מתוך החוברת כתב:העולים להר הבית עושים זאת באופן שלפי דעתם אין בו חשש לכניסה למקום המקדש בשל טומאת
מת, ואם כן הם אינם נכנסים למקום שבו לפי טענה זו ישנה מעלה גבוהה יותר לתפילה, וגם מבחינה זו לא הועילו
בעלייתם מאומה.
מסכתות קטנות מסכת שמחות פרק ו הלכה יא
אבל ביום הראשון וביום השני אין נכנס להר הבית, ובשלישי, נכנס ומקיף דרך שמאל. ואלו הן שמקיפין דרך שמאל, אבל, ומנודה, ומי שיש לו חולה, ומי שאבדה לו אבדה. מה לך מקיף לשמאל, שאני אבל, אומרים לו השוכן בבית הזה ינחמך; שאני מנודה, אומרים לו השוכן בבית הזה יתן בלבבם ויקרבוך, דברי רבי מאיר, אמר לו רבי יוסי עשיתם כאילו עברו עליו את הדין, אלא השוכן בבית הזה יתן בלבבך ותשמע לדברי חבריך ויקרבוך; מי שיש לו חולה, אומרים לו השוכן בבית הזה ירחם עליו, ואם היה בן קיימא ירחם עליו מיד, ומעשה באשה אחת שחלתה בתה ועלתה והקיפה, ולא זזה משם עד שבאו ואמרו לה נתרפאתה; ומי שאבדה לו אבדה, אומרים לו השוכן בבית הזה יתן בלב מי שמצאה ויחזירה לך מיד, ומעשה באלעזר בן חנניה בן חזקיה בן גרון שאבד לו ספר תורה לקוח במאה מנה, ועלה והקיף ולא זז משם עד שבאו ואמרו לו נמצא רבי הספר תורה.
בתבונה כתב:תגובה לחוברת מצאתי באתר אחר שכתב ר' מיכאל פואה
קו ירוק כתב:בתבונה כתב:תגובה לחוברת מצאתי באתר אחר שכתב ר' מיכאל פואה
תגובה באמת מטופשת, אופיינית ללאומיים.
וגבי מה שהקשה שמורא מקדש הוא עצם הכניסה במורא ולא המורא מהמקדש. נכון שלא כוונת הרמב"ם למורא מקדש רק לעמוד מחוצה לו, אבל מציאות מורא מקדש היא בראש וראשונה לירא ממנו ולא להביא לחילולו ולכן לא יכנס בכדי (שזו ברובה מהות העלייה כיום, כדי להראות בעלות.. עם נשים לא צנועות בעגלות תינוקות וסרבלים, ולפתוח 'כולל', ולהצטלם, מעניין אם מותר להכניס מצלמה להר הבית.. ולהביא לכשלים רבים כאשר עינינו רואות), אלא שעל אלו ושכמותם כבר כתבתי באשכול סמוך 'אִם תִּכְתּוֹשׁ אֶת הָאֱוִיל בַּמַּכְתֵּשׁ בְּתוֹךְ הָרִיפוֹת בַּעֱלִי לֹא תָסוּר מֵעָלָיו אִוַּלְתּוֹ', רק פשיטא שגם על זה היה מה להם לענות - בדיוק כמאמר החכם מכל אדם "לא תסור מעליו אולתו"
קו ירוק כתב:בעיקרון היה צריך להשפיע על הטועים 'עולי הר הבית' שיחזרו בהם מסורם, אלא שזה לא יעזור..
לייטנר כתב:קו ירוק כתב:בעיקרון היה צריך להשפיע על הטועים 'עולי הר הבית' שיחזרו בהם מסורם, אלא שזה לא יעזור..
בעיקרון היה צריך להשפיע על כל העולים להר הבית (כולל כל צרוע וכל זב וכל מי שאינו מבני עמנו), שלא יעלו, אלא שזה לא יעזור...
אז תוקפים את מי שעולה אחרי טהרה והכנה מוקדמת.
קראקובער כתב:לייטנר כתב:קו ירוק כתב:בעיקרון היה צריך להשפיע על הטועים 'עולי הר הבית' שיחזרו בהם מסורם, אלא שזה לא יעזור..
בעיקרון היה צריך להשפיע על כל העולים להר הבית (כולל כל צרוע וכל זב וכל מי שאינו מבני עמנו), שלא יעלו, אלא שזה לא יעזור...
אז תוקפים את מי שעולה אחרי טהרה והכנה מוקדמת.
בפעם הבא כשיש שאלה חמורה בהלכות שבת נעשה קול קורא ברמת אביב וכפר שמעיהו..
קו ירוק כתב:ר' לייטנר.
א. נכרים אינם עוברים איסור בעלייתם להר הבית. וגם איננו מצווים להפרישם מאיסור. ואם משום כבוד הבית - בלא"ה זה לא ביכולתנו, ולהמעיט בנוכחות גויים בהר, זה לא נראה כ'ענין גדול', אחרי שכבודו מושפל לעפר שידי זרים מושלים בו, וכל הישמעאלים נכנסים בו.
לייטנר כתב:והישמעאלים אינם נכללים ב'דברי ביחס ל'כל צרוע וכל זב'?!
לענ"ד, רוב רובם של העולים להר הבית היו מוכנים לוותר על עלייתם זו, אם היתה החלטה על הר הבית כ'שטח סגור לכל אדם' עד לביאת גואל צדק.
