דרומי כתב:גם בעל הטורים כותב בפ' נצבים שמשכימים לאמירת סליחות החל מר"ח אלול ואילך! ואעפ"כ כל האשכנזים שסומכים על פסקיו אינם עושים זאת
יראה- שלם כתב:ידוע דבריו של העטרת צבי מזידיטשוב שאמר שכל שהאר"י נהג ולא נהג אחריו הבעש"ט אין אנו נוהגים. (דבריו נאמרו לגבי אמירת תיקון חצות ביום בימי בין המצרים.)
גבול ים כתב:יראה- שלם כתב:ידוע דבריו של העטרת צבי מזידיטשוב שאמר שכל שהאר"י נהג ולא נהג אחריו הבעש"ט אין אנו נוהגים. (דבריו נאמרו לגבי אמירת תיקון חצות ביום בימי בין המצרים.)
כידוע הבעש"ט התפלל בנוסח אשכנז
גבול ים כתב:יראה- שלם כתב:ידוע דבריו של העטרת צבי מזידיטשוב שאמר שכל שהאר"י נהג ולא נהג אחריו הבעש"ט אין אנו נוהגים. (דבריו נאמרו לגבי אמירת תיקון חצות ביום בימי בין המצרים.)
כידוע הבעש"ט התפלל בנוסח אשכנז
שבטיישראל כתב:גבול ים כתב:יראה- שלם כתב:ידוע דבריו של העטרת צבי מזידיטשוב שאמר שכל שהאר"י נהג ולא נהג אחריו הבעש"ט אין אנו נוהגים. (דבריו נאמרו לגבי אמירת תיקון חצות ביום בימי בין המצרים.)
כידוע הבעש"ט התפלל בנוסח אשכנז
מעניין מאיפה "ידוע" דבר כזה ?!
אמיר כרמי כתב:ראיתי במקום מסויים שמביא שהאריז"ל אמר סליחות כל חודש אלול.
האם מישהו מכיר התייחסות למה החסידים שנשענו עליו בתפילותיהם לא קיבלו גם את זה?
איש גלילי כתב:אמיר כרמי כתב:ראיתי במקום מסויים שמביא שהאריז"ל אמר סליחות כל חודש אלול.
האם מישהו מכיר התייחסות למה החסידים שנשענו עליו בתפילותיהם לא קיבלו גם את זה?
השאלה היא, אם האר"י כתב באיזה מקום לומר סליחות מראש חודש אלול, אם לא - אין מקום לשאלה (יתכן שאמר כי התפלל בבית כנסת ספרדי, או שאמר בדוקא אבל החסידים לא שמעו מזה).
משולש כתב:גבול ים כתב:יראה- שלם כתב:ידוע דבריו של העטרת צבי מזידיטשוב שאמר שכל שהאר"י נהג ולא נהג אחריו הבעש"ט אין אנו נוהגים. (דבריו נאמרו לגבי אמירת תיקון חצות ביום בימי בין המצרים.)
כידוע הבעש"ט התפלל בנוסח אשכנז
נראה לי שהמגיד כבר התפלל ספרד
גבול ים כתב:הסידור נמצא בספריית ליובאוויטש
שבטיישראל כתב:גבול ים כתב:יראה- שלם כתב:ידוע דבריו של העטרת צבי מזידיטשוב שאמר שכל שהאר"י נהג ולא נהג אחריו הבעש"ט אין אנו נוהגים. (דבריו נאמרו לגבי אמירת תיקון חצות ביום בימי בין המצרים.)
כידוע הבעש"ט התפלל בנוסח אשכנז
מעניין מאיפה "ידוע" דבר כזה ?!
גבול ים כתב:יראה- שלם כתב:ידוע דבריו של העטרת צבי מזידיטשוב שאמר שכל שהאר"י נהג ולא נהג אחריו הבעש"ט אין אנו נוהגים. (דבריו נאמרו לגבי אמירת תיקון חצות ביום בימי בין המצרים.)
כידוע הבעש"ט התפלל בנוסח אשכנז
יראה- שלם כתב:גבול ים כתב:יראה- שלם כתב:ידוע דבריו של העטרת צבי מזידיטשוב שאמר שכל שהאר"י נהג ולא נהג אחריו הבעש"ט אין אנו נוהגים. (דבריו נאמרו לגבי אמירת תיקון חצות ביום בימי בין המצרים.)
כידוע הבעש"ט התפלל בנוסח אשכנז
ובכן?
יראה- שלם כתב:מובא באחד מספרי המנח"א ממונקאטש איני זוכר כרגע היכן.
