מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

הסדר של תקון ליל שבועות

הלכות חג בחג. חקרי הלכה ומנהג. מאמרים לעיון והורדה.
יצחק
הודעות: 60
הצטרף: ה' מאי 13, 2010 1:01 pm

הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי יצחק » ה' מאי 20, 2010 11:01 pm

האם מישהו יכול לחפש באוצר ולהעלות לכאן הסבר על סדר התיקון ליל שבועות. למשל, מאיזה פרשה מביא את כל הפרשה (למשל פרשת בשלח) מהי הסיבה לכך, מילא הפרשיות שמדבר מענין קבלת התורה.
ובכלל על איזה סדר תיקנו את זה

זרח
הודעות: 182
הצטרף: ב' ספטמבר 13, 2010 5:28 pm

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי זרח » ה' יוני 09, 2011 3:08 pm

האם יש למישהו תשובה על השאלה הז?
או מקורות שאפשר לעיין בנושא

מורה צדק
הודעות: 1559
הצטרף: ד' יולי 14, 2010 12:03 am

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי מורה צדק » ו' יוני 10, 2011 12:36 am

בתיקון שאני קראתי לא היה את פרשת בשלח.
חוץ מהפרשיות שהובאו תחילתן וסופן, הובאו תחילת פרשת בראשית, קבלת התורה בב' המקומות וקרבן החג, ובנ"ך את ההפטרה ומגילת רות. ובזה הכל פשוט מלבד בראשית שיש למצוא הסבר לזה.

אוהב אוצר
הודעות: 3012
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי אוהב אוצר » ו' יוני 10, 2011 2:55 am

סדר הלימוד מופיע בשער הכוונות והביאו בשלימות כף החיים [סופר] סימן תצ"ד ס"ק ז.

זרח
הודעות: 182
הצטרף: ב' ספטמבר 13, 2010 5:28 pm

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי זרח » ו' יוני 10, 2011 12:16 pm

מורה צדק כתב:בתיקון שאני קראתי לא היה את פרשת בשלח.

מעניין, באיזה הוצאה השתמשת?

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 16052
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי איש_ספר » ו' יוני 10, 2011 12:21 pm

פרשת בשלח כמו כל הפרקים בתהלים (וכמובן המשניות) הם מהוספות האשכנזים שאינם באר"י וממילא אינם בתיקון של הספרדים המופיע בתוך קריאי מועד.

מורה צדק
הודעות: 1559
הצטרף: ד' יולי 14, 2010 12:03 am

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי מורה צדק » א' יוני 12, 2011 1:12 am

אפשר שפרשת בשלח נכנסה בטעות, מאחר שקוראים אותה בתיקון שביעי של פסח?

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 16052
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי איש_ספר » א' יוני 12, 2011 1:29 am

