תוכן כתב: אני זוכר גם את המנין נץ שהיה מתקיים בכולל חזון איש למעלה. היו שמה את המנין הקבוע שלו, ועוד כמה בחורים שלא ישנו כל הלילה, חלק מהם מתמידים וחלקם עסקנים. (היתה שמה גם בחורה ממושקפת שהיתה מתפללת שמה בקביעות. כל פעם שהיא היתה נכנסת לעזרת נשים, היו כל הבחורים חייבים לצאת.) גם פה הוא בלט בצניעות, בפשטות ובשקט שלו...
בברכה המשולשת כתב:תוכן כתב: אני זוכר גם את המנין נץ שהיה מתקיים בכולל חזון איש למעלה. היו שמה את המנין הקבוע שלו, ועוד כמה בחורים שלא ישנו כל הלילה, חלק מהם מתמידים וחלקם עסקנים. (היתה שמה גם בחורה ממושקפת שהיתה מתפללת שמה בקביעות. כל פעם שהיא היתה נכנסת לעזרת נשים, היו כל הבחורים חייבים לצאת.) גם פה הוא בלט בצניעות, בפשטות ובשקט שלו...
המניין ותיקין לא היה באיצקוביץ? (זכיתי להתפלל אצלו שם כמה פעמים)
פשיסחא כתב:תוך כדי קריאה על הגראי"ל נתקלתי בכ"מ באזכורים על תקופה מסויית בה עסק הגראי"ל ביהלומים היש ממש בדברים?
תחילת דרכו לא רצה לשמש כמחנך, למרות נסיונו בשווייץ, ועסק לפרנסתו בתחום היהלומים. (ויקשביה)
לשטיינמן מיוחסת גם עבודה בתחום היהלומים לתקופה קצרה, אך אנשיו לא יודעים לומר אם מדובר באמת.(ישראל היום)
קו ירוק כתב:ביום חול למעלה ב'כולל הלפרין', ובשבת שהיו מתפללים שם בשעה רגילה, היו אנשי ה'נץ' מתפללים ב'הלפרין' למטה, שהיה בשנים הללו ביכ"נ לחסידי ויז'ניץ.
זמן התפילה היה כהנץ האסטרונומי. והגבאים היו ר' נחום אהרן מילצקי ז"ל ור' נחום גליק לאוי"ט.
'הרב' של המנין היה רבי משה פוטרביניק זצ"ל (שהיה מתלמידי מיר בשנחאי). ופעם שאלתי את ר' נחום גליק מדוע הוא חוזר בקריאת זכור על כל הפס' פעמיים בעוד שב'חברון' הוא קורא אח"כ 'תמחה' וגו' בלבד - פעמיים, והאם הגראי"ל אוחז כך, השיבני שהגראי"ל אוחז שמספיק פעם אחת ולחזור רק על 'תמחה', אבל הוא אומר שהרב זה ר' משה פוטרביניק והוא בריסקער ורוצה שיקראו פעמיים. אבל היו מחכים להגראי"ל על שמונה עשרה (יותר נכון לקדושה..)
מסתמא לא הפריעה לו ה'קריאה' המהירה (והמדוייקת)..
כשבנו את איצקוביץ (אחרי פטירת הר"מ הנ"ל), והיה צריך לבסס את המנין אחרי שהוועד הוציא את 'המזרחי' שהשתלטו עליו, הוא עבר עם המנין בחול ובשבת לשם.
ב'עושה שלום' היה עושה שלוש פסיעות גדולות של עקב לצד אגודל ממש.
היה הולך מוקדם לפנות בוקר למקווה חפץ חיים, ובשעתו סיפרו שפעם האחראי לא פתח את המקווה בזמן, והלך שלוש פעמים עד שפתחו.
תוכן כתב:אולי המעלה הכי גדולה שלו היתה הצניעות שלו, שלא ראינו בדומה לה אצל אף אחד. אני זוכר אותו בחורף של שנת נ"ג לערך יושב ולומד בכולל פונוביז' בליל שבת, בצניעות בפשטות ובשקט. באותה תקופה בליל שבת למדו כולם בבית המדרש למעלה, ובכולל פונוביז' למדו שלשה. ר' שטיינמאן ושני אברכים ספרדים שאחד מהם שינן משנתו בעל פה, כי היה לו איזה שהוא קפידה על החשמל. ר' שטיימנאן למד אז מסכת שבועות. ניגשתי אליו כמה פעמים לדבר אליו בלימוד, ובדיוק למדתי אז שבועות, ככה שחשבתי שיהיה לנו על מה לשוחח. הוא תמיד הקשיב לקושיות שלי, ואז ענה שהוא לא יודע, והמשכנו לדרכנו. עד היום לא ברור לי, למה הוא לא רצה לענות כלל. אולי לא רצה לבייש אותי.
אני זוכר גם את המנין נץ שהיה מתקיים בכולל חזון איש למעלה. היו שמה את המנין הקבוע שלו, ועוד כמה בחורים שלא ישנו כל הלילה, חלק מהם מתמידים וחלקם עסקנים. (היתה שמה גם בחורה ממושקפת שהיתה מתפללת שמה בקביעות. כל פעם שהיא היתה נכנסת לעזרת נשים, היו כל הבחורים חייבים לצאת.) גם פה הוא בלט בצניעות, בפשטות ובשקט שלו...
