מתמיהת שרה 'ואדוני זקן', משמע שגם אברהם לא היה ראוי לבנים על פי הטבע ולידת יצחק היתה נס כלפיו. ותמה היעב"ץ (שבת קיא.), הלא שנינו בגיטין (ע.) ובשבת (קיא.) 'אמר ר' יוחנן הן הן החזירוני לנערותי', כלומר שעל ידי רפואות מסויימות חזר ריו"ח לנערותו ונעשה ראוי להוליד, ומבואר שהזקן אינו מופקע כלל מאפשרות ההולדה, ואם כן מה היה הנס אצל אברהם. (וראוי להוסיף בזה את המובא בסדר הדורות שריו"ח חי ארבע מאות שנה, ואם כן עת זקנותו היתה הרבה יותר מעת זקנותו של אברהם).
וכתב היעב"ץ, שאכן כלפי אברהם לא היה הדבר נס, ושרה טעתה באומרה 'ואדוני זקן'.
הדברים מופלאים, ולע"ע לא מצאתי מי שעמד בנקודה זו. גם מקושיית הראשונים כיצד הוליד אברהם לאחר מכן את בני קטורה, ובמיוחד מתירוץ הספורנו שהרחיק לומר שכלל לא ילדם אלא רק גידלם, מוכח ודאי שלא למדו כן.
אודה ואשמח למי שיוסיף בענין.