אראל כתב:מסתמא בא על אשת איש או איזה עבירה חמורה בדרכו לקברו של הרצל.... [בבחינת יש חורש תלם אחד כו']..., והמדפיס לא סיפר המעשה במילואו.....
[מזכיר את העובדא הידוע, על אותו פלוני שציין על דברי המג"א בשם הזוה"ק ההולך ד"א בלי נט"י חייב מיתה 'והוא שהרג את הנפש בהליכתו'....]
נוטר הכרמים כתב:נו, נו. הכותרת ממש 'זועקת', [כבר חשבתי שמדובר בעיוותים מהסוג של המשכתבים השונים בנושא גיוס בנות העוסקים בכך יומם ולילה].
אין ספק, כי הסיפור מוזר בתכלית. סביר להניח כי מו"ל הגליון ('רוממות') לא המציא אותו או חשף אותו בפרסום ראשון, יש לסיפור אבא בשם הרב וייס חסיד ויזניץ, ואין לי ספק כי זה מועתק ככתבו וכלשונו מאיזה מקום.
כשנתברר באיזה גליןן מדובר, ההתרגשות מהראש ישיבה ותגובתו מתמסמסת.
מאיר סובל כתב:הם פתחו וראו שהכל כבר נאכל ונרקב ואין מה לשים בארון החדש.
לא היתה ברירה אחרת והם צדו חתולים והמיתו אותם ושמו את נבלותיהם בארון המיועד, כדי שלא יהיה ריק.
שש ושמח כתב:מקור הסיפור הוא כאן
עקביה כתב:שש ושמח כתב:מקור הסיפור הוא כאן
עלון עשיר בדברים נוראים ומבהילים..
אודך על כי נוראות נבהלתי.
עקביה כתב:מאיר סובל כתב:הם פתחו וראו שהכל כבר נאכל ונרקב ואין מה לשים בארון החדש.
לא היתה ברירה אחרת והם צדו חתולים והמיתו אותם ושמו את נבלותיהם בארון המיועד, כדי שלא יהיה ריק.
גם משונה. לאיזה צורך עשו זאת? וכי חששו שמישהו ירגיש שהארון קל מידי? א"כ יכלו לשים אבנים. ואם חששו שמישהו יפתח את הארון בארץ כדי לחזות בזיו פניו של הרצל המת - מה הועילו אותם חתולים, האם סידרו את עצמותיהם כתבנית אדם?
מאיר סובל כתב:אחד מתלמידי החזון איש, הגאון רבי אברהם הלוי הורביץ זצ"ל בעל ה"דבר הלכה" על הל' יחוד, היה ג"כ בח"ק הצבאית ובקבוצה הזו שהעלו את ארונו של הוזה המדינה.
מפיו שמעתי לפני עשרות שנים, פרטים שהם פירכא לכל הסיפור עם תגובת החזו"א הנ"ל.
בר מן דין שמסתמא גוייס והיה בפלוגה שהעלתה את הארון ההוא - אחרי ש"נגה עליו אורו של החזון איש", כלשון העלון הנ"ל, ובכל זאת לא נמנע, או לא היה יכול להמנע מאותו תפקיד... וזה לבד פירכא.
וכך סיפר:
היה טקס חפירת הקבר שם באותו עיר בה היה קבור הרצל עם בני משפחתו [שכחתי שם העיר], ואחרי חשיפת הארון הגיע שלב העברת העצמות, וזה היה תפקיד הח"ק הצבאית, דהיינו דתיים וחרדים מהרבנות בצה"ל שהיו מגוייסים לח"ק.
הם פתחו וראו שהכל כבר נאכל ונרקב ואין מה לשים בארון החדש.
לא היתה ברירה אחרת והם צדו חתולים והמיתו אותם ושמו את נבלותיהם בארון המיועד, כדי שלא יהיה ריק.
ואת החתולים האלו העלו בטקס ממלכתי וקברו בהר הרצל עד היום הזה.
עכת"ד.
ואין לי ספק שהוא סיפר זאת לרבו החזון איש דברים כהווייתם, ולכן אין צד שהחזו"א ראה בעיה בהעלאה של ארונו וכו'.
