שעת הכושר כתב:תוכן כתב:האם כתביו מסודרים בכלל? ומה עם שיעוריו בישיבה? האם נקלטו, האם נשתמרו, האם הוקלדו? אשמח לשמוע פרטים.
בידי אחד מתלמידיו, (הרב גולדשטוף מסנה"מ), יש כמה כרכים של שיעורים מסודרים על כל המסכתות הישיבתיות. עד עתה לא ניתנה הרשות להדפיסם, וכעת בודאי יוציאם לאור.
רוצה לעיין כתב:ברחוב בצלאל במהלך הלוויה בין הרבבות הילך צורב עם שלושת ילדיו הקטנים, פניו כבושות בקרקע ועיני זולגות דמעות כולו אומר בכי וצער רב,
ולפתע הרים את קולו בזעקה "קשה היום לישראל" "הוי מי יתן לנו תמורתו", עוד המשיך לזעוק כמה זעקות שבר וידום ויתעטף שוב באבלו.
הנהגה מענינת אשר לא ראיתי בהלוויות אחרות
נשר כתב:אנו מאד ממתינים למוצא פיהם של תלמידיו הגדולים דפה, אנא, אל תתעצלו בהספדו של חכם!
אני מנסה להעלות על הכתב את התחושות וההרגשות שלי כאדם שלא מוגדר תלמיד או חסיד אבל משהו בתוכי מאז ומעולם 'נמשך' תמיד להתבונן בדמות הענקית הזו.
כשהייתי פוגש תלמידים שלו הייתי חוקר אותם שתי וערב על הנהגותיו, תורתו, השקפותיו, עבודת ה' שלו, יחסו לבניו - תלמידיו. ותמיד הרגשתי שיש כאן משהו אחר.
.
חיבתו לפיוט היא מן הנודעות, ובכ"מ רשמו תלמידיו מד"ת בהם שילב אסמכתאות מדברי פייטניםלענין כתב:ישבתי במעון קדשו לרגל אירוסין של החבר חדר שלי, אחד הבחורים דרש והזכיר בתוך דבריו איזה קטע של פיוט, באמצע הוא קצת הסתבך, ור' שמואל שלף מיד את ההמשך.
נשר כתב:
הוא היה ההוכחה הגדולה ביותר בשבילי, שבשביל להרחיב אופקים, לא צריך לזוז אפילו מילימטר מדרך הישיבות השמרנית והעתיקה. אפשר ללמוד קבלה, ולהמשיך להתעורר ממוסריהם של רבותינו הגדולים הגרי"ס ותלמידיו. אפשר לאהוב את ארץ ישראל באמת, גם בלי להקים מאחזים. אפשר לדעת נ"ך ולחיות אותו בלי לזלזל בלימוד גמרא בעומק העיון עם ראשונים בדקות הסברא. אפשר ללמוד הלכה ולהגיע להוראה בלי לוותר על הגישמאק בסברא של ר' חיים, או סוגיא באהלות, ובלי לזלזל בדרך הלימוד של הישיבות.
הוא פשוט הוכיח שאפשר לצמוח לכל הכיוונים האפשריים, ולטעום את כל הטעמים והניחוחות הרוחניים, בלי לזוז מילימטר מבית מדרשו של הגר"א ושל תלמידו הגר"ח.
השמרנות והרבגוניות הם ממש פלא פלאות.
איש_ספר כתב:חיבתו לפיוט היא מן הנודעות, ובכ"מ רשמו תלמידיו מד"ת בהם שילב אסמכתאות מדברי פייטניםלענין כתב:ישבתי במעון קדשו לרגל אירוסין של החבר חדר שלי, אחד הבחורים דרש והזכיר בתוך דבריו איזה קטע של פיוט, באמצע הוא קצת הסתבך, ור' שמואל שלף מיד את ההמשך.