שיבר כתב:[האדמו"ר מבעלז שליט"א, אמר אתמול (אור כ"א אלול תשע"ז) סליחות בנוסח עדות המזרח בהיכל ישיבת 'אור החיים', לצד רה"י הגר"ר אלבז שליט"א]
חיימשה כתב:שמעתי השבוע בשם כ''ק אדמו'''ר מבויאן שליט''א שהסביר בשיחה לאברכים, שהחסידים בכל מקרה היו משכימים כל השנה לעבודת הבורא, ואילו אמירת הסליחות היה ענין שלא יהפוך ל''מלומדה''
וז"ל אדמו"ר מבאיאן שליט"א כתב:איך האב זיך לעצטענ'ס געוואונדערט, ס'איז דאך דא דער מנהג פון די חסידים דא אין ארץ ישראל, פון ווען די תלמידי הבעש"ט הק' און די תלמידי המגיד זענען ארויף געקומען קיין ארץ ישראל, דער רבי ר' מנדל'י וויטעפסקער זי"ע און נאך, אז מ'האט אהנגענומען די פסקי הלכה פון דער מחבר, דער בית יוסף, אפילו אז אין חוץ לארץ האבען בני אשכנז אהנגענומען די פסקי הלכה פון דעם רמ"א, ובני ישראל יוצאים ביד רמה, ביד רמ"א, אבער דא אין ארץ ישראל אלץ מרא דאתרא און מנהג המקום, האט מען אהנגענומען פארשידענע פסקי הלכה פון דער מחבר דער בית יוסף, למשל מ'מאכט נאר איין ברכה אויף די תפילין, מ'זאגט נישט קיין ברכה אויף חצי הלל, מ'מאכט הגבהה אויף די ספר תורה פאר'ן ליינען, לכאורה ס'איז דאך דא נאך א מנהג וואס ווערט געברענגט אין שולחן ערוך (סי' תקפ"א ס"א), נוהגים לקום באשמורת לומר סליחות ותחנונים מראש חודש אלול, און אחינו הספרדים שטייען טאקע אויף פרי, פון ראש חודש אלול, און זיי זאגען סליחות, אזוי ווי ס'ווערט געפסק'נט אין שולחן ערוך, פארוואס האבען די חסידים דא אין ארץ ישראל נישט אהנגענומען דער פסק אויך.
נאר דער תירוץ איז פשוט, דער מנהג פון חסידים איז שטענדיג געווען אויפצושטיין פרי, נישט נאר חודש אלול, נאר א גאנץ יאהר איז מען אויפגעשטאנען פרי, נישט נאר אין ארץ ישראל, נאר אויך אין חוץ לארץ, מ'האט זיך צוגעגרייט צום דאווענען מיט א הכנה דרבה, מ'האט געלערענט פאר'ן דאווענען, מ'האט געזאגט תהלים פאר'ן דאווענען, מ'האט געזאגט אנדערע תפילות פאר'ן דאווענען, נוהגים לקום באשמורת האט מען אוודאי אהנגענומען, סליחות האט מען אפשר נישט געזאגט, ווייל מ'האט נישט געוואלט מרבה זיין אין זאגען סליחות כדי ס'זאל נישט זיין קיין רגילות, טוב מעט בכוונה מהרבה שלא בכוונה, אבער נוהגים לקום באשמורת האט מען אוודאי מקיים געווען א גאנץ יאהר, און בפרט חודש אלול, וואס אלע טעג פון חודש אלול זענען דאך ימי רחמים ורצון, ווי ס'שטייט אין ספרים הק' אז די טעג איז דא א התגלות פון די י"ג מכילין דרחמי.
...
ממילא וואלט געווען א גלייכע זאך אז דער עולם זאל זעהן אז חודש אלול זאל מען אויפשטיין פרי און לערנען פארטאג'ס פאר'ן דאווענען, און זיך צוגרייטען צום דאווענען ווי ס'דארף צו זיין, בפרט שבת, ווייל אזוי וועט מען קענען די טעג מעורר זיין מידת הרחמים און מעורר זיין א עת רצון, בפרט באשמורת הבוקר, און אזוי וועט מען טאקע פועל'ן אלעס גוט'ס ביים דאווענען מיט די תפילות.
ההוא גברא כתב:אילו היית מכיר את פיוטי האהבה והגאולה לשבתות שבין פסח לשבועות לא היית מעלה על דעתך לומר שהחסידים לא וויתרו על פיוטים מלאי רגש.
משולש כתב:ההוא גברא כתב:אילו היית מכיר את פיוטי האהבה והגאולה לשבתות שבין פסח לשבועות לא היית מעלה על דעתך לומר שהחסידים לא וויתרו על פיוטים מלאי רגש.
חלק מהם שרו אותם בסעודות השבתות ההם? (וגם את הפיוטים המדולגים ביו"כ השלימו לאורך ימי הסוכות?)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 70 אורחים