ראש כתב:סיפרו ששאל את אחד מראשי רשתות הכוללים כמה ממעשיו הם לשם שמים, והראש כולל ענה לו חמש אחוז.
אז ר' אהרן לייב אמר לו 'חבל, אם היית עושה הכל שלא לשמה, היית פותח עוד כולל...'
תוכן כתב:אברך אחד קיבל מכתב מהתלמוד תורה, שבגלל שהבן שלו הולך עם כיפה בלי סרט מסביב, על כן הם מבקשים שיחליף תלמוד תורה. האברך נסער מאד, קנה שתי כיפות אחד בלי סרט ואחד עם, ונסע לר' שטיינמאן. נכנס אליו, הניח את שתי הכיפות על השלחן, ושאל את ר' שטיינמאן אם הוא רואה הבדל בין הכיפות. עונה לו ר' שטיינמאן שלא. אומר לו האברך, דע לך, שיש שרוצים להעיף את הבן שלי על שהוא לא לובש את הכיפה הנכונה. שואל אותו ר' שטיינמאן, ואתה רואה הבדל? עונה לו האברך, לא! אז אמר לו ר' שטיינמאן, אם אתה לא רואה הבדל, אז שילבש את הכיפה שהבית ספר מעדיף, הרי גם ככה אין הבדל ביניהם!
פלתי כתב:תוכן כתב:אברך אחד קיבל מכתב מהתלמוד תורה, שבגלל שהבן שלו הולך עם כיפה בלי סרט מסביב, על כן הם מבקשים שיחליף תלמוד תורה. האברך נסער מאד, קנה שתי כיפות אחד בלי סרט ואחד עם, ונסע לר' שטיינמאן. נכנס אליו, הניח את שתי הכיפות על השלחן, ושאל את ר' שטיינמאן אם הוא רואה הבדל בין הכיפות. עונה לו ר' שטיינמאן שלא. אומר לו האברך, דע לך, שיש שרוצים להעיף את הבן שלי על שהוא לא לובש את הכיפה הנכונה. שואל אותו ר' שטיינמאן, ואתה רואה הבדל? עונה לו האברך, לא! אז אמר לו ר' שטיינמאן, אם אתה לא רואה הבדל, אז שילבש את הכיפה שהבית ספר מעדיף, הרי גם ככה אין הבדל ביניהם!
גם אני שמעתי את הסיפור הזה. ולדעתי הוא דחה אותו בקש. כי אני אומר לעצמי שאם הייתי במקום האבא, הייתי עונה לו שלטעמי אין הבדל אך לטעמו הילדותי של הבן יש הבדל ולכן הוא מתעקש לילך דוקא עם כיפה בלי סרט. וא"כ כיון שלמעשה באמת אין הבדל הדרא קושיא לדוכתא מדוע מנהלי הת"ת מתעקשים על זה?
ברמן כתב:פלתי כתב:תוכן כתב:אברך אחד קיבל מכתב מהתלמוד תורה, שבגלל שהבן שלו הולך עם כיפה בלי סרט מסביב, על כן הם מבקשים שיחליף תלמוד תורה. האברך נסער מאד, קנה שתי כיפות אחד בלי סרט ואחד עם, ונסע לר' שטיינמאן. נכנס אליו, הניח את שתי הכיפות על השלחן, ושאל את ר' שטיינמאן אם הוא רואה הבדל בין הכיפות. עונה לו ר' שטיינמאן שלא. אומר לו האברך, דע לך, שיש שרוצים להעיף את הבן שלי על שהוא לא לובש את הכיפה הנכונה. שואל אותו ר' שטיינמאן, ואתה רואה הבדל? עונה לו האברך, לא! אז אמר לו ר' שטיינמאן, אם אתה לא רואה הבדל, אז שילבש את הכיפה שהבית ספר מעדיף, הרי גם ככה אין הבדל ביניהם!
גם אני שמעתי את הסיפור הזה. ולדעתי הוא דחה אותו בקש. כי אני אומר לעצמי שאם הייתי במקום האבא, הייתי עונה לו שלטעמי אין הבדל אך לטעמו הילדותי של הבן יש הבדל ולכן הוא מתעקש לילך דוקא עם כיפה בלי סרט. וא"כ כיון שלמעשה באמת אין הבדל הדרא קושיא לדוכתא מדוע מנהלי הת"ת מתעקשים על זה?
