גוראריה כתב:רבי שאול משה זילברמן זצ"ל. איש קדוש ונורא. חסיד גור שזכה להסתופף אצל החידושי הרי"מ, רבי הניך מאלכסנדר, השפ"א והאמרי אמת. ותלמיד האבני נזר.
ציפורן כתב:
הא לחמא עניא כתב:מי הוא שטבע והנציח את המשפט "שפת אמת תכון לעד" דמשום כך מחזיקים עד היום את היארצייט שלו??
קאצק כתב:האבני נזר סירב לחלוטין לקבל את משלחת רבני הציונות אשר ביקשו להיפגש ואמר, הם יפרסמו מתוך השיחה את מה שנראה להם, אני אצטרך לעמוד ולהכחיש, עדיף כלל לא להיפגש אתם.
נטיעות כתב:נדפס ונמצא בשוק
בגמ' להאכילו נבלות פי' רש"י עד שיגדל ויקבל עליו גירות, משמע דמחויב הוא לגייר עצמו, ואפשר משום דהוי ספק שמא הוא עובר על כל דת ישראל אין לילך בזה אחר הרוב כיון דבידו לגייר עצמו וצ"ע לדינא, [ועי' בשטמ"ק בכתובות שהביא בשם הרשב"א דגם בקטנותו אם אפשר להטבילו ע"ד ב"ד מטבילין אותו אבל מלשון הרמב"ם (פט"ו מה' א"ב ה' כ"ו) והשו"ע אה"ע (סי' ד' סעי' ל"ג) לא משמע כן ע"ש]:
מקדש מלך כתב:בהערות על השפת אמת מכת"י על יומא
אותה אבקש כתב:שפת אמת מכת"י על יומא נדפס במהדורה מצומצמת ונמצא באוצה"ח תחת השם 'שפת אמת תכון לעד', בהוצאת הרב נחמיה שיינפלד.
דומה שהכוונה להערות שנכתבו שם ע"י ראש הישיבה מגור שליט"א.
איש_ספר כתב:איש_ספר כתב:לפני שנים רבות, התגלה כת"י קטן שהיה בו עשרה דפים על מכות ועוד שלושה על יומא, הכ"י זוהה ככי"ק של השפ"א, (ואף נבדק ע"י הגרפולוג הנודע הללי), ולפי הסיפור הובא לארץ בידי ר' נחמיה אלתר זקנו של הרבי שליט"א (מקווה שאני לא משבש כאן את השמות) כאשר ביקר בארץ, כתה"י הובא אל הפני מנחם והוא נתן דבריו לשיעורין: על מסכת מכות טען שהיות והגרי"מ בידרמן לא הו"ל כלל מחידושי חמיו השפ"א, הרי שאין מניעה להדפיס, אבל על יומא, מכיון שנדפסו החידושים ליומא על ידו ואעפ"כ לא כלל את החידושים הללו, אולי יש טעם בדבר ולכן לא להדפיס. כעבור זמן רצה ר' נחמיה שיינפלד (מח"ס דעת עזרא על האבן עזרא) להו"ל את חידושי יומא במהדורה מצומצמת לבר מצוה של בנו, והגר"ש אלתר שליט"א, נתן את ידו לכך ועיטר את הדברים בהערות וכו', ולדבריו, דברי אביו הפ"מ היו שלא להדפיס בתוך השפ"א מה שהגרי"מ אולי השמיט, אבל להדפיס כחוברת נפרדת במתוכנת מצומצמת אין מניעה.
http://www.otzar.org/book.asp?177244
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 161 אורחים