וראה באשכול אחר תמונה של הגר"א הורביץ בתור רב צבאי:
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=22038#p217608
פרנקל תאומים כתב:מאיר סובל כתב:אחד מתלמידי החזון איש, הגאון רבי אברהם הלוי הורביץ זצ"ל בעל ה"דבר הלכה" על הל' יחוד, היה ג"כ בח"ק הצבאית ובקבוצה הזו שהעלו את ארונו של הוזה המדינה.
מפיו שמעתי לפני עשרות שנים, פרטים שהם פירכא לכל הסיפור עם תגובת החזו"א הנ"ל.
בר מן דין שמסתמא גוייס והיה בפלוגה שהעלתה את הארון ההוא - אחרי ש"נגה עליו אורו של החזון איש", כלשון העלון הנ"ל, ובכל זאת לא נמנע, או לא היה יכול להמנע מאותו תפקיד... וזה לבד פירכא.
וכך סיפר:
היה טקס חפירת הקבר שם באותו עיר בה היה קבור הרצל עם בני משפחתו [שכחתי שם העיר], ואחרי חשיפת הארון הגיע שלב העברת העצמות, וזה היה תפקיד הח"ק הצבאית, דהיינו דתיים וחרדים מהרבנות בצה"ל שהיו מגוייסים לח"ק.
הם פתחו וראו שהכל כבר נאכל ונרקב ואין מה לשים בארון החדש.
לא היתה ברירה אחרת והם צדו חתולים והמיתו אותם ושמו את נבלותיהם בארון המיועד, כדי שלא יהיה ריק.
ואת החתולים האלו העלו בטקס ממלכתי וקברו בהר הרצל עד היום הזה.
עכת"ד.
ואין לי ספק שהוא סיפר זאת לרבו החזון איש דברים כהווייתם, ולכן אין צד שהחזו"א ראה בעיה בהעלאה של ארונו וכו'.
וראה באשכול אחר תמונה של הגר"א הורביץ בתור רב צבאי:
viewtopic.php?t=22038#p217608
הסיפור הזה נשמע מוזר ופיקנטי מדי. לשם מה היו צריכים לצוד חתולים? וכי לא יכלו לומר לממונים עליהם שהכל כבר נאכל ונרקב? וכי היו מעמידים אותם לדין משמעתי על כך? וכי הממונים עליהם לא ידעו שבאופן טבעי ובדר"כ אם תחפור קבר חמישים שנה אחרי הפטירה לא תמצא שם שום דבר(או כמעט שום דבר)? וכי הממונים עליהם האמינו שהרצל היה צדיק הדור ולא יתכן שעצמותיו הרקיבו?
יענקלה המשיב כתב:לאלו שראו את הכתבה בדורות: האם הסיפור שם עם הרב מפוניבז' זצ"ל ביום חנוכת הישיבה כן ידוע או שזה סיפור בדוי?
עקביה כתב:יענקלה המשיב כתב:לאלו שראו את הכתבה בדורות: האם הסיפור שם עם הרב מפוניבז' זצ"ל ביום חנוכת הישיבה כן ידוע או שזה סיפור בדוי?
ידוע בסגנון הפוך. הגיעו אליו קנאים למחות על כך שהרב מפוניבז' הזמין את נשיא המדינה, והוא שלחם מעל פניו.
איש ימיני כתב:עקביה כתב:יענקלה המשיב כתב:לאלו שראו את הכתבה בדורות: האם הסיפור שם עם הרב מפוניבז' זצ"ל ביום חנוכת הישיבה כן ידוע או שזה סיפור בדוי?
ידוע בסגנון הפוך. הגיעו אליו קנאים למחות על כך שהרב מפוניבז' הזמין את נשיא המדינה, והוא שלחם מעל פניו.
שמעתי פעם שבן צבי שמע על הבאלאגן שנוצר עקב הזמנתו, ושלח לרב מפוניבז' שהוא אינו יכול להגיע מחמת שאינו חש בטוב. הרב הודיע לנשיא שאם אינו חש בטוב, ידחו את הטקס עד להחלמתו...