מן הסתם הגראי"ל אמר לו כך, כדי שיעביר את המסר לטעמה הילדותי של אשתו...
פלתי כתב:תוכן כתב:אברך אחד קיבל מכתב מהתלמוד תורה, שבגלל שהבן שלו הולך עם כיפה בלי סרט מסביב, על כן הם מבקשים שיחליף תלמוד תורה. האברך נסער מאד, קנה שתי כיפות אחד בלי סרט ואחד עם, ונסע לר' שטיינמאן. נכנס אליו, הניח את שתי הכיפות על השלחן, ושאל את ר' שטיינמאן אם הוא רואה הבדל בין הכיפות. עונה לו ר' שטיינמאן שלא. אומר לו האברך, דע לך, שיש שרוצים להעיף את הבן שלי על שהוא לא לובש את הכיפה הנכונה. שואל אותו ר' שטיינמאן, ואתה רואה הבדל? עונה לו האברך, לא! אז אמר לו ר' שטיינמאן, אם אתה לא רואה הבדל, אז שילבש את הכיפה שהבית ספר מעדיף, הרי גם ככה אין הבדל ביניהם!
גם אני שמעתי את הסיפור הזה. ולדעתי הוא דחה אותו בקש. כי אני אומר לעצמי שאם הייתי במקום האבא, הייתי עונה לו שלטעמי אין הבדל אך לטעמו הילדותי של הבן יש הבדל ולכן הוא מתעקש לילך דוקא עם כיפה בלי סרט. וא"כ כיון שלמעשה באמת אין הבדל הדרא קושיא לדוכתא מדוע מנהלי הת"ת מתעקשים על זה?
פרנקל תאומים כתב:פלתי כתב:תוכן כתב:אברך אחד קיבל מכתב מהתלמוד תורה, שבגלל שהבן שלו הולך עם כיפה בלי סרט מסביב, על כן הם מבקשים שיחליף תלמוד תורה. האברך נסער מאד, קנה שתי כיפות אחד בלי סרט ואחד עם, ונסע לר' שטיינמאן. נכנס אליו, הניח את שתי הכיפות על השלחן, ושאל את ר' שטיינמאן אם הוא רואה הבדל בין הכיפות. עונה לו ר' שטיינמאן שלא. אומר לו האברך, דע לך, שיש שרוצים להעיף את הבן שלי על שהוא לא לובש את הכיפה הנכונה. שואל אותו ר' שטיינמאן, ואתה רואה הבדל? עונה לו האברך, לא! אז אמר לו ר' שטיינמאן, אם אתה לא רואה הבדל, אז שילבש את הכיפה שהבית ספר מעדיף, הרי גם ככה אין הבדל ביניהם!
גם אני שמעתי את הסיפור הזה. ולדעתי הוא דחה אותו בקש. כי אני אומר לעצמי שאם הייתי במקום האבא, הייתי עונה לו שלטעמי אין הבדל אך לטעמו הילדותי של הבן יש הבדל ולכן הוא מתעקש לילך דוקא עם כיפה בלי סרט. וא"כ כיון שלמעשה באמת אין הבדל הדרא קושיא לדוכתא מדוע מנהלי הת"ת מתעקשים על זה?
האם באמת הילד הוא שמתעקש על הכיפה הספציפית או ההורים? הגראי"ל נ"ע כמו תמיד פשוט הניח את האצבע על הנקודה האמיתית.
אין ספק שהגראי"ל לא החזיק משטויות והבלים כגון דא (כיפה עם סרט או בלי), אלא שלאידך גיסא הוא הוכיח לאותו אבא מיניה וביה שגם הוא (האבא) לא שונה ממנהל הת"ת וגם הוא עושה עסק בדיוק מאותה השטות.
איך אמר אתמול שר התורה הגרד"ל שליט"א לר' רפאל מנת מזכרון יעקב (הוא הסיעו ברכבו): השפה בה מדברים באנגליה היא אנגלית, באיטליה מדברים איטלקית בצרפת מדברים צרפתית וכו', ובעולם האמת? בעולם האמת מדברים אמת. השפה בה דיבר קדוש ה' מרנא ורבנא הגראי"ל זי"ע, היתה השפה של עולם האמת.
פרנקל תאומים כתב:ואיך אפשר בלי הסיפור המפורסם הזה:
אירע שיהודי עשיר נכנס למעונו וביקש להתייעץ- היות שהוא מחזיק ברכב יקר, האם עליו לחשוש מפני עין הרע עקב קנאתם של הבריות...
