דרומי כתב:פעם קניתי קטשופ בסביבות פסח, ורק לאחר מכן הבחנתי שאין על זה את החותמת של הבד"צ.
התקשרתי לשאול, ואמרו שהרכיבים הם בסדר, צריך רק לעשר
דרומי כתב:פעם קניתי קטשופ בסביבות פסח, ורק לאחר מכן הבחנתי שאין על זה את החותמת של הבד"צ.
התקשרתי לשאול, ואמרו שהרכיבים הם בסדר, צריך רק לעשר
לענין כתב:מענין לענין
לא כל החנויות של אנג'ל הם בהשגחת העדה
המוצרים הסגורים הם כולם עדה, אבל מה שנמכר בפתוח תלוי בכל חנות לפי עניינה, ויש חנות מפורסמת בירושלים שלהם שהיא לא בד''צ וכולם קונים שם חפשי. תמיד תמיד צריך לשים לב (גם אם מקור המוצרים זהה עדיין יש חששות בעצם הבישול ואכמ''ל)
לענין כתב:בנו''ט לציין שמוכרים עכשיו חלב במבצעים גדולים (אני ראיתי בקרטונים) של חברה מפורסמת, כאשר ההכשר (המוצנע בתחתית האריזה) הוא מחו''ל. תמיד חשוב לשים לב.
מנצפך כתב:לענין כתב:בנו''ט לציין שמוכרים עכשיו חלב במבצעים גדולים (אני ראיתי בקרטונים) של חברה מפורסמת, כאשר ההכשר (המוצנע בתחתית האריזה) הוא מחו''ל. תמיד חשוב לשים לב.
ראיתי ג"כ, ומאוד מסקרן אותי מה באמת הסיבה לשינוי,
אני בעיקרון אוכל גם את ההכשר השני (ווסטהיים), אלא שכשלחלק מהחלב יש הכשר של העד"ח ולחלק לא זה קצת מחשיד.
עכ"פ השינוי בין האריזות בולט מאוד, סביב הפקק יש עיגול בצבע שונה, וזה הביא אותי לבדוק "(מזכיר את פס הזהב של תנובה...)"
מיכאל1 כתב:האמירה על הקטשופ של אסם שצריך לעשר היא מאד מענינת, כי הרב חרלפ הבומבער רב המוכר ליוצאי חברון אמר לי שכל המשגיחים שמסתובבים באסם הם כולם שלו אלא שהעדה נותנת הכשר על המוצרים לפי דרישותיה, כך שלעניין מעשר אינני רואה שיש הבדל. אולי בדיוק היו עגבניות ממצע מנותק...מסופקני
פעלעד כתב:מיכאל1 כתב:האמירה על הקטשופ של אסם שצריך לעשר היא מאד מענינת, כי הרב חרלפ הבומבער רב המוכר ליוצאי חברון אמר לי שכל המשגיחים שמסתובבים באסם הם כולם שלו אלא שהעדה נותנת הכשר על המוצרים לפי דרישותיה, כך שלעניין מעשר אינני רואה שיש הבדל. אולי בדיוק היו עגבניות ממצע מנותק...מסופקני
אולי הדרישות של העדה לגבי מעשרות שונות מהרב חרלפ?
אבל לי יותר תמוה שאני דברתי עם העדה לפני פסח והם אמרו שמוצרי אסם שרק בגלל פסח לא מופיע החותמת זה בסדר גמור ומבחינתם מושגח כמו בכל השנה.
פעלעד כתב:1. באיזו חברה מדובר?
2. האם המדובר הוא וועסטיים או איגוד הרבנים וועסטיים?
פעלעד כתב:מנצפך כתב:לענין כתב:בנו''ט לציין שמוכרים עכשיו חלב במבצעים גדולים (אני ראיתי בקרטונים) של חברה מפורסמת, כאשר ההכשר (המוצנע בתחתית האריזה) הוא מחו''ל. תמיד חשוב לשים לב.
ראיתי ג"כ, ומאוד מסקרן אותי מה באמת הסיבה לשינוי,
אני בעיקרון אוכל גם את ההכשר השני (ווסטהיים), אלא שכשלחלק מהחלב יש הכשר של העד"ח ולחלק לא זה קצת מחשיד.
עכ"פ השינוי בין האריזות בולט מאוד, סביב הפקק יש עיגול בצבע שונה, וזה הביא אותי לבדוק "(מזכיר את פס הזהב של תנובה...)"
1. באיזו חברה מדובר?
2. האם המדובר הוא וועסטיים או איגוד הרבנים וועסטיים?
