מענה איש כתב:וישנה אפשרות שניה שאותה מוסרים בשם גדולי ישראל שחבל שהוא למד הצלה כי אילו לא היה לומד האסון לא היה קורא.
מענה איש כתב:וישנה אפשרות שניה שאותה מוסרים בשם גדולי ישראל שחבל שהוא למד הצלה כי אילו לא היה לומד האסון לא היה קורא.
עזריאל ברגר כתב:מספרים, שבזמן של מאורעות תרפ"ט היה הרבי הריי"צ מליובאוויטש בנסיעה באוניה בדרכו חזרה מביקורו בארה"ק, וכאשר שמע את הבשורות הקשות - נפל למשכב.
עמו באניה היה רופא - כמדומני ד"ר וואלאך זצ"ל - שטיפל בו.
כשהתאושש הרבי, בא הרופא לבקש מחילה, באומרו: הלא הקב"ה מקדים רפואה למכה, ואילו לא הייתי כאן לא היה קורה כזה דבר לרבי!
ואעפ"כ לא נמנע ד"ר וואלאך מלפעול בכל כוחו להקמת בית הרפואה שערי צדק וכו'...
ואכן קצ"ע איך ליישב שני הצדדים.
בערל כתב:עזריאל ברגר כתב:מספרים, שבזמן של מאורעות תרפ"ט היה הרבי הריי"צ מליובאוויטש בנסיעה באוניה בדרכו חזרה מביקורו בארה"ק, וכאשר שמע את הבשורות הקשות - נפל למשכב.
עמו באניה היה רופא - כמדומני ד"ר וואלאך זצ"ל - שטיפל בו.
כשהתאושש הרבי, בא הרופא לבקש מחילה, באומרו: הלא הקב"ה מקדים רפואה למכה, ואילו לא הייתי כאן לא היה קורה כזה דבר לרבי!
ואעפ"כ לא נמנע ד"ר וואלאך מלפעול בכל כוחו להקמת בית הרפואה שערי צדק וכו'...
ואכן קצ"ע איך ליישב שני הצדדים.
אולי אם הוא לא היה שם היה נמצא אחר במקומו
עבד הזמן כתב:נראה לי שמקור הדברים של פותח האשכול הוא הרב פינקוס זצ"ל
שזה היה אחד מהסיבות לכך שלא תמך כ"כ בפתיחת סניף הצלה בעירו אופקים.
צוטט בעבר במוסף ש"ק של יתד, אחפש ואעלה בל"נ.
כדכד כתב:בילדותי למדתי בת"ת שכדי להגיע אליו היה צורך לחצות כביש סואן. אבי עורר את ההנהלה וההורים לדאוג לכך שיהיו הורים או מורים שיעבירו את התלמידים בבטיחות.
הראשון (ונראה שגם האחרון) שנפגע בתאונת דרכים הייתי אני.
אילו הוא לא היה מעורר לא הייתי נפגע או שאולי אחרים היוו נפגעים ואולי יותר קשה ח"ו?
עבד הזמן כתב:עבד הזמן כתב:נראה לי שמקור הדברים של פותח האשכול הוא הרב פינקוס זצ"ל
שזה היה אחד מהסיבות לכך שלא תמך כ"כ בפתיחת סניף הצלה בעירו אופקים.
צוטט בעבר במוסף ש"ק של יתד, אחפש ואעלה בל"נ.
מצ"ב
פלתי כתב:עבד הזמן כתב:עבד הזמן כתב:נראה לי שמקור הדברים של פותח האשכול הוא הרב פינקוס זצ"ל
שזה היה אחד מהסיבות לכך שלא תמך כ"כ בפתיחת סניף הצלה בעירו אופקים.
צוטט בעבר במוסף ש"ק של יתד, אחפש ואעלה בל"נ.
מצ"ב
רחמנא ליצלן מהאי דעתא
עבד הזמן כתב:פלתי כתב:עבד הזמן כתב:
רחמנא ליצלן מהאי דעתא
כאשר אני מקבל התראה על ציטוט אני שמח יותר לקרוא תגובה עניינית עם מקורות.
תודה על להבא
עבד הזמן כתב:את הכותבים הנכבדים איני מכיר כ"כ, כך שאין בידי הכלים למדוד את סברתם.
עם הגרש"ד פינקוס כן קצת זכיתי לבוא במגע.
