אוצר החכמה כתב:דודי צח כתב:משהו מה'ריח' דלעיל:
לא מובן בכלל מה הדמיון. כאן באמת כך עיקר הדין שאסור לאכול לפני שמתפלל. ופשוט שעדיף להתפלל ביחידות. להיפך זה היה חידוש אם היה עושה להיפך. (וסומך על כל מיני קולות)
פוק חזי מאי עמא דבר בכגון דא, הרי פשוט שלא מדובר על רעבון חזק של 'נוטה למות', שאם כן היה אוכל גם באמצע שמו"ע. אלא מדובר במה שגם אנו קוראים 'רעבון חזק', זה קורה לנו לפעמים לדוגמא באחת מתפילות השבת, ורובנו מתפללים כסדר עם כל המניין.
אלא שלא ראי הפרעת רעבון לאמירת טקסטים כמעט בלי מחשבה, להפרעת רעבון לדבר שצריך להשקיע בו את הלב. לדוגמא כשאנו נועדים להיפגש עם אישיות רוממה כדי לשכנע אותו משהו, עם כל האנרגיות והכוחות אשר בקרבנו, ודאי שגם אנחנו נרגיש שאי אפשר לגשת לכזה 'מעמד' עם הרגשת רעבון תוך כדי.
אכן כך היה לבו הנקי והטהור של מרנא זי"ע, כשם שברכותיו לא היו 'לחיים ולברכה' כמו רוב גדולי הדורות [ומחמת כן לא הסכים לברך אם לא היו לו כוחות נפש דיים, על אף שלשמוע תפילת 'אהבה רבה' ארכה לו זמן פי כמה מאמירת 'לחיים ולשלום'], כך גם ידע שיש אצלו פגם באים ירגיש באמצע התפילה 'רעבון חזק' ובשביל לחסוך הרגשת הרעבון וויתר על ההלכה המקורית והתפלל ביחידות !!