כידוע מקור סדר אמירת האשכנזים הוא משלה"ק. וז"ל:
וסדר הלימוד של זו הלילה כבר נתפרסם ונודע לרבים על ידי הקונטריסין שנתפשטו. והמנהג הזה נתפשט בכל ארץ ישראל ובכל המלכות אין נקי כולם כאחד מגדולים ועד קטנים, וכן קיימו וקבלו עליהם ועל זרעיהם. ומאחר שהוספתי גם כן נופך משלי בענין סדר לימוד זאת הלילה, על כן ארשום הכל ביחד. החרדים לדבר ה' ישתדלו שיהיה מנין ביחד, דאכל ביה עשרה שכינה שריא. צריך ללמוד חלק מתורה נביאים וכתובים, ששה סדרים, ספר יצירה זוהר, תרי"ג מצות. והנה כל תורה שבכתב צריך לקרות ששה פסוקים מכל סדרה וסדרה, וכן מכל ספר מכ"ד ספרים, דהיינו שלושה פסוקים ראשונים ושלושה פסוקים אחרונים. וכבר ידעת תורה שבכתב היא ו' מהשם סוד תפארת. והנה תפארת הכלול מחסד וגבורה נגד זה שלושה פסוקים ראשונים, ויסוד שהוא משך התפארת הוא כלול מנצח והוד נגד שלושה פסוקים אחרונים. ככה ינהג בכולם, זולת איזה פרשיות נפלאות ראוי לקרות אותם. מתחיל בבראשית וקורא כל מעשה בראשית עד אשר ברא אלהים לעשות, ואחר כך שלושה פסוקים אחרונים. אח"כ נח לך לך וירא חיי שרה תולדות ויצא וישלח וישב מקץ ויגש ויחי שמות וארא, מכל אחד ששה פסוקים כנ"ל. ובפרשת בא שלושה פסוקים הראשונים ואחר כך מן ויאמר אל משה קדש לי כל בכור עד סוף כל הפרשה. ובפרשת בשלח יתחיל ויקרא הכל עד כי אני ה' רופאך. ואחר כך שלושה פסוקים אחרונים. ובפרשת יתרו שלושה פסוקים ראשונים ואחר כך יתחיל מן בחודש השלישי כו' עד סוף כל הפרשה. ובפרשת משפטים שלושה פסוקים הראשונים ואחר כך מואל משה אמר עד סוף הפרשה. ואחר כך תרומה תצוה כל אחת ששה פסוקים כנ"ל. אחר כך פרשת כי תשא שלושה פסוקים ראשונים, ואחר כך מויאמר ה' אל משה עד סוף הפרשה. ואחר כך מן ויקהל כו' עד פרשת ואתחנן מכל פרשה ששה פסוקים, זולת פרשת נשא יוסיף לקרות גם כן פרשת ברכת כהנים מן וידבר ה' אל משה כו' עד ואני אברכם. ואחר כך בפרשת ואתחנן שלושה פסוקים הראשונים ואחר כך מויקרא אל משה כו' עד וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך, ואחר כך שלושה פסוקים אחרונים. ובפרשת עקב שלושה פסוקים ראשונים ובפרשת ועתה ישראל מה ה' אלהיך שואל מעמך כו' עד זבת חלב ודבש. ואחר כך בפרשת והיה אם שמוע כו' עד על הארץ, ואחר כך שלושה פסוקים אחרונים. ואחר כך בפרשת ראה שלושה פסוקים ראשונים ואחר כך משבעה שבועות תספר לך עד סוף הפרשה. ושופטים כי תצא כי תבא נצבים וילך האזינו ששה פסוקים מכל פרשה כנ"ל. אחר כך וזאת הברכה כולה, [ובסיום תורה יאמרו קדיש]:
(ובכלל תיקון ז' של פסח הוא בעיקר מנהג שרווח אצל ספרדים ואיטליונים וכמעט לא אצל אשכנזים).

אדג
הודעות: 1520
הצטרף: ה' מאי 13, 2010 11:11 am
מיקום: צפת, אה"ק תובב"א
יצירת קשר:

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי אדג » א' יוני 12, 2011 4:54 am

מילתא בכדי נסבא: מיהו מחבר מניין המצוות שבתיקון? הוא על סדר הפרשיות, אך איני חושב שהוא מבעל החינוך. לא חקרתי כל עיקר, אבל כך מדומני.

שמש חכמים
הודעות: 42
הצטרף: ה' מאי 26, 2011 9:15 pm

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי שמש חכמים » א' יוני 12, 2011 7:47 am

אדג כתב:מילתא בכדי נסבא: מיהו מחבר מניין המצוות שבתיקון? הוא על סדר הפרשיות, אך איני חושב שהוא מבעל החינוך. לא חקרתי כל עיקר, אבל כך מדומני.
רעו.pdf
נטעי גבריאל על שבועות
(52.36 KiB) הורד 525 פעמים

איסתרא בלגינא
הודעות: 440
הצטרף: ו' מאי 07, 2010 11:12 am

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי איסתרא בלגינא » א' יוני 12, 2011 2:58 pm

מורה צדק כתב:ובזה הכל פשוט מלבד בראשית שיש למצוא הסבר לזה.


ג"ז פשוט שקוראים כל מעשה בראשית יום השישי ויכולו שהוא מוסב על מת"ת לדרשת חז"ל.

