דרומי כתב:פשוט שהוא ריבית קצוצה
אביר הרועים! כתב:ברייתא מפורשת בערכין לא. ריבית "גמורה" אלא שהתורה התירתו. (דהיינו בתי ערי חומה-אדם שמוכר בית בעיר חומה בזמן היובל הדין שהמוכר יכול לגאול עד שנה באותו מחיר שמכר)
חכמת המשפט כתב:נדמה לי שזה ריבית רק בגלל האכילת פירות, ולא בגלל שינוי המחיר.
זאת אומרת שאם ישלם שכירות על השימוש אז לא יהיה בזה בעיה.
חיים סגל כתב:אביר הרועים! כתב:ברייתא מפורשת בערכין לא. ריבית "גמורה" אלא שהתורה התירתו. (דהיינו בתי ערי חומה-אדם שמוכר בית בעיר חומה בזמן היובל הדין שהמוכר יכול לגאול עד שנה באותו מחיר שמכר)
ברור שמגמרא זו התחילה השאלה, הענין הוא שכפי שכתבתי התנאי ביניהם הוא שהוא יחזור ויקנה ממנו במחיר שיהיה אז, ואז זו מכירה חדשה ולא ביטול המכירה ההיא.חכמת המשפט כתב:נדמה לי שזה ריבית רק בגלל האכילת פירות, ולא בגלל שינוי המחיר.
זאת אומרת שאם ישלם שכירות על השימוש אז לא יהיה בזה בעיה.
ברור לך שהוא לא מתכוין לשלם שכירות, כי בשביל מה הוא קונה את הדירה ולא שוכר אותה?
חיים סגל כתב:התקשרתי למוקד של הרב וינד, וענה לי הרב שמותר לרוב הפוסקים כיון שהמחיר יהיה כפי שיהיה שוה אז, ורק כדאי להוסיף בסוף החוזה שאם יש בעיה של ריבית אז זה לפי היתר עיסקא
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 302 אורחים