ראש כתב:עובדיה חן כתב:אכן כן.
אני מכיר אברך שחלה במחלה הידועה, ובא הגר"מ שפירא לבקרו, ואמר לו אתה צריך להתחזק בדבר אחד, לשמור על המצב רוח הטוב שלך, ולהלחם על החיים, וזה תפקידך לעת זו ולא שום דבר אחר, וגם אם יבואו אליך אנשים וימליצו לך לעשות תשובה על דבר פלוני ולהתחזק בדבר אלמוני אל תשמע להם.
והיינו, שאדם במצב קשה נסחט רגשית מכל מיני דברים שאינם עיקריים, ומסיט את כוחותיו מהדברים החשובים באמת, כי בדר"כ אדם יודע במה הוא פגום ועל מה צריך לעשות תשובה, וכל שאר הדברים הם עקירת תשומת הלב מרצון ה' ממנו, שישמור על חייו.
חזק מאוד.
שלא תדעו מצרות, אבל הלחץ ורגשות האשם, שאני לא בסדר, כשאין לי את האפשרות לדעת במדוייק במה, הורסת ומדכאת. ולא נותנת אפשרות של התקדמות.
תשאלו (לא באמת, כמובן...) כל מי שאין לו ילדים או מי ששיכל צאצאים על דברי ותהיו בהלם מהידיעה כמה דבר זה מכריע את בני האדם.
נשר כתב:אמר הגראי"ל: מאות אנשים באים לבקש שאתפלל, פעם ראשונה שבאים לספר לי לאחר מעשה שהכל עבר בשלום...
פרנקל תאומים כתב:ואיך אפשר בלי הסיפור המפורסם הזה:
אירע שיהודי עשיר נכנס למעונו וביקש להתייעץ- היות שהוא מחזיק ברכב יקר, האם עליו לחשוש מפני עין הרע עקב קנאתם של הבריות...
רבינו הגראי"ל (שכנראה חש בקורטוב של גאוות ממון בנימת דבריו של השואל) השיב לו בשאלה: את הש"ס אתה כבר יודע?
והעשיר ענה: לא, לא זכיתי. ואולי מחצית מן הש"ס אתה יודע? והעשיר: מחצית מן הש"ס? הלוואי.. לא זכיתי. אז אולי לפחות מסכת אחת מן הש"ס שגורה על לשונך? והעשיר: לצערי, אפי' מסכת אחת של משניות אינני יודע...
אם כך, אמר לו הגראי"ל בחדות: מדוע אתה מודאג? במה יש לקנא בך?
עובדיה חן כתב:זכור לי איזה סיפור בערך כך שראש כולל אחד אמר לו שיש לו אהבת תורה ולכן הוא מחזיק את האברכים,ואז הוא אמר לו האם אתה יכוול להחזיק גם אברכים של כולל אחר..?
חיימשה כתב:הגיע אליו יהודי חסידי ושאל אם להחליף משרה של מג''ש בישיקק למגי''ש בישי''ג. בין השיקולים הוא מנה את ענין הכבוד להיות ר''מ בישי''ג. רבינו ענה לו מה שענה ואח''כ קם וליווהו עד הדלת!
אח''כ שאולוהו על מה ולמה? אמר במתק לשונו: כל יום עומדים פה אנשים ומסבירים כל מיני הסברים, ובאמת הם מתכוונים לכבוד. סוף סוף בא יהודי ואמר בדיוק את מה שהוא חושב בלי רמאות, וראוי ע''כ לכבדו!
חבר פורום אוצר החכמה כתב:כשרים לעדות? למה?
שייף נפיק כתב:חיימשה כתב:הגיע אליו יהודי חסידי ושאל אם להחליף משרה של מג''ש בישיקק למגי''ש בישי''ג. בין השיקולים הוא מנה את ענין הכבוד להיות ר''מ בישי''ג. רבינו ענה לו מה שענה ואח''כ קם וליווהו עד הדלת!
אח''כ שאולוהו על מה ולמה? אמר במתק לשונו: כל יום עומדים פה אנשים ומסבירים כל מיני הסברים, ובאמת הם מתכוונים לכבוד. סוף סוף בא יהודי ואמר בדיוק את מה שהוא חושב בלי רמאות, וראוי ע''כ לכבדו!
כמעשה הזה שמעתי ממורי ורבי הגאון ר' אליקים פשקס שליט"א שסיפר לו ראש ישיבה אחד שבא למרן זצוק"ל, ואמר לו שרוצה להיות ראש ישיבה, משום שרוצה להעמיד תלמידים, וגם הוא צריך את הכבוד!, וכשיצא קם מרן וליוהו עד הפתח, ואותו ראש ישיבה סבר שהוא ממידת האמת שבו. ואמר מו"ר, כמה טעה! מרן ראה שהוא צריך כבוד אז הוא נתן לו!!