הוד_והדר כתב:הרבה סיפורים מתפרסמים שאין להם אחיזה במציאות
לדוגמא, מישהו שלח אלי קטע משיעורו של הרב מנשה רייזמן ובו מספר שהרבנית תמר לא רצתה בהתחלה השידוך עם הגראי"ל והלכה להתייעץ בשוויץ עם האדמו"ר מסאטמאר שהמליץ בעד השידוך וכו'
הבעיה, כי הם התחתנו בטבת תש"ד והאדמו"ר הגיע לשוויץ רק בכסלו תש"ה
בערל כתב:הוד_והדר כתב:הרבה סיפורים מתפרסמים שאין להם אחיזה במציאות
לדוגמא, מישהו שלח אלי קטע משיעורו של הרב מנשה רייזמן ובו מספר שהרבנית תמר לא רצתה בהתחלה השידוך עם הגראי"ל והלכה להתייעץ בשוויץ עם האדמו"ר מסאטמאר שהמליץ בעד השידוך וכו'
הבעיה, כי הם התחתנו בטבת תש"ד והאדמו"ר הגיע לשוויץ רק בכסלו תש"ה
קצת אחיזה במציאות יש לזה, ביתד כתבו שהיא פחדה לעלות לארץ מפני המצב הרוחני שהיה אז וע"ז הלכה להתייעץ והוא המליץ לעלות.
ונתנו ידידים כתב:האם ידוע דעתו על ענין ההשתמשות במחשבים לצוריך ת"ת הנפוץ כהיום בין לומדי התורה ואברכי הכוללים?
הוד_והדר כתב:בערל כתב:הוד_והדר כתב:הרבה סיפורים מתפרסמים שאין להם אחיזה במציאות
לדוגמא, מישהו שלח אלי קטע משיעורו של הרב מנשה רייזמן ובו מספר שהרבנית תמר לא רצתה בהתחלה השידוך עם הגראי"ל והלכה להתייעץ בשוויץ עם האדמו"ר מסאטמאר שהמליץ בעד השידוך וכו'
הבעיה, כי הם התחתנו בטבת תש"ד והאדמו"ר הגיע לשוויץ רק בכסלו תש"ה
קצת אחיזה במציאות יש לזה, ביתד כתבו שהיא פחדה לעלות לארץ מפני המצב הרוחני שהיה אז וע"ז הלכה להתייעץ והוא המליץ לעלות.
אני יודע על מה הזיוף בנוי, בכל זאת זה לא קרה מעולם, ומכאן דייק לרוב שאר הסיפורים שמתאמרים על האדמו"ר מסאטמאר והראי"ל
חזון-איש'ניק כתב:מלאעולם כתב:חזון-איש'ניק כתב:
לא ברור מי מהתמונה הוא הגראי"ל
אף אחד!
באתר אייוועלט הובא בשם הגרא"י רוזנבלום זצ"ל, שגם הוא היה באותו מעמד, ואישר שהגראי"ל נראה שם
ונתנו ידידים כתב:האם ידוע דעתו על ענין ההשתמשות במחשבים לצוריך ת"ת הנפוץ כהיום בין לומדי התורה ואברכי הכוללים?
איש_ספר כתב:ונתנו ידידים כתב:האם ידוע דעתו על ענין ההשתמשות במחשבים לצוריך ת"ת הנפוץ כהיום בין לומדי התורה ואברכי הכוללים?
באותה הזדמנות העלו המקורבים את שאלת איתור המקורות דרך מחשב מול עמל התורה, והוא ביטל את הדברים אף שאיני זוכר את תוכן דבריו, ויתכן שכבר העליתי אותם כאן בעבר.
בקרו טלה כתב:איש_ספר כתב:ונתנו ידידים כתב:האם ידוע דעתו על ענין ההשתמשות במחשבים לצוריך ת"ת הנפוץ כהיום בין לומדי התורה ואברכי הכוללים?
באותה הזדמנות העלו המקורבים את שאלת איתור המקורות דרך מחשב מול עמל התורה, והוא ביטל את הדברים אף שאיני זוכר את תוכן דבריו, ויתכן שכבר העליתי אותם כאן בעבר.
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 148#p67295
חזון-איש'ניק כתב:תמונה נדירה, בשמחת נישואיו.
איש_ספר כתב: באותה הזדמנות העלו המקורבים את שאלת איתור המקורות דרך מחשב מול עמל התורה, והוא ביטל את הדברים אף שאיני זוכר את תוכן דבריו, ויתכן שכבר העליתי אותם כאן בעבר.
הוד_והדר כתב:הרבה סיפורים מתפרסמים שאין להם אחיזה במציאות
לדוגמא, מישהו שלח אלי קטע משיעורו של הרב מנשה רייזמן ובו מספר שהרבנית תמר לא רצתה בהתחלה השידוך עם הגראי"ל והלכה להתייעץ בשוויץ עם האדמו"ר מסאטמאר שהמליץ בעד השידוך וכו'
הבעיה, כי הם התחתנו בטבת תש"ד והאדמו"ר הגיע לשוויץ רק בכסלו תש"ה
י. אברהם כתב:יש משהו בענין זה מהגר"י הוטנר בהקדמה לאחד מכרכי האוצר מפרשי התלמוד.
חזון-איש'ניק כתב:הוד_והדר כתב:הרבה סיפורים מתפרסמים שאין להם אחיזה במציאות
לדוגמא, מישהו שלח אלי קטע משיעורו של הרב מנשה רייזמן ובו מספר שהרבנית תמר לא רצתה בהתחלה השידוך עם הגראי"ל והלכה להתייעץ בשוויץ עם האדמו"ר מסאטמאר שהמליץ בעד השידוך וכו'
הבעיה, כי הם התחתנו בטבת תש"ד והאדמו"ר הגיע לשוויץ רק בכסלו תש"ה
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: עתניאל בן קנז ו־ 313 אורחים