רבינו הגראי"ל (שכנראה חש בקורטוב של גאוות ממון בנימת דבריו של השואל) השיב לו בשאלה: את הש"ס אתה כבר יודע?
והעשיר ענה: לא, לא זכיתי. ואולי מחצית מן הש"ס אתה יודע? והעשיר: מחצית מן הש"ס? הלוואי.. לא זכיתי. אז אולי לפחות מסכת אחת מן הש"ס שגורה על לשונך? והעשיר: לצערי, אפי' מסכת אחת של משניות אינני יודע...
אם כך, אמר לו הגראי"ל בחדות: מדוע אתה מודאג? במה יש לקנא בך?
העלאת הנושא הזכירה לי אפיזודה נאה. מעשה היה בחבירי לספסל הישיבה, עלם צעיר ונמרץ, שאיזה שאר קרוב שלו השיאו לנטוש את הישיבה ואת דרכה, ולחסות תחת 'אדרתו' של הרב זילברמן זצ"ל, ולהימנות על לגיונו בתוככי העיר העתיקה, לצעוד בהליכותיהם ומנהגיהם וכו'. אביו של זה, מחשובי הת"ח שבירושלים עשה כל אשר לאל ידו להניעו מצעדו זה, שגרו אצל שרים רבים ונכבדים והעלה חרס בידו.
רעהו של האב המסכן אשר בצרתו לו צר, לקחו עמו אצל הגאון בעל אילת השחר שליט"א בביתו הצנוע שבבני ברק. הגראי"ל האזין בדומיה לרחשי לב הבחור, ואחר שאלו: בעקבות מי צועדים הללו, אמר לו: בדרכו של רבינו הגר"א. אמר לו הגראי"ל: מתי הגר"א נפטר. ענה הבחור: למעלה מ200 שנה. הפטיר הרב: ומאז הגר"א ועד הרב זילברמן אין אף אחד...
הגהמ כתב:לאחרונה הייתי נוכח במסיבת סיום שבה נאם ראש מתיבתא חשובה בלייקווד. הלה מסר שלפני איזה שנים נתבצר אצלו קבוצה של תלמידים מצויינים במיוחד, והוא יזם ליצור עבורם חבורה נפרדה שתאפשר להם לסיים כל הש"ס ע"פ תכנית מיוחדת בהתאם לכשרונותיהם, אבל לפני שעשה מעשה הלך להתייעץ עם הגראי"ל זצ"ל. להפתעתו ענה לו המנוח "בא נחשוב מה היה קורה לר' יוחנן בן זכאי אילו היה גם הלל הזקן נוהג כן"? כמובן, תיכף ומיד בוטלה התכנית.
ראש כתב:ישנה הסרטה של הגראי''ל עם הרב וייסבורד מיששכר באהליך שהביא כמה גבירים לגראי''ל, והוא דיבר איתם על נתינת צדקה, והגביר שאל אותו איך עושים את זה למעשה, אז הגראי''ל צחק ואמר לו 'פשוט מכניסים את היד לכיס, ונותנים...העשירים לא מכירים את הקונץ הזה...'?
קראקובער כתב:הגיע אליו יהודי שאשתו חלה במחלה ושאל אותו במה להתחזק וענה לו; בכלום..
שומע כעונה כתב:בא' מהספרים ראיתי ששאלוהו בג' שבועות לגבי תיקון ברכב אם כדאי לדחות התיקון אחר הג' שבועות,
וענה שודאי לתקן מה שיותר מהר כיון שיבימים אלו הרי מסוכן לנסוע עם זה.
בפי העם נפוץ הסיפור שבא פעם א' להתייעץ עם מרן מה לעשות על כך שבנו מעשן,
ומיד שאלו רבינו "מה, בשבת????"...
עובדיה חן כתב:זכור לי איזה סיפור בערך כך שראש כולל אחד אמר לו שיש לו אהבת תורה ולכן הוא מחזיק את האברכים,ואז הוא אמר לו האם אתה יכוול להחזיק גם אברכים של כולל אחר..?
עובדיה חן כתב:קראקובער כתב:הגיע אליו יהודי שאשתו חלה במחלה ושאל אותו במה להתחזק וענה לו; בכלום..
סיפור מוזר.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 413 אורחים