נוטר הכרמים כתב:ידוע בשם הגרש"ז אויערבאך, ראה הליכות שלמה תפילה פרק כ הערה 49.
דרדקי כתב:תשאלו את החסידים מה דעתם עלינו שעל סמך חלקי מסורת לא ברורה אנו מוכנים לוותר על דין בשו''ע, מה היה אם הם היו מוכנים לשנות את הדין בשם הבעש''ט?
יאיר כתב:הר' עובדיה יוסף התיר לבישת בגדיו לפני הנטילה..כך ראיתי בקצוש"ע שעפ"י פסקיו בסימן הראשון.
מורה צדק כתב:יאיר כתב:הר' עובדיה יוסף התיר לבישת בגדיו לפני הנטילה..כך ראיתי בקצוש"ע שעפ"י פסקיו בסימן הראשון.
יש בזה תשובה בחלק הראשון של יבי"א בתחילתו. ודעתו שבזמננו ירדה מאוד הרוח רעה.
יאיר כתב:נוטר הכרמים כתב:ידוע בשם הגרש"ז אויערבאך, ראה הליכות שלמה תפילה פרק כ הערה 49.
הנה:
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?1 ... S&page=262
אוצר החכמה כתב:מש"כ שם ר"ד קמניצקי שמכאן מוכח שלאכשמועה כי אין מקורו בזהר, וא"כ אי אפשר לומר שיש הבדל בין דברים שמקורם בגמרא לדברים שמקורם בזוהר, הוא
מוזר מאד ןאפשר לגרוס בשמועה שיש לחלק בין דברים שמקורם בגמרא לבין דברים שאין מקורם בגמרא והכל בא על מקומו.
עי' מעשה איש ח"ד עמ' קי"גאותה אבקש כתב:אך מעניין לציין למ"ש בספר שיח שרפי קודש
מערכת הרבי מקאצק אות ל"ד, ופלא.
אותה אבקש כתב:מראה מקום אני לך:
עיין בברכי יוסף להחיד"א סימן א' ס' א'
אך מעניין לציין למ"ש בספר שיח שרפי קודש
מערכת הרבי מקאצק אות ל"ד, ופלא.
קראקובער כתב:ידוע שבשו"ת תשובה מאהבה כותב שאין כזה זוהר וכל השאלה שלך רק על אלו שכן חשבו שיש, לא נורא.
סעדיה כתב:עי' מעשה איש ח"ד עמ' קי"ג
עקביה כתב:כתב הב"ח (או"ח סימן ד): כתב בספר תולעת יעקב (סוד נט"י) דבזוהר איתא ההולך שחרית ארבע אמות ולא נטל ידיו חייב מיתה עיין שם.
ברשותכם אשאל:
א. למה יומת מה עשה? הגמ' (שבת קח: קט.) מזהירה מפני נגיעה במקומות שונים בידיים לפני נטילתם, אבל אינה מזהירה מפני שהייה עד לנטילה. ומדוע הזוהר מחמיר עד כדי חיוב מיתה?
ב. מה עניין מיתה זו? בגמ' מצאנו חיוב מיתה מדרבנן (מו"ק כד. תוס' ד"ה הא וריטב"א) אבל הגמ' תמיד מביאה מקור לאותו חיוב מיתה. הזוהר אינו מביא מקור, ויש לעיין בביאור הדבר.
יבנה כתב:בנוסף זכור לי שראיתי שדרך הזוהר להגזים בעונש, וה"נ בשבת נקטו בזה תקצץ ידו ובזוהר נקט חייב מיתה ר"ל ראוי לו שימות ולא יזיק לגופו ולדברים ברו"ר שעל ידיו וגם לא ישהה רוח טומאה עליו.
עקביה כתב:סעדיה כתב:עי' מעשה איש ח"ד עמ' קי"ג
ייש"כ על המ"מ המעניין.
מסופר שם שהחזו"א אמר לר' שמריהו גריינמן שמישהו הוסיף על גליון הבאר היטב (המביא את הזוהר הנ"ל) "והוא שהרג את הנפש".
מי הוא אותו "מישהו"? החזו"א עצמו? בכל אופן נראה מהסיפור שהחזו"א התכוון לעשות צחוק מהלכה זו, וקצת מוזר לי כי לענ"ד זה לא מתאים לו.
מה שנכון נכון כתב:וכנראה לאותו 'גאון מפורסם' התכוין החזו"א. (לדעתי אין ללמוד מזה כלום על דעת החזו"א עצמו).
קו ירוק כתב:מה שנכון נכון כתב:וכנראה לאותו 'גאון מפורסם' התכוין החזו"א. (לדעתי אין ללמוד מזה כלום על דעת החזו"א עצמו).
לא מסתבר שהחזו"א יעביר שמועה זו אילולי הוא סבור אף הוא שאין אלו דברי טעם.
חזון הכסא כתב:ראה בדברי הרב מאזוז בהסכמה לספר עדות משה ח"ב, יש באוצר.
אותה אבקש כתב:עיין בספה"ק באר מים חיים פרשת כי תשא עה"פ בבואם אל אהל מועד שביאר מדוע חייב מיתה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 260 אורחים