[המקור אינו ברור; יש סוברים: מן סלל] מִלָּה מְצוּיָה בְּרַבִּים מִמִּזְמוֹרֵי תְּהִלִּים וּבְסֵפֶר חֲבַקּוּק כְּמִלַּת סִיּוּם לְבַיִת בְּמִזְמוֹר אוֹ לַמִּזְמוֹר כֻּלּוֹ, וְאוּלַי כְּסִימָן לִנְגִינָה; וְיֵשׁ סוֹבְרִים שֶׁמַּשְׁמָעוּת הַמִּלָּה – לָעַד, לָנֶצַח: "אֱלוֹהַּ מִתֵּימָן יָבוֹא וְקָדוֹשׁ מֵהַר-פָּארָן סֶלָה" (חבקוק ג ג). "לַה' הַיְשׁוּעָה עַל-עַמְּךָ בִּרְכָתֶךָ סֶּלָה" (תהילים ג ט).
יאיר כתב:הספרדים נוהגים לענות על ברכת הגומל "אמן...נצח סלה ועד".
תוכן כתב:סלה, הכוונה, שוב, שהחזן או הקורא, או המקריא או התזמורת יחזרו שוב על הקטע האחרון.
אוצר החכמה כתב:נוסחת האשכנזים באהבה רבה וקרבתנו מלכנו לשמך הגדול סלה באמת להודות לך.
מדבר כתב:אוצר החכמה כתב:נוסחת האשכנזים באהבה רבה וקרבתנו מלכנו לשמך הגדול סלה באמת להודות לך.
איך יסביר זאת החכם תוכן
תוכן כתב:מדבר כתב:אוצר החכמה כתב:נוסחת האשכנזים באהבה רבה וקרבתנו מלכנו לשמך הגדול סלה באמת להודות לך.
איך יסביר זאת החכם תוכן
תוכן אינו חכם, אבל גם במקרה זה בידו לפרשו, וקרבתנו לשמך הגדול - שוב ושוב ושוב - באמת להודות לך.
אוצר החכמה כתב:
... אם תוכן מסביר שסלה הוא שוב ושוב, א"כ הוא כמו תמיד או לעולם, וכל כוונתו היא שלפעמים עניינה כך ולפענמים עניינה לחזור, וצריך להבהיר שכוונתך היא כנראה שהוא כעין ואמרו אמן כלומר שחלק מחשיבות אמירת הדברים כוללת פנייה לקהל, (ולא שיש שהמילה היא הוראת לניהול ה"טקס" ונכנסה בטעות כמו שחקן בהצגה שקורא את ההוראות תוך כדי הקראת הטקסט? )
אלקים יחננו ויברכנו יאר פניו אתנו סלה,
חכם באשי כתב:תוכן,
הביאור שהבאת מעניין ביותר. יישר כוחך.
אוצר החכמה כתב:הפירוש הפשוט ומתאים לכוונה בתפילות הוא תמיד, וכמדומני שהוא תמיד מתאים!
מכון חכמי ספרד כתב:לפני כחמש עשרה שנה הראה לי הרב הד"ר צבי מלאכי משכונת רחביה מאמר נפלא שכתב סביב הוראת תיבה זו.
מאז לא הזדמן לי לפגוש אותו, לצערי, אבל יש לו חומר הרבה בנושא. כדאי לאתר אותו.
ישיבה מאן דהו כתב:מאמר של צבי מלאכי: http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/bet ... rush-2.htm
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 65 אורחים