דרומי כתב:מדי כותבי נזכרתי במה שסיפר לי פעם מאן דהו, שעבד קשה על איזה חיבור, ובשלב מסויים הודיע לו ה'בוס' שגמרנו, הוא חייב לקחת את זה מיד להדפסה. הלה חס על מעשה ידיו, וידע שיש כמה פרטים חסרים ולקויים, אמר ל'בוס' שאין בעיה, רק שהמחשב שלו קרס והוא לקח אותו למעבדה לתיקון, ואין לו גיבוי לחומר. מיד הזדרז אותו עורך ועבד ברצף על השלמת הפרטים החסרים ותיקונם, ולאחר כשבוע הודיע שהמחשב חזר מתיקון ברוך ה' והצליחו לשחזר את החומר...
האם נדרוש אותו לשבח או לגנאי?
כדכד כתב:לכאורה לשקר לתועלת הבעלים יש מקום להתיר
שים-שלום כתב:ומה הדין במצב הפוך, בו המנהל מבקש תוספת שבוודאי תפגע בספר?
עזריאל ברגר כתב:האם האשכול הזה בא כתגובה לאשכול https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=47&p=430181 ?
כדכד כתב:שים-שלום כתב:ומה הדין במצב הפוך, בו המנהל מבקש תוספת שבוודאי תפגע בספר?
יבקש העורך תוספת שכר והכל יבוא על מקומו בשלום
הא לחמא עניא כתב:כדכד כתב:שים-שלום כתב:ומה הדין במצב הפוך, בו המנהל מבקש תוספת שבוודאי תפגע בספר?
יבקש העורך תוספת שכר והכל יבוא על מקומו בשלום
הוא התכוון לשאול האם העורך צריך למנוע זאת או לא?
סגי נהור כתב:ממתי המנהל הוא הבעלים? ספרי קודש בדרך כלל יוצאים לאור מכספי צדקה (הקדשות).
דרומי כתב:לא תמיד יש זמן לשאול, ולא תמיד ת"ח נייטרלי יכול להבין עד כמה זה חשוב. רק מי שבעובי הקורה יכול לדעת מקרוב עד כמה זה רציני וכו'.
אגב, שאלה דומה יכולה להיות גם במוסד חינוך, כאשר המנהל / משגיח ראשי / ראש ישיבה - או כל שם אחר - מורה לאחד מאנשי הצוות הוראה מסויימת ביחס לתלמיד מסויים, ואותו ר"מ / מחנך מכיר את התלמיד מקרוב וסבור שאותה הוראה עלולה לגרום נזק וכי אותו מנהל / ר"י לא מספיק מודע לפרטים הנחוצים כי הוא עסוק באלף דברים אחרים.
דרומי כתב:ברור שהשכיר צריך לבצע הוראות, השאלה היא אם מותר לו פה ושם 'לעגל פינות' באופן חכם (לטובת הענין), או שהוי ככל דיני ממונות שבהם צריך לנהוג בישרות עד קצה האחרון ולא להונות במאומה.
דרומי כתב:קיומו של מנהל הוא לצורך הסדר הטוב.
סגי נהור כתב:עורך שחס על מעשי ידיו וחושש שהמנהל בהחלטותיו עלול לחבל בהם - טוב לו שיסכם מלכתחילה עם המנהל, כתנאי קודם למעשה, על אוטונומיה מסוימת בעבודת העריכה, עד היכן ובאיזה אופן יוכל המנהל לשנות ולהעיר.
פלתי כתב:באופן כללי לפעמים אתה חושב שאתה חכם ולא היא. ביודעי ובמכירי קאמינא. והרבה פעמים השיקולים של המנהל אינם גלויים וידועים לפניך.
ואתן לך דוגמא. בעבר עבדתי בתור מנהל פרוייקט, היה אחד מן העורכים שלא הייתי מרוצה מעבודתו, בגלל שיקולים שלי. ולא שהוא לא היה מקצועי, אלא שלא היה מתאים לסגנון שלי. אמרתי את לבטי לבעל הבית. הוא היה איש עם לב רחב. אמר לי, לא נעים להפסיק איש באמצע עבודתו. תן לו לגמור את המסכת שעוסק בה, נגנוז את עבודתו, ואז נאמר לו שאין יותר עבודה.
שווה בנפשך שהייתי אומר לאותו עורך להזדרז, כי אנחנו צריכים לסיים, והוא היה מעכב את הסיום כדי להשלימה לפי מחשבתו הטובה, לטובת הענין ולטובת בעה"ב וכו' בעוד שבעה"ב למעשה מתכוון לגנוז את עבודתו לגמרי... האם השעות ששולמו לו על כך אינם בתורת גזל?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 28 אורחים