שבטיישראל
הודעות: 1849
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 12:37 am

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי שבטיישראל » א' יוני 12, 2011 6:40 pm

איש_ספר כתב:(ובכלל תיקון ז' של פסח הוא בעיקר מנהג שרווח אצל ספרדים ואיטליונים וכמעט לא אצל אשכנזים).[/size]

דומני שכבר העלו כאן בערב מאמרו של ר' יחיאל גולדהבר שליט"א המוכיח שתיקון ליל שביעי של פסח מקורה אצל כת ש"ץ

יעקל
הודעות: 1289
הצטרף: ג' אפריל 05, 2022 12:09 pm

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי יעקל » א' יוני 05, 2022 9:35 pm

אודה לחו"ר הפורום על מקור המנהג שרווח אצל הרבה מבני אשכנז לומר קדיש יתום אחרי הנביאים והכתובים וקדיש דרבנן אחרי תורה שבע"פ (סה"כ קדישין 13 כמנין אחד).

ולמשל ראיתי הפוך, שבחב"ד לא אומרים שום קדיש. מה המקור לזה ?
נערך לאחרונה על ידי יעקל ב ב' יוני 06, 2022 12:17 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

פרנצויז
הודעות: 1657
הצטרף: ה' מרץ 26, 2015 1:40 pm

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי פרנצויז » ב' יוני 06, 2022 12:06 am

שמש חכמים כתב:
אדג כתב:מילתא בכדי נסבא: מיהו מחבר מניין המצוות שבתיקון? הוא על סדר הפרשיות, אך איני חושב שהוא מבעל החינוך. לא חקרתי כל עיקר, אבל כך מדומני.

[attachment=0]רעו.pdf[/]
נטעי גבריאל על שבועות

viewtopic.php?f=7&t=13493&p=631025&hilit=#p631025

עניו כמשה
הודעות: 564
הצטרף: ה' יוני 27, 2019 10:07 am

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי עניו כמשה » ב' יוני 06, 2022 12:12 pm

יצחק כתב:האם מישהו יכול לחפש באוצר ולהעלות לכאן הסבר על סדר התיקון ליל שבועות. למשל, מאיזה פרשה מביא את כל הפרשה (למשל פרשת בשלח) מהי הסיבה לכך, מילא הפרשיות שמדבר מענין קבלת התורה.
ובכלל על איזה סדר תיקנו את זה


בלתק
עין בשלה מסכת שבועות בתחילתו מבאר קצת מזה
וכמובן בפרי עץ חיים

עניו כמשה
הודעות: 564
הצטרף: ה' יוני 27, 2019 10:07 am

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי עניו כמשה » ב' יוני 06, 2022 12:15 pm

שבטיישראל כתב:
איש_ספר כתב:(ובכלל תיקון ז' של פסח הוא בעיקר מנהג שרווח אצל ספרדים ואיטליונים וכמעט לא אצל אשכנזים).[/size]

דומני שכבר העלו כאן בערב מאמרו של ר' יחיאל גולדהבר שליט"א המוכיח שתיקון ליל שביעי של פסח מקורה אצל כת ש"ץ


התכוונת אולי שמקורו מהחמת ימים
אבל גולדבהר ני אוחז שחמי זה מהרב אלגאזי ולא מכת שץ
אדמח שתביא את המאמר המדובר בבקשה

עניו כמשה
הודעות: 564
הצטרף: ה' יוני 27, 2019 10:07 am

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי עניו כמשה » ב' יוני 06, 2022 12:18 pm

יעקל כתב:אודה לחו"ר הפורום על מקור המנהג שרווח אצל הרבה מבני אשכנז לומר קדיש יתום אחרי הנביאים והכתובים וקדיש דרבנן אחרי תורה שבע"פ (סה"כ קדישין 13 כמנין אחד).


מנין הקדישין הוא מההשלה שציינתי לעיל

עניו כמשה
הודעות: 564
הצטרף: ה' יוני 27, 2019 10:07 am

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי עניו כמשה » ב' יוני 06, 2022 12:21 pm

יעקל כתב:אודה לחו"ר הפורום על מקור המנהג שרווח אצל הרבה מבני אשכנז לומר קדיש יתום אחרי הנביאים והכתובים וקדיש דרבנן אחרי תורה שבע"פ (סה"כ קדישין 13 כמנין אחד).

ולמשל ראיתי הפוך, שבחב"ד לא אומרים שום קדיש. מה המקור לזה ?


כדעת רוב הפוסקים שלא מרבים בקדישים ומסתמא האדמוהז גם פוסק את זה בשוע שלו

יעקל
הודעות: 1289
הצטרף: ג' אפריל 05, 2022 12:09 pm

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי יעקל » ב' יוני 06, 2022 12:43 pm

עניו כמשה כתב:
יעקל כתב:אודה לחו"ר הפורום על מקור המנהג שרווח אצל הרבה מבני אשכנז לומר קדיש יתום אחרי הנביאים והכתובים וקדיש דרבנן אחרי תורה שבע"פ (סה"כ קדישין 13 כמנין אחד).

