שאין זה מנוסח התפילה עצמה והוא נוסח שאלת צרכים לעצמו אין לאמרו בשבת אבל שאר הסליחות והבקשות הנהוגות לומר בתפלה עצמה ביוה"כ א"צ לשנותן מפני שחל בשבת אף אם יש בהן שאלת צרכים וזהו שאמרו בירושלמי תני אסור לשאול צרכיו בשבת רבי זעירא שאל את רבי חייא בר אבא מהו מימר רוענו זוננו פרנסנו כלומר בברכת המזון א"ל טופס של ברכה ך היא כלומר וכיון שהוא צריך לומר ברכה זו אין לשנות מטבע הברכה ממה שהוא אומר בחול שאין אסור שאלת הצרכים אלא להוסיף על מטבע הברכה או כששואל עצמו שלא בתוך ברכה הצריכה לו
הרואה כתב:לפני 6 שנים כמדומה, קניתי שופר מחנות בירושלים ברח' מאה שערים, בעל החנות /המוכר היה יהודי דתי לאומי.
בלי הכשר. יש חשש בזה? מישהו מכיר ויודע?
תודה רבה.
דרומי כתב:איך מתיישבים הדברים זה עם זה?
ראה ערוה"ש סי' תריט ס"ח.צופר הנעמתי כתב: . . מה הטעם למנהגנו לומר סליחות בלילה שלא בתוך הברכה ולא לומר אבינו מלכנו?
יעוי' שו"ע אדה"ז סי' תקפה ס"ד, וש"נ.במסתרים כתב:את"ל שעיקר המצוה הוא לשמוע קול שופר כנוסח הברכה ולשון הרמב"ם, האם אמירת "לתקוע" מקלקלת כוונת המצוה?
יעוין בהנכב"ב.ספרים וועלט כתב:האם יוכל מישהו להעלות טבלא כזאת לתועלת הרוצים להחמיר בעוד שיטות?
יעוין 'אוצר מנהגי חב"ד - תשרי' ע' מט ואילך. 'נתיבות המערב' מנהגי ר"ה אות ז ואות לז.חוקר ודורש כתב:ראיתי שיש מקפידים על תענית דיבור בר"ה האם יש מקור מיוחד לכך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים