קראקובער כתב:משה פרץ כתב:עוד חידה: דבר מאכל, ולפעמים תרופה, ובנו חכם גדול בתורה.
חנן בן צלף, מוזכר בנחמיה (ג:ל') אחד מבוני חומת ירושלים,
צלף הוא מאכל וגם מקובל מאוד ברפואה העממית הערבית כתרופה לטיפול בליקויי שמיעה, בשיגרון, בעקרות נשים, בפצעים פתוחים ומזוהמים , בסוכרת, בכאב שיניים ובמחלות חזה.
חנן הוא שם חכם: חנן בן אבשלום, חנן המצרי, חנן הנחבא ועוד ועוד.
אחוי ליה צלף...
עזריאל ברגר כתב:מענה איש כתב:היכן מצינו קרבן בים?
בספר יונה?
מענה איש כתב:היכן מוזכרת לראשונה המילה רשיון?
קאצ'קלה כתב:מענה איש כתב:היכן מוזכרת לראשונה המילה רשיון?
עזרא ג ז: כְּרִשְׁיוֹן כּוֹרֶשׁ מֶלֶךְ פָּרַס עֲלֵיהֶם.
נתעוררת לכך בעקבות "שואגים בתפלה ומבקשים רשיון".
עזריאל ברגר כתב:הגיון ליבי כתב:היכי תימצי: איש ישראל שעובר עליו יום השבת ולא יחול עליו השבת.
ילמדנו רבינו?
ציפורן כתב:אולי כבר נשאל כאן בעבר:
פסוק הנאמר כל יום פעם אחת.
מלבד,יום אחד שנאמר פעמיים
ויום אחד שלא נאמר בכלל.
מנצפך כתב:ציפורן כתב:אולי כבר נשאל כאן בעבר:
פסוק הנאמר כל יום פעם אחת.
מלבד,יום אחד שנאמר פעמיים
ויום אחד שלא נאמר בכלל.
שמואל א' ב ב?
או שמא ישעיה נט כא (תפילת ער"ח סיון)?
ציפורן כתב:אולי כבר נשאל כאן בעבר:
פסוק הנאמר כל יום פעם אחת.
מלבד,יום אחד שנאמר פעמיים
ויום אחד שלא נאמר בכלל.
סוקולקה כתב:ציפורן כתב:אולי כבר נשאל כאן בעבר:
פסוק הנאמר כל יום פעם אחת.
מלבד,יום אחד שנאמר פעמיים
ויום אחד שלא נאמר בכלל.
שאלתי את החידה הזאת במשפחה וקיבלתי תשובה נוספת, לילדים:
"המלאך הגואל..." : שמחת תורה / ליל שימורים
דרומי כתב:הכלל 'הכל כמנהג המדינה' מוכר מאוד בעניני ממונות.
היכן מצינו כלל זה לגבי ענין איסורי מובהק שאין לו כל זיקה לממון?
קראקובער כתב:איך יתכן שני אנשים שגרים באותו מקום ולאחד זמן החיתום שלו יהיה בזאת חנוכה ולהשני ביום שלאחריו?
רמז: קשור להושענא רבה.
קראקובער כתב:http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=7162&start=40#p323479
דרומי כתב:איסור ממש.
קראקובער כתב:לפי הירושלמי מובא בב"ח איזה סעודה אנחנו עושים ביום ראשון הבא? (א' לפרשת לך לך)
דרומי כתב:היכן מצינו בתוך ספר ההלכות של הרמב"ם שתי 'תפילות' שהרמב"ם מתפלל תוך כדי הרצאת ההלכות?
רמז: תפלה אחת חיובית ותפלה אחת שלילית.
מביט ומבין כתב:איך יתכן שבפועלה אחת שאדם עושה יצטרך לברך למעלה מעשרים ברכות?
מנצפך כתב:מביט ומבין כתב:איך יתכן שבפועלה אחת שאדם עושה יצטרך לברך למעלה מעשרים ברכות?
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f ... 200#p30748
דרומי כתב:איך יתכן שאדם נידון בעקבות חטאו לעונש מסויים.
ואם עשה תשובה - משתנה דינו והוא מקבל עונש יותר חמור!
דרומי כתב:איך יתכן שאדם נידון בעקבות חטאו לעונש מסויים.
ואם עשה תשובה - משתנה דינו והוא מקבל עונש יותר חמור!
דרומי כתב:איך יתכן שאדם נידון בעקבות חטאו לעונש מסויים.
ואם עשה תשובה - משתנה דינו והוא מקבל עונש יותר חמור!
דרומי כתב:הכלל 'הכל כמנהג המדינה' מוכר מאוד בעניני ממונות.
היכן מצינו כלל זה לגבי ענין איסורי מובהק שאין לו כל זיקה לממון?
הצבי כתב:דרומי כתב:איך יתכן שאדם נידון בעקבות חטאו לעונש מסויים.
ואם עשה תשובה - משתנה דינו והוא מקבל עונש יותר חמור!
כשכפר בפקדון [או בגזל] ונשבע לשקר, אם באו עדים שנשבע בשקר משלם רק הקרן, אבל אם עשה תשובה והודה מוסיף חומש וקרבן אשם. [גם אם מודה אחר שנפסק דינו לשלם קרן ע"פ עדים]
עזריאל ברגר כתב:11 בני אדם היו בתיבה, וכולם נזכרו בחומש-רש"י בראשית (8+1 בפ' נח, 1 בפ' לך, 1 בפ' וישלח).
האם יש עוד?
עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:11 בני אדם היו בתיבה, וכולם נזכרו בחומש-רש"י בראשית (8+1 בפ' נח, 1 בפ' לך, 1 בפ' וישלח).
האם יש עוד?
משה ותיבתו מוזכרים ברש"י פ' נח.
שרה היתה בתיבה בתחילת פרשת לך לך (לא "במזוודה" כמו שאומרות הגננות), ודינה בפרשת וישלח.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: א. חיים, ישבב הסופר ו־ 278 אורחים