ולמשל ראיתי הפוך, שבחב"ד לא אומרים שום קדיש. מה המקור לזה ?


כדעת רוב הפוסקים שלא מרבים בקדישים ומסתמא האדמוהז גם פוסק את זה בשוע שלו


מי הם הפוסקים שלא מרבים בקדישין ?

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' יוני 06, 2022 1:48 pm

יעקל כתב:
עניו כמשה כתב:
יעקל כתב:אודה לחו"ר הפורום על מקור המנהג שרווח אצל הרבה מבני אשכנז לומר קדיש יתום אחרי הנביאים והכתובים וקדיש דרבנן אחרי תורה שבע"פ (סה"כ קדישין 13 כמנין אחד).

ולמשל ראיתי הפוך, שבחב"ד לא אומרים שום קדיש. מה המקור לזה ?


כדעת רוב הפוסקים שלא מרבים בקדישים ומסתמא האדמוהז גם פוסק את זה בשוע שלו


מי הם הפוסקים שלא מרבים בקדישין ?


יעויין באשכול כאן
viewtopic.php?f=50&t=37275&hilit=%D7%A7%D7%95%D7%98%D7%A7%D7%A1&sid=0d7e1bea84cd8866d4559c7831a0b037#p414141

(בייחוד במאמרי הרב קוטקס שצויינו שם, שביסודיות מופלאה לא הניח מקור בעניין זה שלא הביאו)

אשי ישראל
הודעות: 1024
הצטרף: א' נובמבר 30, 2014 12:52 am

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי אשי ישראל » ג' מאי 16, 2023 6:12 pm

יצחק כתב:האם מישהו יכול לחפש באוצר ולהעלות לכאן הסבר על סדר התיקון ליל שבועות. למשל, מאיזה פרשה מביא את כל הפרשה (למשל פרשת בשלח) מהי הסיבה לכך, מילא הפרשיות שמדבר מענין קבלת התורה.
ובכלל על איזה סדר תיקנו את זה


ראה במאמר 'תיקון ליל שבועות', שמואל ישמח, ירחון האוצר סיוון תשע"ז עמ' מה. המאמר עוסק בסדר התיקון [והשינויים שבין התיקונים השונים].
קבצים מצורפים
שבועות.pdf
(140 KiB) הורד 563 פעמים

אשי ישראל
הודעות: 1024
הצטרף: א' נובמבר 30, 2014 12:52 am

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי אשי ישראל » ג' מאי 23, 2023 2:32 pm

אשי ישראל כתב:
יצחק כתב:האם מישהו יכול לחפש באוצר ולהעלות לכאן הסבר על סדר התיקון ליל שבועות. למשל, מאיזה פרשה מביא את כל הפרשה (למשל פרשת בשלח) מהי הסיבה לכך, מילא הפרשיות שמדבר מענין קבלת התורה.
ובכלל על איזה סדר תיקנו את זה


ראה במאמר 'תיקון ליל שבועות', שמואל ישמח, ירחון האוצר סיוון תשע"ז עמ' מה. המאמר עוסק בסדר התיקון [והשינויים שבין התיקונים השונים].


מהדורה מעודכנת ומשופרת של המאמר ניתן לקבל אצלי

הארי החי
הודעות: 231
הצטרף: ד' פברואר 03, 2021 9:19 pm

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי הארי החי » ג' מאי 23, 2023 9:52 pm

עלה ברעיוני שלאלו שרוצים לומר את התיקון ועדיין ישאר להם זמן ללמוד - שדבר טוב הוא ללקט את עיקר התיקון הנהוג מקדמת דנא בלי ההוספות המאוחרות [עי' בשל"ה שהוא עצמו הוסיף כמה הוספות].. .

