יעקב_ב. כתב:אם החתן והכלה מסכימים שחתונתם תערך בחצר, ויהיה שם מקום לכמה עשרות אנשים, ואפילו חגיגת האירוסין של חבריהם תהיה יותר חגיגית, לחיי... בדרך כלל זה לא כך, וכלה טוענת שהיא אינה רוצה להיות שונה מיתר חברותיה... ובאמת בציבור הליטאי יש הרבה שחוסכים בכל דבר אפשרי, מחתנים באולמות חסד, לא עושים 'שבת אופרוף' ואפילו לא קידוש, וחוסכים בכל מה שאפשר. אבל לא יתכן שאדם יעשה חתונה במקום שיבזה את ילדיו ביום הכי שמח שלהם בחיים.
בערל כתב:כדאי להכניס את המודעות הזאת לישיבות הק' ע"י הרצאות וכנסים לבחורים בנושא הזה
יהושעבנמי כתב:יעקב_ב. כתב:אם החתן והכלה מסכימים שחתונתם תערך בחצר, ויהיה שם מקום לכמה עשרות אנשים, ואפילו חגיגת האירוסין של חבריהם תהיה יותר חגיגית, לחיי... בדרך כלל זה לא כך, וכלה טוענת שהיא אינה רוצה להיות שונה מיתר חברותיה... ובאמת בציבור הליטאי יש הרבה שחוסכים בכל דבר אפשרי, מחתנים באולמות חסד, לא עושים 'שבת אופרוף' ואפילו לא קידוש, וחוסכים בכל מה שאפשר. אבל לא יתכן שאדם יעשה חתונה במקום שיבזה את ילדיו ביום הכי שמח שלהם בחיים.
לא צריך הסכמה של החתן והכלה ולא צריך לרחם עליהם כלל אדרבה שהם ירחמו על הוריהם, בימינו הפכו את הפסוק כבד את אביך לכבד את בנך, ואם הם לא נרגעים אפשר לפצות אותם בדברים אחרים כגון להגיד להם הרבה מחמאות ולא לבקר אף פעם, ולהזמין אותם הרבה בסבר פנים יפות ולעזור להם בעת הצורך וכדומה, זה גם טוב בשביל החינוך שלהם שיבינו שלא מגיע להם הכל והעולם הזה לא בית מלון וצריך להשלים עם הקשיים.
חייפענער כתב:ג"א מצטרף לסוברים שהרחמים על ההורים הכורעים תחת הנטל. וכבר אמר החכם, מעולם לא ראיתי אדם שמת בעקבות חתונה קטנה, לעומת זאת אנשים שמתו בעקבות חתונות גדולות, ראיתי גם ראיתי.
עד היום לבי נוקפני שלפני חתונתי לא עלתה על דעתי המחשבה להציע להוריי להיות הנחשונים ולערוך חתונה צנועה ונעימה, איני סבור שהיה חסר לי משהו בשמחה. ב"ה השמחה שלי הייתה ועודנה על בניית ביתי בשעטו"צ. ולשאלת פיה של נוו"ב ואמרה גם היא הן, גם היא הייתה מסכימה ושמחה לחסוך לאביה עוד כמה גלגולי כספים וראש גם יחד.
הרי הדבר היחיד שנותר לי היום מהשניצל שאכלו האורחים בחתונתי הוא, השערות הלבנות שנוספו בעקבותיו בזקנם של הורי וחמי שיחיו.
נומר למשחית הרף, כן השטן המשחית שרוצה לראות את בני ישראל דוויים וסחופים, מתגלגלים בין גמ"ח לבית החולים, מה שיפגע הן בגופם והן בתלמודם ותפילתם.
כבר בלו שפתותינו מלדבר על הנושא, הגיע הזמן לעשות מעשה.
חייהם של ההורים אינם חשובים פחות משחת בניהם ובנותיהם. והגיע הזמן שגם הבחורים והבחורות, יבינו ויפנימו זאת ומיוזמתם יציעו להוריהם לחסוך בכל מה שאפשר.
בן מיכאל כתב:זוהי גם הצעה - לערוך רישום מראש שלפחות לא ילכו מנות לפח.
חיימשה כתב:לשם שינוי, אני הקטן כן חשבתי ע''כ לפני החתונה, וביקשתי להנשא באולם שהיה זול מאד [ללא מיזוג...] תזמורת בזיל הזול צלם ב500$ וכו' דאגתי רק שתהיה מחיצה ראויה כדת, ושיהיה כיבוד לבחורים הרוקדים. הסכמתי אפילו לסעודה של 100 מנות, אלא שהצד השני התנגד לסעיף שלי היא אירוע שלא כ''כ מזכיר לי שמחה...
אינני אומר שלכן חייבים שערות ההורים להלבין, אך הנושא איננו שולי, מדובר בשמחת חתן וכלה ומה שעושים צ''ל בכובד ראש. לא תמיד החו''כ מבינים את המשמעות לפנ''כ, ולא הסכמתם היא המכריעה בזה.
הרואה כתב:הרב שמואל טל עשה תקנות בעניין, אם מישהו יודע יותר פרטים נשמח.
שים-שלום כתב:ד"א הפלא הוא שדווקא ההורים הם שאין דעתם נוחה עם ההגבלות, בעוד שלבחורים זה כלל לא מפריע.
אבא יודן כתב:הבעיה היא עמוקה יותר,
פעם ב'דרפל [=כפר] כשחתונה היתה אירוע מיוחד בקושי אחת לשנתיים, השמחה היתה מרגש לכל אחד היום כשקיינאיינעהארע יש בכל יום עשרים חתונות ויותר בכל האזורים ואין איש שם על לב זולתי בני הזוג, כל הענין ממש חבל על הזמן,
לדעתי צריכים להנהיג שחתונה תהיה כדמות 'ואך נאכט' ותו לא חוץ מבדחן כמובן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 80 אורחים