אפשר לצטט את גדו"י זצ"ל ושליט"א שתומכים בארגון הצלה, אבל קריאות געוועלד וסברות כרס גם אם התמלאו דרך גרונם של תלמידי חכמים נראה לי שמורידות מרמת הדיון
ואם אני טועה איתי תלין משוגתי
עבד הזמן כתב:בעצם הסתירה היחידה שאני מוצא לרב פינקוס היא רק בצו המוסרי של קאנט
עזריאל ברגר כתב:עבד הזמן כתב:בעצם הסתירה היחידה שאני מוצא לרב פינקוס היא רק בצו המוסרי של קאנט
ומה עם האיסור לדור במקום שאין רופא?!
מענה איש כתב:ונפשי בשאלתי האם יש מקור לזה שעדיף להימנע מהשתדלות מסויימת בשביל למנוע את האסון ואולי זה רק לבעלי דרגה?
מענה איש כתב:ישנו איזה סיפור שמסתובב בכמה גירסאות ועיקר עניינו הוא על יהודי שלמד הצלה ומיד לאחר מכן קרא איזה אסון לבני משפחתו או משכניו ובזכות מה שלמד הצלה הצליח להציל
ואפשר להסתכל על זה בשני מבטים, האחד שהקב''ה פשוט הקדים רפואה למכה וישנה אפשרות שניה שאותה מוסרים בשם גדולי ישראל שחבל שהוא למד הצלה כי אילו לא היה לומד האסון לא היה קורא.
החושב כתב:מענה איש כתב:ונפשי בשאלתי האם יש מקור לזה שעדיף להימנע מהשתדלות מסויימת בשביל למנוע את האסון ואולי זה רק לבעלי דרגה?
מעשה איש ח"ג עמ' קפא
דרומי כתב:אין שום דמיון בין מה שמכונה 'ביטוח חיים' ללימוד 'הצלה'. ממש אין קשר.
החושב כתב:מענה איש כתב:ישנו איזה סיפור שמסתובב בכמה גירסאות ועיקר עניינו הוא על יהודי שלמד הצלה ומיד לאחר מכן קרא איזה אסון לבני משפחתו או משכניו ובזכות מה שלמד הצלה הצליח להציל
ואפשר להסתכל על זה בשני מבטים, האחד שהקב''ה פשוט הקדים רפואה למכה וישנה אפשרות שניה שאותה מוסרים בשם גדולי ישראל שחבל שהוא למד הצלה כי אילו לא היה לומד האסון לא היה קורא.
מעשה משעשע בעניין:
לפני כמה שנים התעוררתי לשאלה, האם המצב בו אדם מתעלף מסיבה לא ברורה נידון כפיקוח נפש. שאלתי שני רבנים (נדמה לי באותו היום), ושניהם השיבו שאכן זה נחשב פיקוח נפש. קצת תמהתי על עצמי לא אני בכלל מתעניין בזה...
למחרת (או אולי אפילו באותו היום - איני זוכר כעת) באמצע תפילת שמו"ע במעריב פתאום שומעים בום. בחור התעלף וקרס על הרצה. אנשים מסביבו (שעמדו באמצע תפילת שמו"ע) התמהמהו. כנראה לא ידעו אם מותר להם להפסיק (אבל אני מניח שאחרי כמה שניות היו מבינים לבד שלא לעניין להמשיך להתפלל ולראות אותו שוכב ללא הכרה).
מיד הפסקתי את התפילה וחייגתי למד"א.
מקרה? אולי...
עבד הזמן כתב:עזריאל ברגר כתב:עבד הזמן כתב:בעצם הסתירה היחידה שאני מוצא לרב פינקוס היא רק בצו המוסרי של קאנט
ומה עם האיסור לדור במקום שאין רופא?!
הנושא היה על פתיחת סניף הצלה.
רופאים מן הסתם היו ויש באופקים במידה משביעת רצון.
קראקובער כתב:החושב כתב:מענה איש כתב:ישנו איזה סיפור שמסתובב בכמה גירסאות ועיקר עניינו הוא על יהודי שלמד הצלה ומיד לאחר מכן קרא איזה אסון לבני משפחתו או משכניו ובזכות מה שלמד הצלה הצליח להציל
ואפשר להסתכל על זה בשני מבטים, האחד שהקב''ה פשוט הקדים רפואה למכה וישנה אפשרות שניה שאותה מוסרים בשם גדולי ישראל שחבל שהוא למד הצלה כי אילו לא היה לומד האסון לא היה קורא.
