בערל כתב:שמעתי פעם שרבי ישראל מסלנט לא רצה להסכים על הספר מחמת שחלק על פסקו (כלל ד' הלכה י"ב) שמי שדיבר לשה"ר על חברו והגיע לו היזק מזה אפי' שחברו אינו יודע מזה צריך לגלות לו ולבקש ממנו מחילה ע"ז.
בערל כתב:שמעתי פעם שרבי ישראל מסלנט לא רצה להסכים על הספר מחמת שחלק על פסקו (כלל ד' הלכה י"ב) שמי שדיבר לשה"ר על חברו והגיע לו היזק מזה אפי' שחברו אינו יודע מזה צריך לגלות לו ולבקש ממנו מחילה ע"ז.
בערל כתב:שמעתי פעם שרבי ישראל מסלנט לא רצה להסכים על הספר מחמת שחלק על פסקו (כלל ד' הלכה י"ב) שמי שדיבר לשה"ר על חברו והגיע לו היזק מזה אפי' שחברו אינו יודע מזה צריך לגלות לו ולבקש ממנו מחילה ע"ז.
קראקובער כתב:בערל כתב:שמעתי פעם שרבי ישראל מסלנט לא רצה להסכים על הספר מחמת שחלק על פסקו (כלל ד' הלכה י"ב) שמי שדיבר לשה"ר על חברו והגיע לו היזק מזה אפי' שחברו אינו יודע מזה צריך לגלות לו ולבקש ממנו מחילה ע"ז.
לא נראה שהשואל חיפש חולקים מהסוג שהזכרת.
קו ירוק כתב:ודאי שכאלו הוא חיפש, שהרי הגרי"ס גדול הדור היה, ועומק עיונו מבהיל. וכן ר' איצל'ה. ובכא"פ הספר התקבל להלכה.
בני בנים (א מה) קבלתי מהגמו"ז [מהרי"א הענקין] שתפסו גדולי דורו על ספר ח"ח שהביא הרבה מדרשים ומאמרי ירושלמי ובנה עליהם הלכות מוצקות
האם ידוע לאלו גדולי הדור הכוונה?
קו ירוק כתב:קראקובער כתב:בערל כתב:שמעתי פעם שרבי ישראל מסלנט לא רצה להסכים על הספר מחמת שחלק על פסקו (כלל ד' הלכה י"ב) שמי שדיבר לשה"ר על חברו והגיע לו היזק מזה אפי' שחברו אינו יודע מזה צריך לגלות לו ולבקש ממנו מחילה ע"ז.
לא נראה שהשואל חיפש חולקים מהסוג שהזכרת.
ודאי שכאלו הוא חיפש, שהרי הגרי"ס גדול הדור היה, ועומק עיונו מבהיל. וכן ר' איצל'ה. ובכא"פ הספר התקבל להלכה.
לא הבנתי. אפשר הסבר או דוגמא?החושב כתב:ובאמת, כל הנושא של הלכות שמירת הלשון זהו נושא טעון ורגיש מאוד, ונראה לי שזה מונע דיון ענייני וביקורתי בפסקי הלכות אלו. באמת חבל, אבל כנראה שאין אופציה אחרת.
גיזונטע קאפ כתב:ראיתי באחד מספרי מקורבי החזו"א (לא זוכר כרגע מי) שהחזו"א טען לגבי מש"כ הח"ח שמי שמדבר לה"ר עובר על הרבה לאוין גם צדדיים, החזו"א טען שלא, דנים בזה בנוגע לנדון של מבטלין תלמוד תורה למקרא מגילה, ונשאלת השאלה אטו מקרא מגילה אינו תלמוד תורה, ומתרצים ע"פ יסוד החזו"א שמי שקורא מגילה, הוא לא נחשב עוסק בתורה.
מי שיודע יותר מדוייק שיעדכן.
סעדיה כתב:גיזונטע קאפ כתב:ראיתי באחד מספרי מקורבי החזו"א (לא זוכר כרגע מי) שהחזו"א טען לגבי מש"כ הח"ח שמי שמדבר לה"ר עובר על הרבה לאוין גם צדדיים, החזו"א טען שלא, דנים בזה בנוגע לנדון של מבטלין תלמוד תורה למקרא מגילה, ונשאלת השאלה אטו מקרא מגילה אינו תלמוד תורה, ומתרצים ע"פ יסוד החזו"א שמי שקורא מגילה, הוא לא נחשב עוסק בתורה.
מי שיודע יותר מדוייק שיעדכן.
מובא בתשובות וכתבים סי' ע"ה
גיזונטע קאפ כתב:בנוגע לדברי הרב ענקין, לי זכור שהיה נדון על השימוש הרב שעשה הח"ח בספר שערי תשובה, והיה נדון אם ספר שנכתב לא בתור ספר הלכה אלא ספר יראה אם אפשר לפסוק הלכות על פיו
גיזונטע קאפ כתב:הגר"ה זקס זצ"ל אמר שיעורים קבועים בספר ח"ח עשרות שנים, עוד בישיבת חברון, ושמעתי שבני משפחתו עובדים על ספר משיעוריו.
גיזונטע קאפ כתב:[הגר"ה זקס זצ"ל אמר שיעורים קבועים בספר ח"ח עשרות שנים, עוד בישיבת חברון, ושמעתי שבני משפחתו עובדים על ספר משיעוריו.
[/quote מתעניין] מרשימותיו, מהקלטות או מכתבי תלמידים?
גם זו לטובה כתב:בני בנים (א מה) קבלתי מהגמו"ז [מהרי"א הענקין] שתפסו גדולי דורו על ספר ח"ח שהביא הרבה מדרשים ומאמרי ירושלמי ובנה עליהם הלכות מוצקות
האם ידוע לאלו גדולי הדור הכוונה?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 537 אורחים