תוכן כתב:נדמה לי שחסידי ברסלב מטילים תכלת כפי שיטת הרדזינר. הטענה על התכלת שלו היא, שכל חומר אורגני יכול לגרום לצבע כחול לפי המרשם שהוא מציע. ועל זה עונים הרדזינר, שמאן יימר, שזה לא אמור להיות חומר אורגני זה.
חובב_ספרים כתב:תוכן כתב:נדמה לי שחסידי ברסלב מטילים תכלת כפי שיטת הרדזינר. הטענה על התכלת שלו היא, שכל חומר אורגני יכול לגרום לצבע כחול לפי המרשם שהוא מציע. ועל זה עונים הרדזינר, שמאן יימר, שזה לא אמור להיות חומר אורגני זה.
התשובה שאתם מביאים בשם הרדזינר אינו נכון לפי מש"כ בעל התכלת, ע"פ דיוק מהרמב"ם, שאין דין שצריך דם חזלון אלא צבע העומד ביופיו, רק שצבע זה אפשר להפיק אך ורק מדם החלזון.
שמעתי מהאדמו"ר מרדזין מבית וגן שזה שחסידי ברסלב אימצו התכלת של הרדזינר אינו משום שהם קבעו ע"פ שכל שהוא התכלת האמיתי, אלא משום שהיה להם קבלה מר' נחמן שהתכלת יתגלה לפני ביאת המשיח, וממילא כשבא אחד ואמר שגילה התכלת הם קפצו עליו.
אריך כתב:חובב_ספרים כתב:תוכן כתב:נדמה לי שחסידי ברסלב מטילים תכלת כפי שיטת הרדזינר. הטענה על התכלת שלו היא, שכל חומר אורגני יכול לגרום לצבע כחול לפי המרשם שהוא מציע. ועל זה עונים הרדזינר, שמאן יימר, שזה לא אמור להיות חומר אורגני זה.
התשובה שאתם מביאים בשם הרדזינר אינו נכון לפי מש"כ בעל התכלת, ע"פ דיוק מהרמב"ם, שאין דין שצריך דם חזלון אלא צבע העומד ביופיו, רק שצבע זה אפשר להפיק אך ורק מדם החלזון.
שמעתי מהאדמו"ר מרדזין מבית וגן שזה שחסידי ברסלב אימצו התכלת של הרדזינר אינו משום שהם קבעו ע"פ שכל שהוא התכלת האמיתי, אלא משום שהיה להם קבלה מר' נחמן שהתכלת יתגלה לפני ביאת המשיח, וממילא כשבא אחד ואמר שגילה התכלת הם קפצו עליו.
מטעם זה אין להם סיבה להעדיף את הרדזינר, ויכולים הם לאמץ בחום את האק"ק. ראוי להביא זאת לתשומת לבם של חסידי ברסלב, שאם כבר, שיילכו על הכיוון הנכון מבחינת זיהוי התכלת, ומקיימים בזה גם את דברי רבם בשלימות.
יהושעבנמי כתב:בספר התכלת של הרב בורשטיין כתוב שבסוף הרב הרצוג פרסם שכנראה מומחי המעבדות טעו או שקרו.
לענין כתב:הרב מנין היקר. כולנו כמובן בעד חידוש התכלת, אבל נא להצמד לעובדות.
וז''ל הרב הרצוג-
'נתברר אפוא שהמומחים המדעיים הנ''ל, אעפ''י שהביעו החלטתם השלילית בבטחה של ודאות, לא דיברו מן הנסיון אלא מתוך השערה בלבד, ושהחוש מכחישם. תופעה מעניינת היא זו, ומכאן יקיש וידון הקורא המשכיל על כמה וכמה דברים כיו''ב, תן לחכם וגו'.
עכ''ל.
(פסקים וכתבים ח''א סוף סי' י''א).
.
מנין כתב:לענין כתב:הרב מנין היקר. כולנו כמובן בעד חידוש התכלת, אבל נא להצמד לעובדות.
וז''ל הרב הרצוג-
'נתברר אפוא שהמומחים המדעיים הנ''ל, אעפ''י שהביעו החלטתם השלילית בבטחה של ודאות, לא דיברו מן הנסיון אלא מתוך השערה בלבד, ושהחוש מכחישם. תופעה מעניינת היא זו, ומכאן יקיש וידון הקורא המשכיל על כמה וכמה דברים כיו''ב, תן לחכם וגו'.
עכ''ל.
(פסקים וכתבים ח''א סוף סי' י''א).
.
השערה שאינה נכונה, אינה שקר.
האם זה פורסם אצל בורשטיין?
חזור אל “תכלת ודין הקרבה בזמה"ז”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 34 אורחים