אריה לייב כתב:בס"ד
אשמח לקבל סריקה:
קובץ נחלת צבי, גיליון כד, כסלו תשע"ג, עמודים: קיב-קכ. הרב ישראל דנדרוביץ, קאשע בצפרא דשבתא (על אכילת הכוסמת במקורות החסידות)
תודה רבה ויישר כח
קמצן_קדוש כתב:מישהו יכול בבקשה להביא לי את עמוד 124 מספר "בעצתך תנחני"?
יש"כ רב!!
קטןודל כתב:אני זקוק לספר זכרון יעקב (ליפשיץ) עמ' 144 והסביבה (מכתבו של הג"ר יצחק אלחנן אודות ישיבת וואלאזין, ופרשת סגירת הישיבה)
בתודה מראש לנדיב הלב שיבא לעזרתי.
חבר פורום אוצר החכמה כתב:קטןודל כתב:אני זקוק לספר זכרון יעקב (ליפשיץ) עמ' 144 והסביבה (מכתבו של הג"ר יצחק אלחנן אודות ישיבת וואלאזין, ופרשת סגירת הישיבה)
בתודה מראש לנדיב הלב שיבא לעזרתי.
איזה חלק?
חבר פורום אוצר החכמה כתב:
בתוך הגולה כתב:[ומגו דזכי אציין למה נזקקתי כאן. בשו"ע או"ח רעח כתב דין חולה שיב"ס שמותר לכבות נר בשבילו. ובביאוה"ל שם ד"ה בשביל הביא שראה לאחד שפירש שאין זה דווקא בחולה אלא כל מי שהיעדר השינה מביאו לידי סכנה מותר לכבות נר בשבילו. והביאוה"ל חלק עליו בפירוש השו"ע ומפרשו באופ"א עי"ש.
והנה ברור שכוונת הביאוה"ל לשו"ע הגר"ז וכפי שהעירו כאן בעבר שדרך המשנ"ב להעלים שם הגר"ז אימת שפליג עליו.
וכדי להוציא ספק מלבי בדקתי בשו"ע של הגר"ז מהד' קה"ת לראות אם ציינו שם למי שעמד ע"כ ול"מ אלא ציון לקיצור משו"ע (שהתחבר ע"י א' מהשותפים בההדרת שו"ע הגר"ז).
עניין אותי לדעת האם יש שם דבר חידוש. אמנם התברר שתוחלת שוא היתה זו.]
סגי נהור כתב:בתוך הגולה כתב:[ומגו דזכי אציין למה נזקקתי כאן. בשו"ע או"ח רעח כתב דין חולה שיב"ס שמותר לכבות נר בשבילו. ובביאוה"ל שם ד"ה בשביל הביא שראה לאחד שפירש שאין זה דווקא בחולה אלא כל מי שהיעדר השינה מביאו לידי סכנה מותר לכבות נר בשבילו. והביאוה"ל חלק עליו בפירוש השו"ע ומפרשו באופ"א עי"ש.
והנה ברור שכוונת הביאוה"ל לשו"ע הגר"ז וכפי שהעירו כאן בעבר שדרך המשנ"ב להעלים שם הגר"ז אימת שפליג עליו.
וכדי להוציא ספק מלבי בדקתי בשו"ע של הגר"ז מהד' קה"ת לראות אם ציינו שם למי שעמד ע"כ ול"מ אלא ציון לקיצור משו"ע (שהתחבר ע"י א' מהשותפים בההדרת שו"ע הגר"ז).
עניין אותי לדעת האם יש שם דבר חידוש. אמנם התברר שתוחלת שוא היתה זו.]
לא דייקת בהגדרתך. החידוש בשוע"ר אינו "שאין זה דוקא בחולה אלא כל מי שהעדר השינה מביאו לידי סכנה" - וכי יש מי שחולק במקום פקו"נ ממש? החידוש הוא שלא אזלינן בתר סכנה של עכשיו אלא בתר הסכנה אם לא יישן, והנפק"מ היא כמובן הפוכה - בחולה שיש בו סכנה אלא שאין תוספת סכנה אם לא יישן (וכמו שאכן העיר בקיצור משו"ע!), שעל זה חולק בביה"ל.
בתוך הגולה כתב:איני מבין וכי לא שאני ליה למר בין סתמא לספק? הגר"ז ודאי מתיר בכל ספק וכפי ההלכה הרווחת שכל ספק נפשות מחללים את השבת. השאלה היא בסתמא שמהגר"ז משמע שכה"ג אסור והביאו"ל מחדש להיתר.
בני ברקי כתב:בבקשה מהספר זאת ליעקב(הגרש"י בורנשטיין) עמ"ס כתובות סימנים י"א י"ב
פרנקל תאומים כתב:שו"ת עולת יצחק חלק ב, סימן יח.
התוכלו לעלות?
בני ברקי כתב:בני ברקי כתב:בבקשה מהספר זאת ליעקב(הגרש"י בורנשטיין) עמ"ס כתובות סימנים י"א י"ב
שאלוני כתב:שלום רב,
לרגל ההילולא של הגה"ק רבי ישראל אבוחצירא זצ"ל, ברצוני לדעת האם משהו יכול להעלות את הדף מספר זה (בהוצאת מכון "עוז והדר") העוסק בפיוט "אשמח בך", של הרה"ק הנ"ל, בכדי לעסוק מעט בדברי תורתו והנספחים לה?
תודה רבה
חבר פורום אוצר החכמה כתב:
שערי חכמה כתב:שאלוני כתב:שלום רב,
לרגל ההילולא של הגה"ק רבי ישראל אבוחצירא זצ"ל, ברצוני לדעת האם משהו יכול להעלות את הדף מספר זה (בהוצאת מכון "עוז והדר") העוסק בפיוט "אשמח בך", של הרה"ק הנ"ל, בכדי לעסוק מעט בדברי תורתו והנספחים לה?
תודה רבה
הפיוט המדובר הוא "יודו לך רעיוני" שהפזמון שלו הוא "אשמח בך".
פיוט זה הופיע עם פירוש משולב הערות וביאורים בספר הזמירות "מאור ישראל", ולאחר מכן בספר "יגל יעקב" המבואר בהוצאת עוז והדר.
ספר הזמירות "מאור ישראל" מופיע באוצר החכמה מגירסא 13, ו"יגל יעקב" המבואר הצטרף עתה בגירסא 16.
מצ"ב הפיוט המבואר מתוך ספר הזמירות "מאור ישראל".
בקרו טלה כתב:שיח שרפי קדש חב"ד עמ' 135 - 150 מעמודי האוצר
[או בדיעבד תורת מנחם תשמ"ד ב עמ' 482 - 499 מעמודי האוצר]
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 309 אורחים