כמבואר בפרשת בשלח, בכל ערב שבת ירדה מנה כפולה של מן מהשמים עבור שבת גם כן, ובשבת עצמה לא ירד.
לגבי ימים טובים כמדומני שנידון בכמה ספרים האם ירד משנה מן בערב יום טוב וביום טוב עצמו לא ירד, או שמא ביום טוב עצמו גם כן ירד כי אין איסור הוצאה והכנסה מרשות לרשות ביום טוב. השאלה היא לגבי יום כיפור - האם ירד מן כפול בערב יום כיפור כדי שיהיה לעם ישראל מן למוצאי הצום [כי הרי ביום כיפור יש איסור הוצאה מרשות לרשות כמו שבת]? אם כן, האם כמו שיש דין לעשות לחם משנה בשבת זכר למשנה המן שירד לעם ישראל ביום שישי, יש גם כן דין לעשות לחם משנה בסעודת מוצאי יום כיפור [או אפילו חולה שצריך לאכול ביום כיפור עצמו]?
טרם בינותי בספרים האם נידונו שאלות אלו באיזה מקום, ואשמח לעזרת חכמי הפורום.