חכם באשי כתב:כנראה אתה מתעניין בעיקר ב'מדרש לחנוכה' (כך אני משער בעקבות אשכולך על פך השמן), וחבל שלא עיינת במש"כ הגרי"ח סופר, הסומך את ידיו על מדרש זה. ועוד עליך לעיין בספר 'שיר ורננים' המיוחד לחנוכה.
שבטיישראל כתב:לאיזה ספר "שיר ורננים" הנך מתכוון ?
שבטיישראל כתב:מי היה האיש ?
מה טיבו ?
האם היה מכת המשכילים ?
מקור בבקשה.ברמן כתב:מראשי המשכילים, מתבולל נעים הליכות, שאף זכה להשתתף ולרקוד בחתונת בנו שנשא בת עם נכר.
הא לחמא עניא כתב:עד כמה שידוע לי הוא גם הוציא לאור ספר או כמה מספריו של הגה"ק רבי יהונתן אייבשיץ זיע"א, ומופיע שם רשום להדיא בשער בספר כמוציא לאור, והספרים האלו התקבלו בתפוצות ישראל.
ר_חיים_הקטן כתב:הא לחמא עניא כתב:עד כמה שידוע לי הוא גם הוציא לאור ספר או כמה מספריו של הגה"ק רבי יהונתן אייבשיץ זיע"א, ומופיע שם רשום להדיא בשער בספר כמוציא לאור, והספרים האלו התקבלו בתפוצות ישראל.
האם קטעי הגמרא שאינם בגמ' שלפנינו שהובאו בשם הגר"י אייבשיץ זצ"ל הומצאו ע"י יעללניק?
איש_ספר כתב:הא לחמא עניא כתב:עד כמה שידוע לי הוא גם הוציא לאור ספר או כמה מספריו של הגה"ק רבי יהונתן אייבשיץ זיע"א, ומופיע שם רשום להדיא בשער בספר כמוציא לאור, והספרים האלו התקבלו בתפוצות ישראל.
איזה ספרי ר' יונתן יצאו על ידו?
הגהמ כתב:מה שכן ברור מאשכול זה (ומעוד כמה אשכולות דומות) הוא שאם בעבר היו תחומי 'חכמת ישראל' ותורת ישראל סבא די רחוקים זמ"ז, הרי שכיום יש דרישה (אם מעט אם הרבה) גם ביני עמודי דגירסא לדבריהם של חוקרי חכמת ישראל. וזה יצר את המצב שמרגישים איזה צורבים צורך בהגדרות מדויקות על טיבם הדתית ותרומתם המחקרית של חלוצי חכמת ישראל, כדי שיוכלו לדעת מי ומה כשר לבא בקהל - בסתר או בגלוי.
איש_ספר כתב:א. ר' יהונתן לא הביא שום גמרא שאינו לפנינו (ואין שום גמ' שהיתה לפני ר' יונתן ואינה לפנינו, כמובן).
הגהמ כתב:מה שכן ברור מאשכול זה (ומעוד כמה אשכולות דומות) הוא שאם בעבר היו תחומי 'חכמת ישראל' ותורת ישראל סבא די רחוקים זמ"ז, הרי שכיום יש דרישה (אם מעט אם הרבה) גם ביני עמודי דגירסא לדבריהם של חוקרי חכמת ישראל. וזה יצר את המצב שמרגישים איזה צורבים צורך בהגדרות מדויקות על טיבם הדתית ותרומתם המחקרית של חלוצי חכמת ישראל, כדי שיוכלו לדעת מי ומה כשר לבא בקהל - בסתר או בגלוי.
איש_ספר כתב:ר_חיים_הקטן כתב:הא לחמא עניא כתב:עד כמה שידוע לי הוא גם הוציא לאור ספר או כמה מספריו של הגה"ק רבי יהונתן אייבשיץ זיע"א, ומופיע שם רשום להדיא בשער בספר כמוציא לאור, והספרים האלו התקבלו בתפוצות ישראל.
האם קטעי הגמרא שאינם בגמ' שלפנינו שהובאו בשם הגר"י אייבשיץ זצ"ל הומצאו ע"י יעללניק?
