חכם באשי כתב:רבטוב,
"מסורת"?!
"קבלה מדור דור"?!
אולי תצביע לנו על איזה מקור קדום, הסמוך לזמנו של בעל ה'אקדמות', הרומז למעשייה מופלאה זו!
מתעמק כתב:מה עזרת ללא כח. הרי זה הובא באשכול המצויין לעיל, ולכבודך אביא הלינק אליה (הגם שכבר הובא על ידי אחרים לעיל): viewtopic.php?f=7&t=5013&p=#p40370
והרי האליה רבה הדפיס ספרו אליה זוטא בשנת תמ"ט, והיאך יעלה על הדעת שקרא ספר ישן נושן למה שנדפס בימי חייו?
למדן כתב:נראה לי שאני קורא מאמר של החילונים רח"ל
הסיפור מבעל הקדמות הוא מקובל מדור דור ומי שמערר עליו הרי הוא ככופר
ועל זה נאמר ואל תיטוש תורת אמך והנה הוא מגיע לחקירה האים קים הסמבטיון בכלל
מכיון שהוא לא ראה אותם בכדור הארץ על כן הוא מפקפק בסיפור
ז"א מה שהוא לא רואה בעינים הוא מאמין וזה הוא כפירה ממש עיין בג' בבא בתרא
מעשה שהתלמיד לא האמין רק עד שראה בעיניו ורבו עשה אותו גל של עצמות עיי"ש
ובאמת מה שהקב"ה רוצה להעלים מבני אדם כדוגמת הסמבטיון שום נברא לא יוכל לגלותו
חוץ מזה הרי ידוע שיש מקום בים השחור שהספינות לא נוסעים שם כי הם נעלמים וכן יש באפריקה
באחד הג'נגלים שאנשים נעלמים שם ועד היום לא מוצאו אותם
ואלו שלא מאמינים שיחזרו בתשובה עכשיו
למדן כתב:האם לדעתכם כל מלמדי התשב"ר מספרים הסיפור הזה לילדי הת"ת וכל מלמד שמע אותו מרבו שלמדו תורה
האם אין זה די מספיק למקור קדוש (כי שקר אין לו רגלים) ואילו הסיפור מצץ אותו אחד מאצבעו לא היה המשך
ולכאורה זהו חלק מאמונה ועל זה נאמר ואל תיטוש תורת אמך וזהו הפי' תורת אמך התורה שאמך למד אתך
והיינו הסיפורי מעשה כלשון האם " באבע מעשיות " ואת זה אל תיטוש אפילו שלא מובא בשום מקום אלא כך סיפור לך אמך
וכן הוא במשנה בברכות אל תבוז כי זקנה אמך וכו'
איסתרא בלגינא כתב:לדעתי, לפחות, לא כל סיפור שסיפר איזה מלמד בכיתה הוא מיסודות האמונה, וגם לא כל סיפור אגדה ופולקלור יהודי, והתולה את אמונתו בסיפורי סבתות למיניהם יותר קרוב הוא לכפירה מן הכופר בהם.
חכם באשי כתב:גם את סיפורי "הגולם מפראג" סיפר לנו המלמד.
אז להבנתך, הכופר בסיפורים אלו - כופר בתורה כולה?!
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 36 אורחים