ואולי זה יהיה תלוי, שאם עדיין לא הגיע ליד גיזבר מהני החילול, אבל בבא ליד הגיזבר ל"מ בלי הסכמתו.
האם יש לכם דברים מפורשים?
קו ירוק כתב:אחר שבא ליד הקדש, המוציא מיד הקדש מעל.
ובחילל גזבר או נתן רשות לחלל הרי נתנה לו תורה רשות.
עושה חדשות כתב:מה הדין בהקדש שעדיין ביד הבעלים ולא הגיע ליד גזבר, האם יכול אחר לחללו ולפדותו שלא מדעת הבעלים המקדיש?
עזריאל ברגר כתב:עושה חדשות כתב:מה הדין בהקדש שעדיין ביד הבעלים ולא הגיע ליד גזבר, האם יכול אחר לחללו ולפדותו שלא מדעת הבעלים המקדיש?
זכור לי שיש סיפור בגמרא על בית מרחץ שהיה שנוי במחלוקת בין שני אנשים, וקם אחד מהם והקדישו, ומאז נזהרו האמוראים שלא לרחוץ בו.
ואילו יכול אחר לחללו - מדוע לא חיללוהו על שוו"פ או על ד' זוזים וכיו"ב?
ושמא הילכו בזה נמושות?
ומתירין גמזיות של הקדש. וא''ת ויחללו שוה מנה על שוה פרוטה דבזמן הזה שרי אפילו לכתחילה כדמוכח בסוף המקדיש שדהו (ערכין דף כט.) וי''ל דאסרום בקונם וכן יש לפרש מסותא דשנים אוחזין (ב''מ דף ו:) אי נמי דוקא בעלים הוא דיכול לפדות שוה מנה על שוה פרוטה דאין סברא שיוכל כל אחד לפדות הקדש חבירו שוה מנה על שוה פרוטה ויקחנו לעצמו:
ב"מ ו, ריש ע"ב.עזריאל ברגר כתב:זכור לי שיש סיפור בגמרא
לבי במערב כתב:ב"מ ו, ריש ע"ב.עזריאל ברגר כתב:זכור לי שיש סיפור בגמרא
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 141 אורחים