אדג כתב:או.קיי, הוא הדבר אשר דיברתי, זו תופעה מוכרת בעיקר בקרב ספרי דרוש מאיזור מזרח אירופה, ובעיקר משני המאות האחרונות, אבל גם לפני זה ניתן למצוא - הנה דוגמא...
כמובן שיתכן שזהו מאחז"ל באיזה מקומן, אבל אם זה לא נמצא בחיפוש במאגרי המידע הנורמלים יש להניח שזה פשוט אינו!
היא שיחתי כתב:עי' אסת"ר ז יד ומדרש אבא גוריון פ"ד שרעיון זה מופיע אולם לא במילים אלו אלא באורך רב
כותב כתב:אגב, כמה וכמה מדרשי פליאה הידועים ומובאים בספרים, מצאתי כמקור הראשון [עד שימצאו מקומם באיזה חז"ל] בספר הנ"ל ברית שלום.
יאיר כתב:אדג כתב:או.קיי, הוא הדבר אשר דיברתי, זו תופעה מוכרת בעיקר בקרב ספרי דרוש מאיזור מזרח אירופה, ובעיקר משני המאות האחרונות, אבל גם לפני זה ניתן למצוא - הנה דוגמא...
כמובן שיתכן שזהו מאחז"ל באיזה מקומן, אבל אם זה לא נמצא בחיפוש במאגרי המידע הנורמלים יש להניח שזה פשוט אינו!
וכל הגדולים "נפלו ברשת"?!..לא הבנתי..ומה התכוון החיד"א ב"אברהם אנכי"?
אז נוכל לומר בבטחה שמארז"ל זה סביר להניח שמקורו מן הכותב.
יאיר כתב:אולי לא קשור אך בל נשכח שיש הרבה מדרשים שאבדו מאיתנו..
ובכל זאת..מי הבין מה כוונת החידא ב"אברהם אנכי" בכותבו קנב: ?
כותב כתב:יאיר כתב:אולי לא קשור אך בל נשכח שיש הרבה מדרשים שאבדו מאיתנו..
ובכל זאת..מי הבין מה כוונת החידא ב"אברהם אנכי" בכותבו קנב: ?
א. מה יש להחיד"א עם ספר אברהם אנכי?
ב. זה ס"ה מפתח להספר, שנמצא בח"א עמ' קנב טור ב', עיי"ש אות ד'
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=308
אדג כתב:אז בואו ונסכם: מאמר חז"ל שלא נמצא בחז"ל ולא בראשונים. מביא המאמר הוא ת"ח הרגיל בהבאת מאמרי פליאה.
מה זו ההתלהמות הילדותית הזו? רשעות? מחבל בכרם ה'? כדאי שיהיה לך מושג כמה חכמים נהגו באופן זה לפני שאתה מתיר את חרצובות לשונך. במחילה.יאיר כתב:אכן זו רשעות לשמה לבדות ולהמציא מדרש מלבו ו"לדורשו ברבים" או להעלותו עלי ספר ובין אם עושה זאת להתגדר בפלפול או אם סתם חמד לצון הרי זה מחבל בתורת ה'!!, ואיני יודע איזה מהם יותר גרוע אך נ"ל שעל דבר כזה מגיע לאותו אחד כמה ימים/שנים בגיהנם..
חכם באשי כתב:החיד"א עצמו כותב נגד הדרשנים האשכנזיים (כך בערך לשונו) על שממציאים מאמרים מדרשיים ומייחסים אותם לחז"ל.
כותב כתב:שם הגדולים, מערכת ספרים, ערך פליאה:
איש_ספר כתב:על מדרשי פליאה היה כאן אשכול מעניין ושם הועלה מאמרו של רי"ש שפיגל ראו כאן
viewtopic.php?f=7&t=617&p=26987&hilit=%D7%A9%D7%A4%D7%99%D7%92%D7%9C#p26987
מענה לשון כתב:ובאותו ענין ידוע מדרש פליאה אין מניחין תפילין אלא בשבת
וביארו כמה ביאורים דר"ת במקום שיער במקום תפוח, או דרק ביום שאומרים "בשבת" וכו'.
ומעודי תמהתי וכי לקח לו הדרשן פנאי ולצון להשמיענו היפוך הדין, ולנקוט ר"ת או חידות הגיון.??
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 33 אורחים