יאיר כתב:לא לענין ידיעת התורה אבל זכורני שכתוב שאם לא היו משתברין הלוחות לא היתה שכחת התורה כלל וכלל ואם טעיתי העמידוני על טעותי.
ישבב הסופר כתב:מרן החזו"א בקונטרס קבלת התורה (פסחים סי' קכ"ה) מביא שבעת שנשתברו הלוחות בטלה הברית, ולפיכך הוצרך לפסול לוחות שניות ולכתוב עליהן את הדברים אשר היו על הלוחות הראשונות אשר שיבר.
תולדות אדם כתב:גמרא ערוכה היא בעירובין נד,א "וא"ר (אליעזר) [אלעזר] מאי דכתיב (שמות לב, טז) חרות על הלוחות אלמלי לא נשתברו לוחות הראשונות לא נשתכחה תורה מישראל רב אחא בר יעקב אמר אין כל אומה ולשון שולטת בהן שנאמר חרות אל תיקרי חרות אלא חירות".
בספר הכתב והקבלה כתב:וכן מבוארים דברי ר"א שאמר מ"ד חרות על הלוחות אלמלא לא נשתברו לוחות ראשונות לא נשתכחה תורה מישראל כי כיון שהיה הכל מפורש ומבואר על הלוחות, הנגלה והנסתר, ההלכות והאגדות, לולא שגרם החטא לשבירת הלוחות היה הכל מבורר לעיני כל הדורות, ולא היה לנו שום ספק ביסודותי' ובפרטותי'.
ישבב הסופר כתב:מרן החזו"א בקונטרס קבלת התורה (פסחים סי' קכ"ה) מביא שבעת שנשתברו הלוחות בטלה הברית, ולפיכך הוצרך לפסול לוחות שניות ולכתוב עליהן את הדברים אשר היו על הלוחות הראשונות אשר שיבר.
אגרת כתב:מאמר נפלא בעניין נושא האשכול בשפתי חיים אמונה ובחירה ח"ב עמוד 305 בדפי האוצר.
גוראריה כתב:ישבב הסופר כתב:מרן החזו"א בקונטרס קבלת התורה (פסחים סי' קכ"ה) מביא שבעת שנשתברו הלוחות בטלה הברית, ולפיכך הוצרך לפסול לוחות שניות ולכתוב עליהן את הדברים אשר היו על הלוחות הראשונות אשר שיבר.
כך מבואר לכאו' ברמבן פ' בחקתי.
ביקוש האמת כתב:גוראריה כתב:ישבב הסופר כתב:מרן החזו"א בקונטרס קבלת התורה (פסחים סי' קכ"ה) מביא שבעת שנשתברו הלוחות בטלה הברית, ולפיכך הוצרך לפסול לוחות שניות ולכתוב עליהן את הדברים אשר היו על הלוחות הראשונות אשר שיבר.
כך מבואר לכאו' ברמבן פ' בחקתי.
היכן?
אפרקסתא דעניא כתב:היכן?
במשנה ובגמרא בסוף תענית משמע שע"י שבירת הלוחות בטל מתן תורה, ולכן יוה"כ שבו ניתנו לוחות שניות מוגדר כיום מתן תורה.
בר ששת כתב:אגרת כתב:מאמר נפלא בעניין נושא האשכול בשפתי חיים אמונה ובחירה ח"ב עמוד 305 בדפי האוצר.
נשמח אם יעלה אחד הפתוחים - ויקחיה לנו וישמענו אותה ונהנה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 786 אורחים