מיני ומינך כתב:מה נעשה שפורים עדיין רחוק מאתנו
מיני ומינך כתב:מה נעשה שפורים עדיין רחוק מאתנו
פרנקל תאומים כתב:מאיר סובל כתב:אחד מתלמידי החזון איש, הגאון רבי אברהם הלוי הורביץ זצ"ל בעל ה"דבר הלכה" על הל' יחוד, היה ג"כ בח"ק הצבאית ובקבוצה הזו שהעלו את ארונו של הוזה המדינה.
מפיו שמעתי לפני עשרות שנים, פרטים שהם פירכא לכל הסיפור עם תגובת החזו"א הנ"ל.
בר מן דין שמסתמא גוייס והיה בפלוגה שהעלתה את הארון ההוא - אחרי ש"נגה עליו אורו של החזון איש", כלשון העלון הנ"ל, ובכל זאת לא נמנע, או לא היה יכול להמנע מאותו תפקיד... וזה לבד פירכא.
וכך סיפר:
היה טקס חפירת הקבר שם באותו עיר בה היה קבור הרצל עם בני משפחתו [שכחתי שם העיר], ואחרי חשיפת הארון הגיע שלב העברת העצמות, וזה היה תפקיד הח"ק הצבאית, דהיינו דתיים וחרדים מהרבנות בצה"ל שהיו מגוייסים לח"ק.
הם פתחו וראו שהכל כבר נאכל ונרקב ואין מה לשים בארון החדש.
לא היתה ברירה אחרת והם צדו חתולים והמיתו אותם ושמו את נבלותיהם בארון המיועד, כדי שלא יהיה ריק.
ואת החתולים האלו העלו בטקס ממלכתי וקברו בהר הרצל עד היום הזה.
עכת"ד.
ואין לי ספק שהוא סיפר זאת לרבו החזון איש דברים כהווייתם, ולכן אין צד שהחזו"א ראה בעיה בהעלאה של ארונו וכו'.
וראה באשכול אחר תמונה של הגר"א הורביץ בתור רב צבאי:
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=22038#p217608
הסיפור הזה נשמע מוזר ופיקנטי מדי. לשם מה היו צריכים לצוד חתולים? וכי לא יכלו לומר לממונים עליהם שהכל כבר נאכל ונרקב? וכי היו מעמידים אותם לדין משמעתי על כך? וכי הממונים עליהם לא ידעו שבאופן טבעי ובדר"כ אם תחפור קבר חמישים שנה אחרי הפטירה לא תמצא שם שום דבר(או כמעט שום דבר)? וכי הממונים עליהם האמינו שהרצל היה צדיק הדור ולא יתכן שעצמותיו הרקיבו?
מתון כתב:בעל מספר העובדא עדיין חי וקיים אתנו, ואפשר לשאול אותו בכנות הדברים.
לפי הנראה (אך לא ברור לי) הוא ר' משה ברוך ווייס אשר הוא ראש ישיבת ליזענסק בעיר מונסי אשר בניו יורק, הוא למד בבחרותו בישיבת וויזניץ בב"ב אצל ר' גדליה נדל. הוא איש נאמן.
הבוחר בעלום כתב:מתון כתב:בעל מספר העובדא עדיין חי וקיים אתנו, ואפשר לשאול אותו בכנות הדברים.
לפי הנראה (אך לא ברור לי) הוא ר' משה ברוך ווייס אשר הוא ראש ישיבת ליזענסק בעיר מונסי אשר בניו יורק, הוא למד בבחרותו בישיבת וויזניץ בב"ב אצל ר' גדליה נדל. הוא איש נאמן.
הגרמ"ב וייס שליט"א [ב"ר שלמה זצ"ל] ר"י ליז'ענסק אינו ישיש ולא חסיד ויז'ניץ. [לענ"ד גם לא למד בישיבת ויז'ניץ מעולם]
מתון כתב:איני מכיר אותו אישית, אך פרטים אלו שמעתי עליו מכבר.
אם יש לך יד ושם בגדולת ר' גדליה לא היית מעיז לכתוב שהוא היה "החברותא" שלו...
ואם כבודו מכיר אותו, אולי תשאול אותו על אמיתיות הסיפור, ואם אמנם הוא בעל המספר?
חזון-איש'ניק כתב:ולא אמורים להבין את זאת, א' מהשגיונות של דורינו שצריכים להבין את הרבנים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 308 אורחים