פלוריש כתב:הנאמ"ן (דרכי הלימוד [מהד' תשע"ו] מאמר ה, עמוד עא): "היה שגור בתונס: באורח חיים - הלכה כמגן אברהם נגד טורי זהב, ביורה דעה - הלכה כשפתי כהן נגד טורי זהב, באבן העזר - הלכה כבית שמואל נגד חלקת מחוקק (אם כי הסתייגו משגיאות כתיב ולשון המצויות ע"פ רוב בבית שמואל), ובחושן משפט - הלכה כסמ"ע נגד הש"ך... ישנה גם דעה רווחת בתונס ובג'רבא שאין יכול המוחזק בדיני ממונות להסתמך על פוסקים נגד הסמ"ע בהבנת השולחן ערוך, ומוציאין ממון מידו לפי הבנת הסמ"ע, כי אני מקובלים שהסמ"ע כיוון לאמת יותר בכוונת מרן".
בנפש הרב (עמ' יט-כ הערה 42) כתב בשם הגרי"ד סולוביצ'יק שבאו"ח בד"כ הלכה במג"א נגד הט"ז, וביו"ד כש"ך נגד הט"ז, ובאבה"ע וחו"מ אפילו נדחק לתחתית הדף - ולכן בשיעור יו"ד רוב הזמן לימד רק את הש"ך.
בשו"ת ישיב משה (עמ' קז) הביא בשם הרב אלישיב שבמחלוקת שך וט"ז מנהג ליטא כש"ך ומנהג פולין כט"ז.
נהר שלום כתב:מסתמא כבר בדקו, אבל אולי זה חיבור של הט"ז עצמו?
נהר שלום כתב:מסתמא כבר בדקו, אבל אולי זה חיבור של הט"ז עצמו?
ספרים וועלט כתב: האם אתה בטוח שהלכה כסמ"ע נגד הש"ך? בפשטות הלכה כבתראי. בפרט כאשר מדובר בפוסק מובהק כמו הש"ך והבאים אחריו (תומים, קצות, נתיבות) הכריעו כמותו ברוב מקומות (כמובן, בהרבה מקומות הם גם חלקו על הש"ך ויישבו את דברי הסמ"ע, אבל אני מדבר מאותם המקומות שלא היה לאחרונים הנזכרים שיטה משלהם, אז הם הביאו את דברי הש"ך לפסק הלכה.)
בברכה המשולשת כתב:כמדומני שעל הפסיקה במחלוקת ש"ך וט"ז ועל כל עניין המח', האריך הרה"ג יהושע ענבל באחד ממאמריו (בישורון כמדומני)
המחקר כתב:יש כאן דרך ליצור קשר עם הרב ענבל?
ספרים וועלט כתב:פלוריש כתב:הנאמ"ן (דרכי הלימוד [מהד' תשע"ו] מאמר ה, עמוד עא): "היה שגור בתונס: באורח חיים - הלכה כמגן אברהם נגד טורי זהב, ביורה דעה - הלכה כשפתי כהן נגד טורי זהב, באבן העזר - הלכה כבית שמואל נגד חלקת מחוקק (אם כי הסתייגו משגיאות כתיב ולשון המצויות ע"פ רוב בבית שמואל), ובחושן משפט - הלכה כסמ"ע נגד הש"ך... ישנה גם דעה רווחת בתונס ובג'רבא שאין יכול המוחזק בדיני ממונות להסתמך על פוסקים נגד הסמ"ע בהבנת השולחן ערוך, ומוציאין ממון מידו לפי הבנת הסמ"ע, כי אני מקובלים שהסמ"ע כיוון לאמת יותר בכוונת מרן".
בנפש הרב (עמ' יט-כ הערה 42) כתב בשם הגרי"ד סולוביצ'יק שבאו"ח בד"כ הלכה במג"א נגד הט"ז, וביו"ד כש"ך נגד הט"ז, ובאבה"ע וחו"מ אפילו נדחק לתחתית הדף - ולכן בשיעור יו"ד רוב הזמן לימד רק את הש"ך.
בשו"ת ישיב משה (עמ' קז) הביא בשם הרב אלישיב שבמחלוקת שך וט"ז מנהג ליטא כש"ך ומנהג פולין כט"ז.
האם אתה בטוח שהלכה כסמ"ע נגד הש"ך?
בפשטות הלכה כבתראי.
משה פרץ כתב:ספרים וועלט כתב:פלוריש כתב:הנאמ"ן (דרכי הלימוד [מהד' תשע"ו] מאמר ה, עמוד עא): "היה שגור בתונס: באורח חיים - הלכה כמגן אברהם נגד טורי זהב, ביורה דעה - הלכה כשפתי כהן נגד טורי זהב, באבן העזר - הלכה כבית שמואל נגד חלקת מחוקק (אם כי הסתייגו משגיאות כתיב ולשון המצויות ע"פ רוב בבית שמואל), ובחושן משפט - הלכה כסמ"ע נגד הש"ך... ישנה גם דעה רווחת בתונס ובג'רבא שאין יכול המוחזק בדיני ממונות להסתמך על פוסקים נגד הסמ"ע בהבנת השולחן ערוך, ומוציאין ממון מידו לפי הבנת הסמ"ע, כי אני מקובלים שהסמ"ע כיוון לאמת יותר בכוונת מרן".
בנפש הרב (עמ' יט-כ הערה 42) כתב בשם הגרי"ד סולוביצ'יק שבאו"ח בד"כ הלכה במג"א נגד הט"ז, וביו"ד כש"ך נגד הט"ז, ובאבה"ע וחו"מ אפילו נדחק לתחתית הדף - ולכן בשיעור יו"ד רוב הזמן לימד רק את הש"ך.
בשו"ת ישיב משה (עמ' קז) הביא בשם הרב אלישיב שבמחלוקת שך וט"ז מנהג ליטא כש"ך ומנהג פולין כט"ז.
האם אתה בטוח שהלכה כסמ"ע נגד הש"ך?
בפשטות הלכה כבתראי.
וכ"כ גם חכמי מראכש בשו"ת חפץ נחמד וגנת ורדים (ריש עמוד ו) [חוץ מאם פשט דברי הש"ע כהסמ"ע]. ובהערה שם כ' שיש שנהגו לפסוק כהסמ"ע. וראה עוד ב- https://gilyonot.blogspot.com/2022/04/blog-post.html
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 732 אורחים