החושב כתב:אולי זה היה גם החשבון של בנות לוט...
יש לעיין עוד אם ניתן לקשר לזה מה שאמרו שמותר לחלל שבת בשביל הצלת נפשות משום סברא 'חלל עליו שבת אחת כדי שישמור שבתות הרבה'. ומבואר בפוסקים (איני זוכר כעת מי) שלסברא זו (בניגוד לדין הנלמד מ'וחי בהם') יש מקום גם לגבי אחד שאין לו חזקת חי. (כמו עובר בפחות ממ' יום או בפחות מג' ימים)
יניק וחכים כתב: ושוב הק' לו דא"כ יהיה מותר לעני לגנוב כדי שלא יחשב כמת, וחילק הגר"ח דעני רק חשוב כמת, ועיי"ש עוד שהק' לו דא"כ מדוע אסר הקה"י טיפולים מסויימים לפריון וענה הגר"ח שזה לו עוזר בכלל.
הא לחמא עניא כתב:ידוע פסקו של מרן הגרש"ז אויערבאך זצ"ל לזוג שחיכו שנים רבות לזש"ק, ולא זכו, ולצורך זכיית זש"ק היה להם בעיה מחמת חלות יום הכפורים, ובאו בבכיות לר' שלמה זלמן מה עושים שלא יפסידו את ההזדמנות.
הוא מצא להם פתרון בכח חכמת התורה וסייעתא דשמיא שהיה לו, שיסעו לאוסטרליה ליום הכפורים ששמה זה יוצא קודם, וכך הכל יבוא על מקומו בשלום, ואכן עשו כן ונפקדו.
חזינן שהוא מצא להם פתרון שיתאים עפ"י חוקי התורה בלא לעבור עבירה.
ודו"ק וד"ל.
אוצר החכמה כתב:על איזה טיפולים מדובר?
אוצר החכמה כתב:עכשיו מובנת הפליאה על האמירה שזה לא מועיל.
אוצר החכמה כתב:עכשיו מובנת הפליאה על האמירה שזה לא מועיל.
אוצר החכמה כתב:לא מכיר את היינץ אבל בספר משנת פיקוח נפש מבאר את ההסבר למה אסור.
לייטנר כתב:הדילמה של היינץ
הגרח כתב:האמת היא שזה ספק הלכתי שמופיע בבק בהכונס שדוד המלך הסתפק האם מותר לו להציל עצמו בממון חבירו שישרוף שם איזה שדה עייש בתוס ודווק
ישנו כתב: שאינו אלא קבלת בנות ישראל.
עזריאל ברגר כתב:ישנו כתב: שאינו אלא קבלת בנות ישראל.
לא נכון כלל.
בנות ישראל החמירו על ראיית יום או יומיים, אבל בראיית ג ימים - זו תקנת רבי.
אוצר החכמה כתב:גם ביום או יומים פשוט לכל הפוסקים שהוא דין דרבנן ולא מנהג שיכול להשתנות.
ישנו כתב:אוצר החכמה כתב:גם ביום או יומים פשוט לכל הפוסקים שהוא דין דרבנן ולא מנהג שיכול להשתנות.
מי דיבר על יכול להשתנות? דובר כאן אם מותר לעבור איסורים בשביל פו"ר, אמרתי שהאיסור הראשון שאפשר לעבור הוא לבטל ז"נ, הרבה לפני גניבה ושאר איסורים המוזכרים, ולא עוד אלא שכאן זה מעשים שבכל יום ואין הפוסקים מתירים, ש"מ שאפי' איסור זה אין להתיר, כ"ש שאר איסורים המדוברים לעיל.
ישנו כתב:אוצר החכמה כתב:גם ביום או יומים פשוט לכל הפוסקים שהוא דין דרבנן ולא מנהג שיכול להשתנות.
מי דיבר על יכול להשתנות? דובר כאן אם מותר לעבור איסורים בשביל פו"ר, אמרתי שהאיסור הראשון שאפשר לעבור הוא לבטל ז"נ, הרבה לפני גניבה ושאר איסורים המוזכרים, ולא עוד אלא שכאן זה מעשים שבכל יום ואין הפוסקים מתירים, ש"מ שאפי' איסור זה אין להתיר, כ"ש שאר איסורים המדוברים לעיל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 124 אורחים