אור עולם
הודעות: 1443
הצטרף: ד' ספטמבר 02, 2020 8:26 pm
מיקום: "שבתי בבית הוי"ה כל ימי חיי"

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי אור עולם » ג' מאי 23, 2023 10:10 pm

בבקשה

עריכה:
היה אמור להצטרף קובץ ונשמט, והנה הוא עתה.
קבצים מצורפים
תקון ליל שבועות - מדוייק ע''פ האריז''ל.pdf
(13.21 MiB) הורד 70 פעמים
נערך לאחרונה על ידי אור עולם ב ג' מאי 23, 2023 11:48 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

יהודה בן יעקב
הודעות: 3124
הצטרף: ה' יוני 16, 2016 7:55 am

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי יהודה בן יעקב » ג' מאי 23, 2023 11:45 pm

ראה בכל אשכול זה: viewtopic.php?f=28&t=218

אשי ישראל
הודעות: 1024
הצטרף: א' נובמבר 30, 2014 12:52 am

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי אשי ישראל » ג' מאי 30, 2023 10:53 am

אשי ישראל כתב:
אשי ישראל כתב:
יצחק כתב:האם מישהו יכול לחפש באוצר ולהעלות לכאן הסבר על סדר התיקון ליל שבועות. למשל, מאיזה פרשה מביא את כל הפרשה (למשל פרשת בשלח) מהי הסיבה לכך, מילא הפרשיות שמדבר מענין קבלת התורה.
ובכלל על איזה סדר תיקנו את זה


ראה במאמר 'תיקון ליל שבועות', שמואל ישמח, ירחון האוצר סיוון תשע"ז עמ' מה. המאמר עוסק בסדר התיקון [והשינויים שבין התיקונים השונים].


מהדורה מעודכנת ומשופרת של המאמר ניתן לקבל אצלי


מצורפת המהדורה המשופרת [מהד' רביעית תשפ"ג] . צירפתי כאן גם קובץ קצר על התיקון למעשה שבעזרתו ניתן לומר את התיקון בעזרת תנ"ך פשוט, ובה בעת להבחין בין דברי האר"י ובין הוספות השל"ה.
קבצים מצורפים
מאמר תיקון ליל שבועות מהדורה רביעית.rtf
(276.3 KiB) הורד 60 פעמים
תיקון שבועות למעשה מעודכן.doc
(43 KiB) הורד 59 פעמים

יעקל
הודעות: 1289
הצטרף: ג' אפריל 05, 2022 12:09 pm

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי יעקל » ג' מאי 30, 2023 4:55 pm

בהרבה מחזורים, מוזכר העניין להגיד ק"י אחרי המקרא, ואחרי כל סדר מהו' סדרי משנה, ר"ח בן עקשיא וכו' וקדיש דרבנן

נשאלתי מה הצורך של ר"ח בן עקשיא וכו' אחרי שאמרו מלא משניות ?

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' מאי 30, 2023 8:16 pm

קדיש דרבנן אומרים רק על אגדה של דרשת פסוק, כמבואר בפוסקים.

יעקל
הודעות: 1289
הצטרף: ג' אפריל 05, 2022 12:09 pm

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי יעקל » ג' מאי 30, 2023 8:18 pm

חייב להיות שבתוך המשניות ששונים אז, יש דרשת חז"ל אחת לכה"פ...

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' מאי 30, 2023 8:22 pm

מנהג ישראל שלא לסמוך על דרשות שבאמצע המשניות וכיו"ב, אלא לומר רבי חנניא בסיום הענין ואחריו קדיש דרבנן, ולכן אומרים משנה זו אחרי פרקי אבות, אף אחרי הפרקים שיש בהם דרשת פסוק (ואף שאמרו בהתחלה דרשת פסוק במשנת "כל ישראל ... שנאמר ועמך כולם צדיקים" וכו').

יעקל
הודעות: 1289
הצטרף: ג' אפריל 05, 2022 12:09 pm

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי יעקל » ג' מאי 30, 2023 8:24 pm

מעניין, מהו מקור מנהג ישראל זה ?

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' מאי 30, 2023 8:52 pm

יעקל כתב:מעניין, מהו מקור מנהג ישראל זה ?

עיין בשו"ע או"ח ונו"כ בהלכות קדיש, ומסתמא תרווה צמאונך.
אינני זוכר באיזה סימן זה.

במסתרים
הודעות: 2000
הצטרף: ד' מאי 26, 2010 4:05 am

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי במסתרים » ג' מאי 30, 2023 8:57 pm

יעקל כתב:מהו מקור מנהג ישראל זה ?
עיין מגן אברהם סימן נד סק"ג.

