ברבנות הראשית, פגיעה היא בהרב קוק זצוק"ל.
גם תלה תמונה של הרב קוק זצוק"ל בסוכה שלו.
אכן משנכנס אדר וכו' אבל לא בליצנות עד כדי כך.
אדרבה, שהליטוואק יביא תמונה מהסוכה...
כידוע, הגר"ש היה תלמיד מובהק מהרב שך, ולפי"ז לא מסתבר בכלל מה שהליטוואק מספר, וכנראה התבלבל...
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:כפי ששמעתי, התמונה היתה תלויה טרם נהיה ׳תלמיד מובהק׳ של הרב שך. וגם שאין שום סבה להאמין שהלקח שלמדו תלמידים המובהקים של הרב שך הוא שלא לתלות תמונה של, או להעריך אישיותו של, האדם הגדול בענקים הרב קוק. גם אם חלקו עליו חביריו בהנהגת הכלל, זה לא מוריד מגדלותו האישית ודרגתו בלימוד, והנפטר הגדול זי"ע יוכיח, שחלקו עליו חביריו בהנהגה, ולא נגרע ערכו במעלות העיקריות כמלא נימא.
דורשי יחודך כתב:זה שרבינו "גדל עליה" איננו מהווה שום ראיה שהוא לא הסתייג. כידוע שרבינו לא היה "ממשיך" של אביו, אף שהיה מעריץ גדול שלו כמובן.
אשר177 כתב:לפענ"ד יש להבהיר קודם כל את היחס למציאות בזמנינו שקיימת מדינה וריבונות של עם ישראל בארץ ישראל,
ונחלקו בזה גדו"י, יש שאמרו שזהו אתחלתא דגאולה וכך היא גאולתן של ישראל קמעא קמעא וכו'. ויש שאמרו שאין הנס בא ע"י פושעים, ועינינו מייחלות לביאת משיח צדקנו מורח ודאין ירום ונשא וגדל מאוד, והמדינה החילונית אינה אלא כעגל הזהב וניסיון של הס"מ להטעות את ישראל, ואדרבא מדינה זו היא מדינת הערב רב וכו'...
קראקובער כתב:אשר177 כתב:לפענ"ד יש להבהיר קודם כל את היחס למציאות בזמנינו שקיימת מדינה וריבונות של עם ישראל בארץ ישראל,
ונחלקו בזה גדו"י, יש שאמרו שזהו אתחלתא דגאולה וכך היא גאולתן של ישראל קמעא קמעא וכו'. ויש שאמרו שאין הנס בא ע"י פושעים, ועינינו מייחלות לביאת משיח צדקנו מורח ודאין ירום ונשא וגדל מאוד, והמדינה החילונית אינה אלא כעגל הזהב וניסיון של הס"מ להטעות את ישראל, ואדרבא מדינה זו היא מדינת הערב רב וכו'...
ויש עוד שיטה שזה לא זה ולא זה וככה חושבים רוב החרדים היום.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:שאלתי את מו"ר שליט"א, שגדל בארץ והיה מקורב מאד להרב שך ועוד גדו"י, מה היה לי לענות. אמר לי "היה לך לומר לו שאין כזה מושג ׳מדינה׳. מצוות הם טובים ועבירות הם לא טובים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 234 אורחים