אוצר החכמה כתב: (יש ראשונים שמשמע בהם שגם אז הקפידו על כללים אבל צ"ע אם זה משפיע על שבועות)
איסתרא בלגינא כתב:אוצר החכמה כתב: (יש ראשונים שמשמע בהם שגם אז הקפידו על כללים אבל צ"ע אם זה משפיע על שבועות)
לכאורה הוא פלוגתא דרב שמעיה ואחרים ר"ה ו:
תני רב שמעיה עצרת פעמים ה' פעמים ששה פעמים שבעה הא כיצד שניהן מלאין חמשה שניהן חסרין שבעה אחד מלא ואחד חסר ששה ומאן תנא דפליג עליה דרב שמעיה אחרים היא דתניא אחרים אומרים אין בין עצרת לעצרת אין בין ר"ה לר"ה אלא ד' ימים בלבד ואם היתה שנה מעוברת חמשה
תולעת ספרים07 כתב:ר איסתרא - לא הבנתי - שמא כוונתך לומר שכל היארצייט של דוד המלך ע"ה אשר כלל ישראל כולו תפסו כדבר פשוט שהוא בחג השבועות - מוטל בספק - והוא מחלוקת בגמ' - הדברים מרפסין איגרא.
לא כך?
זה הרי נוגע לאין ספור מנהגים..
וכי מישהו מהפוסקים הכריע בנידון.
תולעת ספרים07 כתב:לתועלת המעיינים אוסיף לציין בזה את דברי השערי תשובה סימן תצ"ד ס"ק ב' שנוהגין לומר רות בשבועות לפי שדוד המלך ע"ה מת בעצרת והקב"ה ממלא שנותיהם וכו' ובוודאי בעצרת נולד וכו'. יעו"ש.
ולפי מה שנכתב לעיל לא נפטר דוד המלך ע"ה בחג השבועות שלנו – כלומר בו' סיון - אלא בה' או ז' סיון – וקצת קשיא מדוע חוגגים את היארצייט של דוד המלך ע"ה בשבועות שלנו כלומר בו' סיון - ובפרט שלא חג השבועות קא גרים, אלא השבת, וכפי אשר הבטיחו הקב"ה.
ואפשר שטעיתי בזה.
חיים סופר כתב:ראיתי בכמה ספרים אחרונים שיום היארצייט של דוד המלך ביום ב' דשבועות - אך כפיה"נ אין לו מקור קדום - ואדרבה מדברי הפרי מגדים משבצות זהב תצ"ד סק"ב ועוד שהקשו למה אומרים רות ביום ב' דשבועות ולא תירצו כן משמע דלא ס"ל כן.
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 57 אורחים