3. כאחד שמגיע מחו"ל וגם קשור לכשרות וגם קשור למפעל גדול ששייך לקרוב משפחה שבין ההכשרים שיש לו זה גם וועסטיים, הרי שכשרות וועסטיים הינו ממוצע ומטה לעומת העדה"ח שהוא מהכשרויות המהודרות, ואין מצב בעולם שהחלב של וועסטיים יהיה מהודר כמו של העדה בפרט אם לאותו מפעל יש על חלק העדה.
ש. ספראי כתב:פעלעד כתב:בנו''ט לציין שמוכרים עכשיו חלב במבצעים גדולים (אני ראיתי בקרטונים) של חברה מפורסמת, כאשר ההכשר (המוצנע בתחתית האריזה) הוא מחו''ל. תמיד חשוב לשים לב.
חיימקה כתב:ח"ו אף אחד לא בא להשמיץ חלילה - רק נשאלה פה שאלה פשוטה מדוע לחברת טרה [אופס סליחה שגיליתי] חלק מהמוצרים הם בכשרות העדה וחלק בכשרות הרב וועסטהיים שליט"א, או בצורה אחרת במה העדה מחמירים יותר ממנו [ולכן זה נחשב כיותר מהודר] או שמא ההפך ואז נשמח כולנו לצרוך את הכשרו ולא את הכשרם - ואדרבא נשמח אחת ולתמיד להבין מה באמת יותר מהודר.
נ.ב. כשטרה נפרדה מאגו"י טרחו האחרונים לפרסם את רשימת הידוריהם - מה שהותיר [לפחות אותי] עוד יותר מבולבל, שהרי אם הם כה טובים מדוע לא אכלתי את כשרותם עד היום.
ושוב - נשמח אם באמת מישהוא יבהיר את הנושא אחת ולתמיד.
קראקובער כתב:חיימקה כתב:ח"ו אף אחד לא בא להשמיץ חלילה - רק נשאלה פה שאלה פשוטה מדוע לחברת טרה [אופס סליחה שגיליתי] חלק מהמוצרים הם בכשרות העדה וחלק בכשרות הרב וועסטהיים שליט"א, או בצורה אחרת במה העדה מחמירים יותר ממנו [ולכן זה נחשב כיותר מהודר] או שמא ההפך ואז נשמח כולנו לצרוך את הכשרו ולא את הכשרם - ואדרבא נשמח אחת ולתמיד להבין מה באמת יותר מהודר.
נ.ב. כשטרה נפרדה מאגו"י טרחו האחרונים לפרסם את רשימת הידוריהם - מה שהותיר [לפחות אותי] עוד יותר מבולבל, שהרי אם הם כה טובים מדוע לא אכלתי את כשרותם עד היום.
ושוב - נשמח אם באמת מישהוא יבהיר את הנושא אחת ולתמיד.
אולי זה מיוצר בחו"ל? חברת מיולר היא אירופאית, ועוד יתכן שיש להם עדיין חוזה עם ווסטהיים ובגדול לא בטוח שהוא מיקל יותר מאחרים והוא דווקא ידוע כמקצוען ומחמיר.
דרומי כתב:יש לדון האם מותר לבני עדות המזרח ההולכים לפי פסקי מרן הב"י להיכנס לאשכול זה, כי הכותרת היא טונה ובפנים עוסקים בחלבי, ואסור הרי לערבב דג בחלב לדעתו דעת תורה
חיימקה כתב:בכשרות OU מקילים בבישול בקיטור ע"י גוים, משא"כ בכשרות הבד"ץ - וכנאמר כאן:
https://www.yeshiva.org.il/ask/78647
כדכד כתב:חיימקה כתב:בכשרות OU מקילים בבישול בקיטור ע"י גוים, משא"כ בכשרות הבד"ץ - וכנאמר כאן:
https://www.yeshiva.org.il/ask/78647
אתה בטוח שהבד"ץ לא מכשירים את זה?
אני שאלתי לגבי דבר מסויים שהיה עליו הכשר של רב מסוים וכרגע אין עליו את ההכשר הזה אלא של הבד"ץ והרב הלא הנ"ל כתב לי שהסיר את ההכשר בגלל קצת בעיות הלכתיות ועד כמה שידוע לי הוא מחמיר בבישולי גויים בקיטור והיה נראה לי שלכן הוריד את ההכשר
בקישור שהבאת כתבת רק שהאו יו לא מחמירים בזה ולא הוכחת שהבד"ץ כן
כדכד כתב:יפה אמרת בדרך כלל
יש מצבים שונים יותר כגון קהילות חרדיות המרוכזות בחו"ל וכגדון כשרוית בארץ שאינן טובות לאידך גיסא
לפי מה שידוע לי ההכשר של הרב וועסטהיים כן נחשב הכשר מעולה ולא רק ביחס לכשרויות באירופה וכמ"ש ש. ספראי
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 361 אורחים