מעשה משעשע בעניין:
לפני כמה שנים התעוררתי לשאלה, האם המצב בו אדם מתעלף מסיבה לא ברורה נידון כפיקוח נפש. שאלתי שני רבנים (נדמה לי באותו היום), ושניהם השיבו שאכן זה נחשב פיקוח נפש. קצת תמהתי על עצמי לא אני בכלל מתעניין בזה...
למחרת (או אולי אפילו באותו היום - איני זוכר כעת) באמצע תפילת שמו"ע במעריב פתאום שומעים בום. בחור התעלף וקרס על הרצה. אנשים מסביבו (שעמדו באמצע תפילת שמו"ע) התמהמהו. כנראה לא ידעו אם מותר להם להפסיק (אבל אני מניח שאחרי כמה שניות היו מבינים לבד שלא לעניין להמשיך להתפלל ולראות אותו שוכב ללא הכרה).
מיד הפסקתי את התפילה וחייגתי למד"א.
מקרה? אולי...
אתה בעצם מנסה להגיד שזה באשמתך..?! כי לולי שהיית מברר את ההלכה היו משאירים אותו במצב סכנה ממש ועל זה לא נגזר עליו מן השמים וממילא זה לא היה קורה מלכתחילה.
כתיב אל תהי צדיק הרבה ואל תתחכם יותר אחר היה שאמר לו אביו
תלמוד לפני ספר רפואות אמר הבן לא אלמוד כי כשארע
למרחוק חולה עני אם לא אלך שם הרי אני חוטא אם אלך וימות על ידי הוא מת
ואם לא אדע רפואות איני חייב אמרו לו הקרובים אליו אילו היית יודע ברפואות היו
חיים וכיון שיכולת לך ללמוד ולעשות ואינך עושה ולומד כאילו אתה תמית אותם
קראקובער כתב:החושב כתב:מענה איש כתב:ישנו איזה סיפור שמסתובב בכמה גירסאות ועיקר עניינו הוא על יהודי שלמד הצלה ומיד לאחר מכן קרא איזה אסון לבני משפחתו או משכניו ובזכות מה שלמד הצלה הצליח להציל
ואפשר להסתכל על זה בשני מבטים, האחד שהקב''ה פשוט הקדים רפואה למכה וישנה אפשרות שניה שאותה מוסרים בשם גדולי ישראל שחבל שהוא למד הצלה כי אילו לא היה לומד האסון לא היה קורא.
מעשה משעשע בעניין:
לפני כמה שנים התעוררתי לשאלה, האם המצב בו אדם מתעלף מסיבה לא ברורה נידון כפיקוח נפש. שאלתי שני רבנים (נדמה לי באותו היום), ושניהם השיבו שאכן זה נחשב פיקוח נפש. קצת תמהתי על עצמי לא אני בכלל מתעניין בזה...
למחרת (או אולי אפילו באותו היום - איני זוכר כעת) באמצע תפילת שמו"ע במעריב פתאום שומעים בום. בחור התעלף וקרס על הרצה. אנשים מסביבו (שעמדו באמצע תפילת שמו"ע) התמהמהו. כנראה לא ידעו אם מותר להם להפסיק (אבל אני מניח שאחרי כמה שניות היו מבינים לבד שלא לעניין להמשיך להתפלל ולראות אותו שוכב ללא הכרה).
מיד הפסקתי את התפילה וחייגתי למד"א.
מקרה? אולי...
אתה בעצם מנסה להגיד שזה באשמתך..?! כי לולי שהיית מברר את ההלכה היו משאירים אותו במצב סכנה ממש ועל זה לא נגזר עליו מן השמים וממילא זה לא היה קורה מלכתחילה.
מענה איש כתב:אודות הטענה שלא ללמוד כדי שלא תהיה מחיוב ללכת יש להשיב מדברי ספר חסידים סימן תתתרסטכתיב אל תהי צדיק הרבה ואל תתחכם יותר אחר היה שאמר לו אביו
תלמוד לפני ספר רפואות אמר הבן לא אלמוד כי כשארע
למרחוק חולה עני אם לא אלך שם הרי אני חוטא אם אלך וימות על ידי הוא מת
ואם לא אדע רפואות איני חייב אמרו לו הקרובים אליו אילו היית יודע ברפואות היו
חיים וכיון שיכולת לך ללמוד ולעשות ואינך עושה ולומד כאילו אתה תמית אותם
אין לת"ח לנהוג מאוחר בלילה כיון שיש שדים ומזיקים בצידי הדרכים הגורמים להתנגש בעצים
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 139 אורחים