בינוני כתב:אלו שמחזיקים אייפון לא מסונן בריש גלי נכללים בקל במה שמבו' בשו"ע ל"ד סי"ח, ושוב אי"צ לדחוק מידי בדברי הגראי"ל ושאר פוסקים שאמרו כדבריו.
דודי צח כתב:לפני 3 שנים, כשהרופא המליץ לו אודות התזונה המתאימה לגילו, מה עליו להוסיף ומה עליו לגרוע, תוך שאומר לו כי בגיל 101 צריך כך וכך חומרים לגוף וכו' וכו', אמר לו הגראי"ל: על פי איזה ניסיון אתה קובע מה ראוי לבן אדם בגיל 101, אתה היית פעם בגילי? היו לך עוד קליינטים כאלה?
מיללער כתב:דודי צח כתב:לפני 3 שנים, כשהרופא המליץ לו אודות התזונה המתאימה לגילו, מה עליו להוסיף ומה עליו לגרוע, תוך שאומר לו כי בגיל 101 צריך כך וכך חומרים לגוף וכו' וכו', אמר לו הגראי"ל: על פי איזה ניסיון אתה קובע מה ראוי לבן אדם בגיל 101, אתה היית פעם בגילי? היו לך עוד קליינטים כאלה?
דין שרופא נאמן וסומכין על רופא לאכילה ביוהכ"פ הוא דוקא ברופא שהתמחה ע"י נסיון שהוא גופיה היה פעם במצב כזה או היו לו קליינטים כזה, או שסגי שלמד כן בחכמת הרפואה?
הרב מיללער יקירי,
אשכול זה מיועד לדברי חכמה ושנינות ממרן זצוק"ל. לא כל מילה שכתובה כאן בשמו, היא כתורה מן השמים. אני חושב שמן הראוי לקבוע בשער האשכול את האזהרה, כי אין לקבל דברים להלכה ולמעשה מאשכול זה.
הכו"ח לכבודה של תורה
ארזי ביתר
ניים ושכיב כתב:לכאו' כוונת השואל היא מה החכמה והשנינות כאן
מיללער כתב:דודי צח כתב:לפני 3 שנים, כשהרופא המליץ לו אודות התזונה המתאימה לגילו, מה עליו להוסיף ומה עליו לגרוע, תוך שאומר לו כי בגיל 101 צריך כך וכך חומרים לגוף וכו' וכו', אמר לו הגראי"ל: על פי איזה ניסיון אתה קובע מה ראוי לבן אדם בגיל 101, אתה היית פעם בגילי? היו לך עוד קליינטים כאלה?
דין שרופא נאמן וסומכין על רופא לאכילה ביוהכ"פ הוא דוקא ברופא שהתמחה ע"י נסיון שהוא גופיה היה פעם במצב כזה או היו לו קליינטים כזה, או שסגי שלמד כן בחכמת הרפואה?
מיללער כתב:דודי צח כתב:לפני 3 שנים, כשהרופא המליץ לו אודות התזונה המתאימה לגילו, מה עליו להוסיף ומה עליו לגרוע, תוך שאומר לו כי בגיל 101 צריך כך וכך חומרים לגוף וכו' וכו', אמר לו הגראי"ל: על פי איזה ניסיון אתה קובע מה ראוי לבן אדם בגיל 101, אתה היית פעם בגילי? היו לך עוד קליינטים כאלה?
דין שרופא נאמן וסומכין על רופא לאכילה ביוהכ"פ הוא דוקא ברופא שהתמחה ע"י נסיון שהוא גופיה היה פעם במצב כזה או היו לו קליינטים כזה, או שסגי שלמד כן בחכמת הרפואה?
בערל כתב:לא למדתי רפואה אבל מסתבר שהכללים לא משתנים מגיל 99 ל100
חיימשה כתב:בינוני כתב:אלו שמחזיקים אייפון לא מסונן בריש גלי נכללים בקל במה שמבו' בשו"ע ל"ד סי"ח, ושוב אי"צ לדחוק מידי בדברי הגראי"ל ושאר פוסקים שאמרו כדבריו.
הבעיה היא שהממונים על הציבור לחנכו ולחכמו מרחיבים את הפסול גם לבעלי מכשיר מסונן, ואפילו לבעלי מכשיר כשר לגמרי אם לדעתם יש איזה חשש מראית העין.
סיפר לי יהודי יקר איש נדל"ן תומך ומוקיר רבנן, שכאשר רכש וויז כשר עם חותמת לצורך עסקיו, אשתו הצדקנית פרצה בבכי! למה זה צריך להראות כמו אייפון...