דרך משל, הנה דברי ר' עקיבה קיסטר זצ"ל וגם בספרו הגדול דרכי שמואל, אגב מו"מ במקור המונח אבי אבות הטומאה (...!) הוא מסתייע מן הפיוט
ואגב דאגב, משהו משעשע להפיג מעט את הכאב...:
לפני כעשרים שנה השתתפתי בשבת שבע ברכות לתלמידו הגה"צ ר' יצחק קראוני שליט"א, ר' שמואל השתתף בסעודה, לרבות בג'עלה שאחריה. כמקובל העבירו את הדיואן בין המשתתפים, כשכל אחד בתורו פותח בשיר משירתו של אבא שלם שבזי... כמובן שדלגו על ר' שמואל, אך הוא מחה בקול וביקש את הדיואן ואת זכות השירה, ולתמהון הנוכחים פצח אף הוא בשיר בהגיית בני תימן... השכלתי בדקדוק לשון תימן, לא היתה מספקת בכדי להבין את מידת הצלחתו של ר' שמואל... ומ"מ שמחת החתן והקהל רבה גם רבה...
מלאעולם כתב:במבט אישי הרי שהוא הפסיד במו ידיו את מנהיגות רוב הציבור החרדי
איש הגבעה כתב:דברי נביאות באור החיים בפרשתינו ריש פרשת כי תשא
חבר פורום אוצר החכמה כתב:מלאעולם כתב:במבט אישי הרי שהוא הפסיד במו ידיו את מנהיגות רוב הציבור החרדי
"שהוא הפסיד מנהיגות" זה מבט שמקורו מחוץ למחננו. הוא בודאי לא חשב על כגון דא.
איש_ספר כתב:נא להחזיר האשכול ליעודו.
סעדיה כתב:מראה מקום אני לךשומע ומשמיע כתב:הוזכר מיד בהתחלה עניין פרסום כתביו.
גם אני הקטן ציפיתי תמיד שיצא יותר מתורתו. שני מאמרים בלבד שלו קראתי, והם היו ממש חלק בפני עצמו מהסוגיה. האחד ההסכמה הידועה ל'קרית אריאל' לתלמידו הג"ר אריאל בוקוולד [יבל"ח] בעניין חומת העיר לתחומין, והשני המאמר שלו בעניין הזמנים שנידון כאן בפורום [פורסם בקובץ שערי ציון של הכולל של תלמידו הג"ר משה פטרובר יבל"ח].
ע"ע מאמרו באהל חנוך (צהר) עמ' רל"ה
אהל אברהם על מס' כתובות עמ' תרל"ג
סה"ז אש תמיד עמ' תתע"ח
סה"ז אהל שרה לאה עמ' ס"ב
כמדומני שנדפסו כמה מאמרים שלו במוריה, עיין עליו.
איש ספר כתב:חיבתו לפיוט היא מן הנודעות, ובכ"מ רשמו תלמידיו מד"ת בהם שילב אסמכתאות מדברי פייטנים
דרך משל, הנה דברי ר' עקיבה קיסטר זצ"ל וכו'
איש_ספר כתב:חיבתו לפיוט היא מן הנודעות, ובכ"מ רשמו תלמידיו מד"ת בהם שילב אסמכתאות מדברי פייטנים
דרך משל, הנה דברי ר' עקיבא קיסטר זצ"ל
ישראל אליהו כתב:הסיפור עם התלמיד התימני, מזכיר את הסיפור עם אביו שבירך ברכה מהשבע ברכות בהגייה תימנית.
פרנקל תאומים כתב:ישראל אליהו כתב:הסיפור עם התלמיד התימני, מזכיר את הסיפור עם אביו שבירך ברכה מהשבע ברכות בהגייה תימנית.
אינני בטוח שמרן הגרש"ז זי"ע ידע לברך בהגייה תימנית.
קו ירוק כתב:ענוותנותו היתה בלתי נתפסת. היה יהודי שהיה מקרוב אליו תקופה מסוימת של כמה שנים, וההוא ז"ל שאב הרבה מר' חצקל. והיה מספר לעיתים מזומנות למרן הגר"ש זצ"ל רשמים מיראת ה' של מרן המשגיח, בפטירתו נסע לביתו הגר"ש לעיר אחרת להשתתף בהלוויתו ואף ספד לו מעומק הלב, והזכיר על מה שקיבל ממנו תיאורים על ר' חצקל ושאר ראשי הישיבה דפוניב'ז!
כמדמה שאת החמימות (ה'ווארמקייט') שלו להקב"ה, ליראת שמים, לעמל התורה, לקיום הדת, לא ראינו מאז מרן הרב שך זצ"ל.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 539 אורחים