איזה ספרי ר' יונתן יצאו על ידו?
איזה קטעי גמרא שאינם לפנינו הובאו בשם ר' יונתן?
למה יש כ"כ הרבה דברים מוזרים באשכול הזה?
עדיאל ברויאר כתב:הגהמ כתב:מה שכן ברור מאשכול זה (ומעוד כמה אשכולות דומות) הוא שאם בעבר היו תחומי 'חכמת ישראל' ותורת ישראל סבא די רחוקים זמ"ז, הרי שכיום יש דרישה (אם מעט אם הרבה) גם ביני עמודי דגירסא לדבריהם של חוקרי חכמת ישראל. וזה יצר את המצב שמרגישים איזה צורבים צורך בהגדרות מדויקות על טיבם הדתית ותרומתם המחקרית של חלוצי חכמת ישראל, כדי שיוכלו לדעת מי ומה כשר לבא בקהל - בסתר או בגלוי.
וכי לא היו יר"ש שעסקו במה שמכונה חכמת ישראל לפני מאה חמישים שנה ויותר? אלא שלהם היה ברור היטב מי הדמויות שבהן הם עוסקים, ואילו מבחינתנו אלו רק שמות בכריכת הספר, ומי שאין לו עסק בשמות לא יכול לדעת מי לחיים ומי למוות, ולא נותר לו אלא לברר מי הדמות.
כשכתבתי מאמר על ר' אליעזר חיים ב"ר אליעזר, נדרשתי לכמה מקורות שנכתבו בגרמנית. מערכת המעין הפנתה אותי לד"ר בולג כדי לתרגמם. תוך כדי הדברים הוא הסב את תשומת ליבי שהאיש שכתב את הדברים היה ממושאי מלחמתם של הרש"ר הירש וממשיכיו. בלי זה, הייתי מזכיר אותו לתומי בתוך המאמר (מכיוון שדבריו היו חשובים, הזכרתיו, אבל עשיתי "שינוי", והעברתי את שמו להערה ולמעלה ציינתי "אחד מחוקרי חכמת ישראל"... אם לא בשביל הקוראים, לפחות בשבילי).
אגב, בדורנו זה הרבה יותר מורכב, כי יש כאלו שהינם שומרי תורה ומצוות לחלוטין, ואף אינם מוגדרים כאפיקורסים, ובכל זאת דבריהם זורים הרס וחורבן ביחס להתפתחות ההלכה ו/או התלמוד הבבלי ו/או חז"ל.
איש_ספר כתב:ר_חיים_הקטן כתב: האם קטעי הגמרא שאינם בגמ' שלפנינו שהובאו בשם הגר"י אייבשיץ זצ"ל הומצאו ע"י יעללניק?
איזה קטעי גמרא שאינם לפנינו הובאו בשם ר' יונתן?
איש פלוני כתב:ראה כאן על חוש הביקורת של ילינק (מתוך ס' ברכת אלישע לר' יצחק ישעי' ווייס חלק א'):
בתבונה כתב:המעשה מבת שלמה שחלקו מופיע בסוף הדף המצוטט לעיל סיפור בעניין זה מופיע גם בילקוט מעם לועז
איש_ספר כתב:ראיתי באיזה מקום מוזכר על כתב יד פלוני שנמצא באוצר הספרים של יעלינעק.
יש היודע מה עלה בגורלו?
משהד כתב:איש_ספר כתב:ראיתי באיזה מקום מוזכר על כתב יד פלוני שנמצא באוצר הספרים של יעלינעק.
יש היודע מה עלה בגורלו?
ספרייתו עברה להסמינר בוינה. בשנת 1926 הצטרף תכולת הספרייה שבסמינר אל הספרייה של הקהילתית שבוינה. בשנת 1938, הוחרם ספרייה הנ"ל ע"י הגרמנים, שהעבירו הכל לברלין. בסוף מלחמה, אחרי גלגולים אחדים, נתפס האוסף ע"י הרוסים, ורוב הדברים נמצאים כיום במוסקובה...
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 330 אורחים