חיימשה כתב:בינוני כתב:אלו שמחזיקים אייפון לא מסונן בריש גלי נכללים בקל במה שמבו' בשו"ע ל"ד סי"ח, ושוב אי"צ לדחוק מידי בדברי הגראי"ל ושאר פוסקים שאמרו כדבריו.
הבעיה היא שהממונים על הציבור לחנכו ולחכמו מרחיבים את הפסול גם לבעלי מכשיר מסונן, ואפילו לבעלי מכשיר כשר לגמרי אם לדעתם יש איזה חשש מראית העין.
סיפר לי יהודי יקר איש נדל"ן תומך ומוקיר רבנן, שכאשר רכש וויז כשר עם חותמת לצורך עסקיו, אשתו הצדקנית פרצה בבכי! למה זה צריך להראות כמו אייפון...
בערל כתב:מיללער כתב:דודי צח כתב:לפני 3 שנים, כשהרופא המליץ לו אודות התזונה המתאימה לגילו, מה עליו להוסיף ומה עליו לגרוע, תוך שאומר לו כי בגיל 101 צריך כך וכך חומרים לגוף וכו' וכו', אמר לו הגראי"ל: על פי איזה ניסיון אתה קובע מה ראוי לבן אדם בגיל 101, אתה היית פעם בגילי? היו לך עוד קליינטים כאלה?
דין שרופא נאמן וסומכין על רופא לאכילה ביוהכ"פ הוא דוקא ברופא שהתמחה ע"י נסיון שהוא גופיה היה פעם במצב כזה או היו לו קליינטים כזה, או שסגי שלמד כן בחכמת הרפואה?
לא למדתי רפואה אבל מסתבר שהכללים לא משתנים מגיל 99 ל100
רוצה לעיין כתב:חיימשה כתב:בינוני כתב:אלו שמחזיקים אייפון לא מסונן בריש גלי נכללים בקל במה שמבו' בשו"ע ל"ד סי"ח, ושוב אי"צ לדחוק מידי בדברי הגראי"ל ושאר פוסקים שאמרו כדבריו.
הבעיה היא שהממונים על הציבור לחנכו ולחכמו מרחיבים את הפסול גם לבעלי מכשיר מסונן, ואפילו לבעלי מכשיר כשר לגמרי אם לדעתם יש איזה חשש מראית העין.
סיפר לי יהודי יקר איש נדל"ן תומך ומוקיר רבנן, שכאשר רכש וויז כשר עם חותמת לצורך עסקיו, אשתו הצדקנית פרצה בבכי! למה זה צריך להראות כמו אייפון...
ועליה הכתוב משבח ואומר חכמת נשים בנתה ביתה.
אגב שים לב במה הנך משבחו "איש נדל"ן תומך ומוקיר רבנן" האם שיבחת אותו שהוא ירא שמים ואדרבה אם הוא ירא שמים היה צריך להצטרף לטענת אשתו ולא לבא לספר לאחרים על בעיותיו עם היראת שמים של אשתו.
טענות אלו כטענות אשתו הועילו להציל הרבה אנשים מרדת שחת, לעומת נשים ששתקו בכגון זא והפסידו את משפחתם
טוב לי כתב:מעשה ונכנס אליו אדם ממובילי המערכה בענין התכלת וניסה לשכנעו להטיל פתיל תכלת בטליתו.
הגראי"ל התחמק ואמר שמאחר והרבה אנשים מסתכלים עליו ויבואו לעשות כמותו הוא מעדיף להמנע מכך.
אמר לו אותו האדם: "אז שהראש ישיבה ישים את זה מתחת הבגדים ואף אחד לא יראה."
השיב לו הגראי"ל: "מאיפה אתה יודע שאין לי עכשיו תכלת מתחת הבגדים?"
- "טוב, את זה כולם יודעים." ענה.
- "גם את זה כולם ידעו..." השיב הגראי"ל ונסתתמו מילותיו של השואל.
בינוני כתב:אלו שמחזיקים אייפון לא מסונן בריש גלי נכללים בקל במה שמבו' בשו"ע ל"ד סי"ח, ושוב אי"צ לדחוק מידי בדברי הגראי"ל ושאר פוסקים שאמרו כדבריו.
ברלינר כתב:שמעתי מאדם חשוב - פ"א הייתי אצל מרן זי"ע אחרי קבלת קהל של מאות אנשים (בזמן הרישום לישיה"ג), ואמר בהליכתו לחדרו שכל מאות האנשים שאלו שאלה אחת.
ותמהתי כולם אותו שאלה? הייתכן?
אמר לי: כן, כבוד!
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 449 אורחים