דעת חכמי הביולוגיה בימינו ידועה, שמדובר במוטציות גנטיות, היינו בשינויים קטנים שנעשים בדנ"א באופן אקראי, כך שאדם יכול להיוולד שונה בפרט זה או אחר מהוריו. כידוע המדענים מסבירים בזה לא רק את שינויי הגזעים בבני האדם אלא את כל שינויי המינים על פני כדור הארץ.
בני לוי כתב:דעת חכמי הביולוגיה בימינו ידועה, שמדובר במוטציות גנטיות, היינו בשינויים קטנים שנעשים בדנ"א באופן אקראי, כך שאדם יכול להיוולד שונה בפרט זה או אחר מהוריו. כידוע המדענים מסבירים בזה לא רק את שינויי הגזעים בבני האדם אלא את כל שינויי המינים על פני כדור הארץ.
זה בדיוק התכוונתי לשאול. האם ישנה אפשרות ביולוגית לשוני הזה - אלא שההסבר לשוני הוא הרבה יותר מששת אלפי שנים. או שמצידם זה ברור שהיו כמה אדם הראשון.
תוכן כתב:צבע העור היא תכונה פלסטית, זאת אומרת, שחוץ מהמטען הגנטי יש עוד נתונים שמשפיעים על הצבע, כגון חשיפה לשמש, אקלים, וכיוצא.
אם ניקח עיר שוודית ונשים אותה באפריקה, ואחרי חמש מאות שנה נחזיר אותה לשוודיה, אחרי מאה שנה שחזרו לשוודיה, עדיין רוב תושבי אותה העיר יהיו כהים יותר מאשר שאר התושבים של שוודיה (למעט המוסלמים, כמובן).
אם ניקח עיר שוודית ונשים אותה באפריקה, ואחרי חמש מאות שנה נחזיר אותה לשוודיה, אחרי מאה שנה שחזרו לשוודיה, עדיין רוב תושבי אותה העיר יהיו כהים יותר מאשר שאר התושבים של שוודיה (למעט המוסלמים, כמובן).
גחלת כתב:כיון שחם נתקלל להיות שחור היו צאצאיו שחורים.
גם אלה שלא מצאצאי חם יתכן והפכו כהים כתוצאה משהיה בשמש וכדומה, כדברי הלל על רגלי אפריקנים וכו'.
סגי נהור כתב:תוכן כתב:צבע העור היא תכונה פלסטית, זאת אומרת, שחוץ מהמטען הגנטי יש עוד נתונים שמשפיעים על הצבע, כגון חשיפה לשמש, אקלים, וכיוצא.
אם ניקח עיר שוודית ונשים אותה באפריקה, ואחרי חמש מאות שנה נחזיר אותה לשוודיה, אחרי מאה שנה שחזרו לשוודיה, עדיין רוב תושבי אותה העיר יהיו כהים יותר מאשר שאר התושבים של שוודיה (למעט המוסלמים, כמובן).
השאלה היא אם השמש והאקלים משפיעים על הדנ"א או רק על העור החשוף לשמש.
קראקובער כתב:גחלת כתב:כיון שחם נתקלל להיות שחור היו צאצאיו שחורים.
גם אלה שלא מצאצאי חם יתכן והפכו כהים כתוצאה משהיה בשמש וכדומה, כדברי הלל על רגלי אפריקנים וכו'.
מה עם האתיופים שהם משבט דן..?
תוכן כתב:סגי נהור כתב:תוכן כתב:צבע העור היא תכונה פלסטית, זאת אומרת, שחוץ מהמטען הגנטי יש עוד נתונים שמשפיעים על הצבע, כגון חשיפה לשמש, אקלים, וכיוצא.
אם ניקח עיר שוודית ונשים אותה באפריקה, ואחרי חמש מאות שנה נחזיר אותה לשוודיה, אחרי מאה שנה שחזרו לשוודיה, עדיין רוב תושבי אותה העיר יהיו כהים יותר מאשר שאר התושבים של שוודיה (למעט המוסלמים, כמובן).
השאלה היא אם השמש והאקלים משפיעים על הדנ"א או רק על העור החשוף לשמש.
הדנ"א עצמו קבוע, אבל הביטויים של הדנ"א יכולים להשתנות לאורך זמן על פי נתונים חיצונים. שינויים אלו שייכים לתחום האפיגנטיקה, והמדענים גילו אותו רק לאחרונה.
