הגדרת המטרה לקוחה ממ"ש הפוסקים שמותר לכסות כדי לשמור מן העכברים הגדרת הצורה לקוחה מדברי החזו"א לעניין תרמוס.אוצר החכמה כתב:מאיפה ההגדרה שלכם לקוחה? מדברי הפוסקים או מסברא?
אוצר החכמה כתב:לא מובן לי למה אחרון התלמידים היה צריך להתנפל באופן אישי על כדכד שבסך הכל חלק עליו בהלכה.
מצד שני יש משהו שאיני מבין לצד השני. אתם צועקים שאחרון התלמידים מבזה את רבני דורינו אבל אאל"ט לא הובאה כאן שום תשובה של רב מגדולי רבני דורינו שהתיר. רק סיפורים וסרטונים. איך זה?
עם כל הכבוד לרב גינזבורג שאיני מכירו ואולי הוא ת"ח גדול אבל אינו מפוסקי הדור שאנשים כפופים להם, ואחרון התלמידים יכול להתווכח עמו ולומר שטועה בדבריו כמו שעשה.
חשבונות רבים כתב:לא ענית על השאלה שלי. מה מגדיר דרך כיסוי ודרך הטמנה? כל מה שהוא בחתיכה אחת נחשב דרך כיסוי?
(אני כתבתי שנחשב הטמנה כי אין לו צורת כלי ולא כי זה הרבה חתיכות.)
אולי זה בגדר של פוק חזי מאי עמא דבר?אוצר החכמה כתב:על זה אני מתפלא שלא הביאו שום תשובה שמתירה כדרך הנהוגה בהלכה אלא רק סיפורים וסרטונים.
אוצר החכמה כתב:כל מה שאני שאלתי הוא על הטענה נגד אחרון התלמידים שהוא מבזה את הפוסקים בימינו בזה שחולק עליהם כשלא מביאים שום תשובה להתיר מהפוסקים בימינו.
אחרון התלמידים כתב:הדברי חיים, מדבר להדיא על טבילה דאורייתא, וכותה שנראה לו לאיסור, אלא שנהגו.
הבנין ציון מדבר להדיא על טבילה דאורייתא (ואומר שם חידוש עצום ואכ"מ).
מהרש"ג (סימן קכז), מדבר ג"כ על טבילה דאורייתא.
השש"כ הביא שנהגו טבילה דאורייתא, והביא דברי המ"ב שא"א למחות במי שטובל - ולא מדובר כלל על חם, אלא על עצם הטבילה.
זה סיכום 'המקורות להתיר'.
ועל זה אמרו: צלל במים אדירים העלה חרס בידו!
יתן חן כתב:אני שמעתי מהרב ח"י, יהודי ת"ח בני ברקי המתגורר באיזור ויז'ניץ, שראה פעם בשב"ק בבוקר את הר"ד פרנקל מגיע למקווה ויזניץ ובודק את דרגת חום המים, והחליט שאסור לטבול בהם, וגרר ספסלים וחסם את הכניסה לבור. והלך לו.
ולאחריו ממש הגיע הגה"ק הסטייפלער לטבול, הסיט את ערימת הספסלים וירד וטבל.
צפנת פענח כתב:בנערותי שמעתי לספר מא' מידידי על הגאון הסטייפלר זצ"ל, השתמש במקוה של ויזניץ בשבת בבוקר, פעם קרה שחיממו המים יותר משהיו רגילין לחמם, ונכנס הסטייפלער עם רגלו האחת, ונשאר עומד רגע קט להתבונן מה לעשות, ומיד נפלט מפיו "פארט א חסיד" וירד וטבל.
וידידי, הלך לשאול את בנו גאון דורנו רבי חיים שליט"א, על אמיתת הסיפור, והגר"ח לא אימן ולא הכחיש הדברים.
אוצר החכמה כתב:על זה אני מתפלא שלא הביאו שום תשובה שמתירה כדרך הנהוגה בהלכה אלא רק סיפורים וסרטונים.
בברכה המשולשת כתב:[
הצדיק הנוסף הוא מרן הגרימ"ח.
הסיפור עצמו נדפס (איני זוכר אם ע"י מרן הגר"ש דבליצקי שליט"א או שהובא בשמו בספר אחר).
אוצר החכמה כתב:למה מים שפגה צינתן הוא קצת מקום להקל ולא מותר בשופי (מלבד לשיטות האוסרות גם בצונן).
אוצר החכמה כתב:אגב שיטפך הבאת ראיה שאינה. מה שהביא בס"ק ח הוא לגבי מעשה שבת שהמים הוחמו באיסור וזה וודאי תלוי ביד סולדת בו כי רק אם מחמם ליד סולדת בו מיקרי בישול, ואדרבה אומר שם שבמים כאלה רחיצת כל גופו אסור.
חיים סגל כתב:אוצר החכמה כתב:אגב שיטפך הבאת ראיה שאינה. מה שהביא בס"ק ח הוא לגבי מעשה שבת שהמים הוחמו באיסור וזה וודאי תלוי ביד סולדת בו כי רק אם מחמם ליד סולדת בו מיקרי בישול, ואדרבה אומר שם שבמים כאלה רחיצת כל גופו אסור.
ידעתי גם ידעתי, רק התכוונתי שגם ללא להכנס למה שכתוב שם אפשר ללמוד מה נקרא 'פושרים'.
אולי אני טועה שפושרים יכולים להתפרש בכל מקום אחרת.
שו"ר שב"ה כיונתי לדעת גדולים, כך מובא בקובץ דור המלקטים:
נשאל הגר"ח קנייבסקי שליט"א (אסיפת יצחק א' טבת תשס"ט) – "בס' שכ"ו במשנה ברורה ס"ק ז' אומר שרק יכול לילך למקוה שהוי פושרין, מה השיעור של פושרין". תשובה: "אין יס"ב".
אוצר החכמה כתב:למה מים שפגה צינתן הוא קצת מקום להקל ולא מותר בשופי (מלבד לשיטות האוסרות גם בצונן).
חיימשה כתב:אם יס'' ב הוא 42 מעלות, ודאי אפשר לטבול בו
כדכד כתב:בלי קשר לשאלת השיעור במעלות- אם היד כבר סולדת בו אז איך אפשר לטבול הגוף כולו?
עזריאל ברגר כתב:כדכד כתב:בלי קשר לשאלת השיעור במעלות- אם היד כבר סולדת בו אז איך אפשר לטבול הגוף כולו?
השאלה היא מה הפירוש "סולדת", האם הכוונה שהיא נכווית או שזו תחושה לא נעימה, ובפשטות נקוט לישנא בתרא, שהרי נאמר (לא זוכר איפה) שיס"ב הוא כשיעור "שתהא כרסו של תינוק נכווית בהם".
מניסיון, אפשר לטבול גם במים חמים מאוד, אפילו ברמה כזאת שכל הגוף סולד מהם, אבל לא נכווה כמובן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 187 אורחים