מבקש אני סיוע ובירור מקורות (אם יש) לרעיון המנקר בלבי זמן רב, והיינו שבכל מסכת קבע רבינו הקדוש בפרק הראשון ובפרט במשנה הראשונה את עיקרי יסודות חידושי תורה שבע"פ [ה'לומדות'] של נושא המסכת, ויש בידי דוגמאות מהלכים על כמה וכמה מסכתות בעניין זה.
המקור היחיד שעלה בידי לרעיון זה, הוא במסכת יבמות דף ט/א 'בפלוגתא לא קא מיירי ולא והרי וכו' וקתני, בפרקין קא אמרינן'. כלומר שדווקא בפרק הראשון הקפיד רבינו הקדוש להעמיד באופן דליכא פלוגתא.
בכן נפשי בשאלתי, באם כבר דנו בעניין זה, או שיש למישהו מקורות בעניין זה ובדומה לו, אבקשה להעשיר את ידיעותינו.