מיכאל1 כתב:הגאון ר' חיים יצחק קפלן מניף את דרכו כתמיד בחידו"ת מתוקים מדבש.
אך לקוראי המאמר במלואו יתבררו כמה חידושים שלא נח לי הקטן לקבלם.
א. בהנחה שאינה ה' לידך מיד בבואך לשוק ארבעת המינים מינים מהודרים אשר עין לא ראתה זולתם לא קיימת הידור מצוה, שהרי לא טרחת בהם.
ב. בהנחה שהתפילין שאתה קונה לבנך מיועדות עבורו ואתה אינך הולך להניח אותם, אזי אין סיבה שתטרח שיהיו מהודרות ככל האפשר, כי ההידור הוא בגברא והרי אינך הגברא שיקיים בהם את המצווה.
אודה מאד למי שיעלה את המאמר המלא למען ישוטטו בו הלומדים ותרבה הדעת.
חפש בפורום את האשכול "והמעתיק יעתיק", ותכל תלונתך ממרן הב"י.יודע_ספר כתב:וזכורני בלומדי הלכות שופר שהיו בספר זה שיבושים רבים שגם טעה בהם מרן הב"י ונחכה לראות את איכות עבודתו של הרב חזן
יודע_ספר כתב:ההדרת ספר העיטור היא אכן בשורה של ממש ללומדים, כידוע בספר זה עלו בו הרבה קמשונים במרוצת הדורות
ועד היום לא זכה ספר העיטור להוצאה מחודש וכפי שכתב החיד"א וז"ל:
ושמעתי מרבנן קשישאי בעה"ק ירושלים ת"ו שקבלו מהזקנים דס' העטור וספר רבינו ירוחם הם מבחינת סוד עלמא דאתכסיא, וכל מי שעושה באור עליהם או נאבד הביאור או ח"ו יפטר במבחר ימיו, וספר העטור כבר כתבנו דכמה רבנים עשו פי' ונאבדו והרב בני יעקב נח נפשיה בן ל"ב טהור, וכן רבינו ירוחם הרב מהר"ש יונה עשה באור לחלק אדם וקרא שמו מגיד לאדם, ולמישרים קראו מגיד מישרים ונאבדו, וכמה"ר אשר שלם התחיל לחבר עליו כמו שתראה בס' מטה אשר ונפטר לב"ע בקוצר שנים, והרב נתיבות משפט מעט מזער שביאר ונח נפשיה דרב, גם הרב מהר"א לפפא הי"ל באור על רבינו ירוחם כמ"ש תלמידו הרב משכנות יעקב ונאבד. ומכאן תראה קדושת הרב מהר"א גירון שעשה באור לאיזה חלק מהעטור ויצא לאור והאריך ימים ושנים תנצב"ה:
וזכורני בלומדי הלכות שופר שהיו בספר זה שיבושים רבים שגם טעה בהם מרן הב"י ונחכה לראות את איכות עבודתו של הרב חזן
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 537 אורחים