ישראל הר כסף כתב:זכור לי שאמרו שעם הטעמים או התגים וכד' יש שישים ריבוא אותיות.
נאשער כתב:ראיתי לאחרונה מחקר בנידון ונאבדה מתחת ידי.
מי יכול להעלות קישורים לספרים הדנים בשיטות החישוב של האותיות, שהרי כידוע יש הרבה מאוד אותיות חוץ מששים ריבוא
יש הרבה פחות אותיות כידוע וכנראה לזה כוונתך, והקשו זאת כבר הרמ"ע מפאנו והחסד לאברהם ועוד רבים, עיין במאמרו של ר' ראובן מרגליות בספרו המקרא והמסורה.
צירפתי את המאמר למי שאין לו
אדג כתב:ולגופו של דבר, כמדומני שיש כמה שדיברו על נקודות מקבילות לגבי הגמ' התמוהה לכאו' בקידושין לגבי מנין המילים בתורה ובתהילים ובדברי הימים. כך זכורני ואיני זוכר מיהו המל"ך הדובר בי.
בכל אופן התירוץ של אין אנו בקיאים בחסרות וכו' וכפי שאמרו בגמ' קידושין זה נראה לכאו' תירוץ יותר נכון - ולא השכלתי הבין מדוע דוחה אותו בשתי ידים
יאיר כתב:נכון. אך בצירוף התירוץ שכל אות נחשבת פעמיים (קריא וכתיב).
תולעת ספרים07 כתב:יאיר כתב:נכון. אך בצירוף התירוץ שכל אות נחשבת פעמיים (קריא וכתיב).
לא שמתי לב במאמר של ר ראובן מרגלית - שכל אות יכולה להיחשב פעמיים כקרי וכתיב
תקן אותי אם טעיתי.
חכם באשי כתב:אדג כתב:ולגופו של דבר, כמדומני שיש כמה שדיברו על נקודות מקבילות לגבי הגמ' התמוהה לכאו' בקידושין לגבי מנין המילים בתורה ובתהילים ובדברי הימים. כך זכורני ואיני זוכר מיהו המל"ך הדובר בי.
כנראה כוונתך למאמר מעניין שהתפרסם ב'אור ישראל' (מאנסי), (איני זוכר איזה גליון).
היא שיחתי כתב:לפני תקופה היו בקולמוס מאמרים על הגמ' בקידו'
והיו שם ביאורים יפים של ר' מיכל זילבר
משתמשים הגולשים בפורום זה: גבול ים ו־ 366 אורחים