סגי נהור כתב:נפרד, אבל איננו מבינים מה הפירוש ששניהם קורים יחדיו, והעובדה שאיננו מבינים זאת היא בגלל הגבלה מסוימת שקבע הקב"ה והוא עצמו אינו מוגבל בהגבלה זו.
וכבר הקשו שלומר "מקום הארון אינו מן המידה" זה כמו לומר צנךאיכ%דגכ7פט, אבל החילוק הוא שכאן לפחות אנחנו מבינים כל אחד משני צדדי הסתירה בפ"ע.
וכאן הערתי שכשנעיין היטב בחלק מהניסים המפורסמים (וכגון נס פך השמן) נמצא שהם בלתי אפשריים להבנה בדומה למקום הארון.
אז אנחנו מסכימים שאי אפשר לומר שהקב"ה יכול לעשות צנךאיכ%דגכ7פט.
האם אפשר לומר שהקב"ה יכול לעשות עטחורפונפון?
כי אנחנו מבינים מה זה עט ומה זה חור ומה זה פונפון כל אחד בפ"ע ואמנם איננו מבינים מה זה עטחורפונפון, אבל הקב"ה הוא נמנע הנמנעות?
בענין נס פך השמן, הנס עצמו אין בו שום סתירה לוגית בלא ההגבלות הסותרות זו לזו שאתה משית עליו.
אפשר לומר א) שכאשר השמן מתרבה הוא נחשב שמן זית ב) שהשמן דולק באש יותר חזקה מאשר בדרך הטבע ולכן מספיק ליותר זמן ג) וכו' וכו'
אבל אתה דורש מהנס שהשמן לא יתרבה, ויחד עם זאת שלא יבער באש יותר חזקה מאשר בדרך הטבע, ושלא תבער אף אש אחרת מלבד האש הבוערת מן השמן בדרך הטבע.
אז אם אתה דורש מהנס שלא יתרחש נס, אין הרבה מה להתפלא שהגעת לסתירה לוגית, אבל זו לגמרי רק אשמתך!