אז תוקפים את מי שעולה אחרי טהרה והכנה מוקדמת.
לייטנר כתב:טוב, זה כבר דיון מיותר, שאני משתדל לא לקחת בו חלק.
קו ירוק כתב:להגברת המודעות והחשיבות של התקנה האוסרת לעלות להר הבית. אין ספק שזה מלחמה שערה נגד פורצי הגדר.
לייטנר כתב:קו ירוק כתב:בעיקרון היה צריך להשפיע על הטועים 'עולי הר הבית' שיחזרו בהם מסורם, אלא שזה לא יעזור..
בעיקרון היה צריך להשפיע על כל העולים להר הבית (כולל כל צרוע וכל זב וכל מי שאינו מבני עמנו), שלא יעלו, אלא שזה לא יעזור...
אז תוקפים את מי שעולה אחרי טהרה והכנה מוקדמת.
לייטנר כתב:והישמעאלים אינם נכללים ב'דברי ביחס ל'כל צרוע וכל זב'?!
לענ"ד, רוב רובם של העולים להר הבית היו מוכנים לוותר על עלייתם זו, אם היתה החלטה על הר הבית כ'שטח סגור לכל אדם' עד לביאת גואל צדק.
בתבונה כתב:קו ירוק כתב:להגברת המודעות והחשיבות של התקנה האוסרת לעלות להר הבית. אין ספק שזה מלחמה שערה נגד פורצי הגדר.
אין תקנה כזו, זו הייתה תקנה מוסלמית וכ"כ הרדב"ז סוף הל' תמידים ומוספים ושו"ת חת"ס יו"ד רל"ו
קו ירוק כתב:בתבונה כתב:קו ירוק כתב:להגברת המודעות והחשיבות של התקנה האוסרת לעלות להר הבית. אין ספק שזה מלחמה שערה נגד פורצי הגדר.
אין תקנה כזו, זו הייתה תקנה מוסלמית וכ"כ הרדב"ז סוף הל' מעה"ק ושו"ת חת"ס יו"ד רל"ו
תמה אני הרי אמרו חז"ל: היאך יכול החי להכחיש החי. ע"כ אתה אומר שאין המכחיש 'כמו חי' אלא 'כמו חרון' ..
שו"ת חתם סופר חלק ב (יורה דעה) סימן רלו כתב:
ומ"ש מו"ח הגנ"י לבקש משרי ירושלי' ליתן רשות להקריב הוא קפדן גדול כי ההוא אמר לבל יקרב שם מי שאינו מאמונת ישמעאל כי שם נבנה בית עבודה שלה'
[url]בתבונה כתב:
וכן העיד הרדב"ז בפירושו על הרמב"ם (יש ברמב"ם פרנקל) סוף הלכות מעשה הקרבנות, שהישמעאלים מונעים מהיהודים לעלות להר הבית
וישמח צדיק כי יחזה בהנ"ל
קו ירוק כתב:מה זה "אם להאמין להם - על הגרזנ"ג. נראה לך שהם משקרים? קום עשה מעשה ותפיץ ממנו מכתב כנגד ..
3. יש להניח שלפני תש"ח, או בתקופה מוקדמת יותר, היה מצוי שיראים שטבלו כדין יכלו להיכנס לפתחו של ההר, אבל הגדר בזה היא תקנה מאוחרת יותר, ובפרט ב-50 שנה האחרונות.
קו ירוק כתב:גם רצוי שיידרש אישור על יראת שמים ואי קלות ראש. אלא שאין בידינו. כמו שאין בדינו אפשרות לאכוף אישור טהרה ואישורי לבוש צניעות (ומה עם המנהג שעם ישראל נוהג שרווקות לא תטבלנה..)
ובדיוק, אבל בדיוק משו"כ תקנו וצווחו רבני הדורות שלא לעלות בהר כלל. כלשונם הידוע של הסטייפלער ודעימיה.
גם הכרוז הצרוף בזה איננו תקנה?
משנה ברורה אורח חיים הלכות יום הכפורים סימן תרו סעיף ד כתב:(יז) יכול לטבול - המחבר קיצר דמקודם היה לו לכתוב דמנהג לטבול וללקות בעיו"כ [כ] ואפילו נערים ובתולות מכיון שהם בני מצות טובלות:
מצינו שחז"ל אסרו דברים המותרים ואפילו מצוות מחשש תקלה, כמו תקיעת שופר בשבת [תשע"ו].
שאלת ההיתר תלויה כמובן בפרטים, לאיזה שטח של הר הבית נכנסים ואיך, אבל גם אם יעשה מה שצריך, יש חשש שאחרים לא ידעו איך ואיפה ויטעו וצריך מאוד להזהר [תשע"ז].
שלח כתב:רוב מניין ורוב בניין של גדולי ישראל מכל הזרמים הרי מתנגדים לעליה להר הבית
ברור שכך היתה ההנהגה מאות בשנים שלא עולים להר ,אז כיצד אפשר להבין אחרת?
שו"ת חתם סופר חלק ב (יורה דעה) סימן רלו כתב:
ומ"ש מו"ח הגנ"י לבקש משרי ירושלי' ליתן רשות להקריב הוא קפדן גדול כי ההוא אמר לבל יקרב שם מי שאינו מאמונת ישמעאל כי שם נבנה בית עבודה שלה'
חזור אל “וַיַּעְפִּלוּ לַעֲלוֹת אֶל רֹאשׁ הָהָר”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 7 אורחים