אוצר החכמה כתב:אני לא רואה שהוא מזכיר במפורש השפעות של אפיגנטיקה על צבע העור. וזה הבדל מאד גדול. אתה הזכרת אפיגנטיקה כי היא תורשתית במובן מסויים, אבל מה שהוא מזכיר הם דברים שלא יעברו בתורשה כלומר אם הוא יהיה בהוואי העור שלו יהיה שחום אבל לא העור של בן שלו שנולד אחרי שחזר לאיזור קר.
בתבונה כתב:זה ברור שיש עדיפות באזורים שונים למשל לכהים בארצות עם קרינת שמש חזקה, ולבהירים במקום שיש מיעוט קרינת שמש (חוסר ויטמין D)
השאלה אם אפשר לקבוע כמה דורות צריך מבחינה גנטית, בעבר חשבו שהמסלול הוא תמיד רק בכיוון אחד מדנ"א החוצה(רנ"א וחלבונים), והכיוון ההפוך היה נחשב שגיאה מוחלטת, וכל שינוי בדנ"א חשבו שהוא אקראי לחלוטין והיום מתחילים לגלות שיש מסלולים הפוכים שמשפיעים על הדנ"א, הדנ"א אמנם פוענח אבל הוא נשאר כמעט לא מובן, וכל הזמן מגלים מנגנונים חדשים.
הקדמונים היו צריכים להתמודד עם טיעונים שבעבר היו נחשבים כמוכרחים לוגיים שהעולם קדמון.
אוצר החכמה כתב:האפשרות שדבר יוסבר בעתיד והאמירה שהדבר מוסבר כבר אינן זהות.
אוצר החכמה כתב:אם אני מבין נכון הטענה של תוכן היא שמדובר בשילוב של שינוי אפיגנטי וברירה טבעית. כך שמדובר על ברירה במשך מספר דורות. רק לפי דעתו בעוד ששינוי מוטציוני הרבה יותר איטי שינוי כזה יותר מהיר.
לי אין שום ידיעה אם ההנחה הזאת נכונה.
אוצר החכמה כתב:כיוון שאנחנו מדברים על אנשים שברגע לידתם יהיו כהי עור. הפירוש של מה שאתה אומר בשפה פשוטה הוא בעצם בכל חברה יש כבר הנולדים כהים והנולדים בהירים הברירה הטבעית תשאיר במקום עם הרבה שמש את צאצאי הנולדים כהים. השאלה היא הרעיון הפשוט הזה מסביר את המציאות שאנו דנים עליה.
אוצר החכמה כתב:א. לא הבנתי מה הוספת.
ב. אם כל המדובר הוא במאה דורות על מה הרעש כאן?
תוכן כתב:קראקובער כתב:גחלת כתב:כיון שחם נתקלל להיות שחור היו צאצאיו שחורים.
גם אלה שלא מצאצאי חם יתכן והפכו כהים כתוצאה משהיה בשמש וכדומה, כדברי הלל על רגלי אפריקנים וכו'.
מה עם האתיופים שהם משבט דן..?
האתיופים הם לא משבט דן, אלא משבט פראי אפריקאי שאת מקורו לא נדע.
תוכן כתב:האתיופים הם לא משבט דן, אלא משבט פראי אפריקאי שאת מקורו לא נדע.
קראקובער כתב:תוכן כתב:האתיופים הם לא משבט דן, אלא משבט פראי אפריקאי שאת מקורו לא נדע.
פתרון קל לגוי של שבת.
קראקובער כתב:מצווה ליכא, ממ"נ אם הם שומרי שבת ז"א שעברו גירות לחומרא ואם לא הגירות לא חלה.
יש טוענים שיש הבדלים בין הקבוצות ורק אחוז קטן הם באמת יהודים ואתה טוען כן על כולם בין לחומרא בין לקולא?
תוכן כתב:קראקובער כתב:תוכן כתב:האתיופים הם לא משבט דן, אלא משבט פראי אפריקאי שאת מקורו לא נדע.
פתרון קל לגוי של שבת.
זה מצוה. כך אתה עוזר להם לא להכשל בגוי ששבת.
בברכה המשולשת כתב:תוכן כתב:קראקובער כתב:גחלת כתב:כיון שחם נתקלל להיות שחור היו צאצאיו שחורים.
גם אלה שלא מצאצאי חם יתכן והפכו כהים כתוצאה משהיה בשמש וכדומה, כדברי הלל על רגלי אפריקנים וכו'.
מה עם האתיופים שהם משבט דן..?
האתיופים הם לא משבט דן, אלא משבט פראי אפריקאי שאת מקורו לא נדע.
רק כדי שלא יאמרו מדשתקי (...), אז אני מזכיר
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 94#p147227
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 68 אורחים