הודעהעל ידי שבע » ב' דצמבר 04, 2017 8:49 am
תשכא.
"צריך האדם כל מה שמזקין, כל מה שנתוסף ובא לו יום מימי חייו, להוסיף בכל יום ויום שבא אחר כך תוספות אור קדושה ודעת" - לקו"מ ח"ב סי' ד, אות ח.
תשכב.
א-ל ("חסד א-ל") נערץ (גבורה) בסוד קדושים רבה, ונורא (תפארת) על כל כל סביביו - מגלה עמוקות.
תשכג.
בתחילה מניחין תפילין של יד (שבו קשר היו"ד) כנגד אברהם שהיה ראשון, ואחר כך כשמניחין של ראש אוחזים מתחילה בקשר שהוא דל"ת כנגד יצחק, ואחר כך אות שי"ן שבתפילין של ראש שהיא רומזת על יעקב - שם (ע"פ ספר סודי רזיי).
תשכד.
כשחולצין התפילין חולצין למפרע - מתחילה יעקב הוא שי"ן שבתפילין של ראש, ואח"כ דל"ת נגד יצחק, ואח"כ תפילין של יד שיו"ד שבה רומז על אברהם (כי הכתוב אומר מתחילה וזכרתי את בריתי יעקב שהוא שי"ן של שדי, ואח"כ יצחק שהוא ד' של שדי, ואח"כ אברהם שהוא יוד של שדי) - שם.
תשכה.
נושאי המטה של יעקב בכל רוח ג' שבטים - שם.
תשכו.
הפך: כשדים שמו שלשה ראשים (איוב א, יז) - שם.
תשכז.
מתניכם חגורים (כנגד אברהם שחיזק מתנים כושלות), מנעליכם ברגליכם (יצחק), מקלכם בידכם (יעקב) - שם.
תשכח.
אין, בית, אשר אין שם מת - ע"פ הרמ"ע מפאנו בעשרה מאמרות, חיקור דין א, כד ("כי כל אוכל חמץ ונכרתה הנפש ההיא מישראל מיום הראשון עד יום השביעי" אין זה מקרא מסורס, אלא ללמדנו שהכרת הוא בבית דין של ימים ראשונים בלבד, אבל ג' מדות ראשונות מה כתיב בהו: אי"ן בי"ת אש"ר - תארים עצמיים אלהיים כנודע בשפת אמת [= כתר, חכמה, בינה] - אין שם מת").
תשכט.
נחית בחסדך (כ"ו דורות עד מתן תורה שהיה הקב"ה דן העולם בחסד), נהלת בעזך (עמוד התורה), אל נוה קדשך (הוא המשכן, עמוד העבודה) - מגלה עמוקות.
תשל.
ריש ויקרא: ויקרא אל משה ("מה יקר חסדך"), וידבר ה' אליו (עמוד התורה "וידבר א-להים את כל הדברים"), מאוהל מועד (עמוד העבודה) - שם.
תשלא.
שם: אדם כי יקריב - שהן הן שלשה קשרים של אדם שהם נפש, רוח, נשמה (ראה לעיל מט.). נפש הוא עמוד גמילות חסדים ("ואת הנפש אשר עשו בחרן" "גומל נפשו איש חסד), רוח ("וידבר ה' אליו" כנגד יצחק שמצדו נתנה התורה מפי הגבורה, כי בשעת מתן תורה 'נפשי יצאה בדברו' ונכנס להם הרוח), נשמה ("מאהל מועד" "מה טובו אהליך יעקב") - שם.