כותב כתב:כבר מצאתי.
הכוונה למה שכתבו המפרשים על הגמ' תנה הודך על השמים, והלא לא שייך אצל מלאכים דיני התורה, רק המלאכים רצו לקבל פנימיות התורה ששייך גם אצלם, והשיב להם הקב"ה, מה כתיב בה, דהיינו שבהכרח ליתן את התורה למי שיש בידו לקיים גם הפשט הפשוט ולא רק הפנימיות.
ועתה שאלתי מי המקור לפירוש זה?
משרע"ה השיב.
כותב כתב:ליקוטי תורה לאריז"ל (פ' עקב) וז"ל: אפשר עוד דלומר להיות כי כל הדברים בעולם יש להם חיות וכמו שהאדם נברא גוף ונפש כן כל הדברים, והנה התורה עצמה יש לה גוף ונפש גוף כענין הלבוש הנז' בדרז"ל גופי התורה ויש לה פנימי' התורה שהוא הנשמה, ולז"א המלאכים תנה הודך על השמים כי למה להם לגוף התורה כי אין ביניהם לא קנאה ולא שנאה ולא שייך בהו לא תרצח וכדומה ולא שאלו אלא על הפנימי' שלא נתלבשה היא בגוף וכו'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 13 אורחים