יעקל
הודעות: 1289
הצטרף: ג' אפריל 05, 2022 12:09 pm

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי יעקל » ג' מאי 30, 2023 9:07 pm

במסתרים כתב:
יעקל כתב:מהו מקור מנהג ישראל זה ?
עיין מגן אברהם סימן נד סק"ג.


ומה עם הקדיש דרבנן שלאחר איזהו מקומן ור' ישמעאל, אין שם דרשות חז"ל ורז"ל ... ?

במסתרים
הודעות: 2000
הצטרף: ד' מאי 26, 2010 4:05 am

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי במסתרים » ג' מאי 30, 2023 9:13 pm

יעקל כתב:ומה עם הקדיש דרבנן שלאחר איזהו מקומן ור' ישמעאל, אין שם דרשות

שלחן ערוך הרב סוף סימן נד כתב:(אבל אחר איזהו די בסיום תפלת יה"ר)
ולא ביאר הטעם. ועיין במה שצויין שם על הגליון.

יעקל
הודעות: 1289
הצטרף: ג' אפריל 05, 2022 12:09 pm

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי יעקל » ג' מאי 30, 2023 11:25 pm

ועכשיו חוץ מזה קראתי שהרב ח"ס נהג כל יום להגיד רחב"ע וכו' עם קדיש דרבנן אחרי שיעור היומי בישיבתו (אינני זוכר את המקור)

מעניין שכיום לא נוהגים כך בישיבותינו (למיטב דיעתי עכ"פ)...

חיים סופר
הודעות: 475
הצטרף: א' מאי 30, 2021 9:28 pm

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי חיים סופר » ד' מאי 31, 2023 5:03 am

אני תמה מדוע עד שנת תשפ"ג עדיין לא יצא "תיקון ליל שבועות" שלם
עם ציונים לפני כל פיסקא המקור לאומרו [אם הוא מהאר"י או מהשל"ה וכו']
עם פירושים - לכה"פ איזה פירוש קצר לכל ענין
עם מראי מקומות בשלימות
תרי"ג מצות עם השלמות וציונים
[אחר שיש כבר אלפי הגדות של פסח למה לא יהא תיקון שבועות אף אחד בשלימות...]

הפצת המעיינות
הודעות: 1255
הצטרף: ב' יוני 11, 2018 11:23 pm
שם מלא: ג'ינג'י

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי הפצת המעיינות » ד' מאי 31, 2023 7:04 am

חיים סופר כתב:אני תמה מדוע עד שנת תשפ"ג עדיין לא יצא "תיקון ליל שבועות" שלם
עם

גם אני תמה מדוע לא הוצאת "תיקון ליל שבועות" שלם עם עם עם עם

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' מאי 31, 2023 2:57 pm

יעקל כתב:
במסתרים כתב:
יעקל כתב:מהו מקור מנהג ישראל זה ?
עיין מגן אברהם סימן נד סק"ג.

ומה עם הקדיש דרבנן שלאחר איזהו מקומן ור' ישמעאל, אין שם דרשות חז"ל ורז"ל ... ?

בנוסח אשכנז המקורי אין שם קדיש דרבנן

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: הסדר של תקון ליל שבועות

הודעהעל ידי כדכד » ד' מאי 31, 2023 6:07 pm

חיים סופר כתב:אני תמה מדוע עד שנת תשפ"ג עדיין לא יצא "תיקון ליל שבועות" שלם
עם ציונים לפני כל פיסקא המקור לאומרו [אם הוא מהאר"י או מהשל"ה וכו']
עם פירושים - לכה"פ איזה פירוש קצר לכל ענין
עם מראי מקומות בשלימות
תרי"ג מצות עם השלמות וציונים
[אחר שיש כבר אלפי הגדות של פסח למה לא יהא תיקון שבועות אף אחד בשלימות...]

השוואה להגדות אינה במקומה
בכל ההגדות יש אותו נוסח
מה שמשתנה זזה הוספות ופירושים ומנהגי רבותינו הק' זיע"א ויבלחט"א
בתקון ליל שבועות הנוסח עצמו לא ברור
עוד דבר: הגדה של פסח מצווים כל ישראל לאמרה
תיקון ליל שבועות הוא מנהג שיש הנוהגים בו


חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 12 אורחים